כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הלחץ עשה את שלו: 'יתד נאמן' שובר ימינה

העיתון 'יתד נאמן' מבהיר: "אם נתניהו ייענה לדרישות החרדים, נמשיך את השותפות הטבעית עם ה'ליכוד'"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

בעקבות סערת גפני, 'יהדות התורה' שוברת ימינה: הבוקר, התאחדו שני הבטאונים 'המודיע' ו'יתד נאמן' במאמרים התוקפים את השמאל ואת יו"ר המנה הציוני' בוז'י הרצוג.

לאחר סערת דברי יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני על אפשרות כי מפלגתו תתמוך בממשלת שמאל, ולאחר ש'יתד נאמן' העניק לו אתמול גיבוי, הבוקר הבטאון מבהיר כי תמיכת 'יהדות התורה' נתונה ל'ליכוד' וזאת אם בנימין נתניהו ייענה לדרישות החרדים.

בניגוד לדברי ח"כ משה גפני שתקף ב'הארץ' את ביקור נתניהו בקונגרס, המאמר פותח דווקא בדברי הגנה על נתניהו: "כאריה המשחר לטרפו, אורבת התקשורת הישראלית לכל בדל ציוץ של מחאה אמריקנית נגד כוונתו של ראש ממשלת ישראל להיענות להזמנתו לנאום בפני הקונגרס", כותב 'יתד נאמן' במאמר המערכת שלו, "אך מתעלם מהעובדה שראש הממשלה בסך הכול מבקש לשכנע את העולם שלא לחתום על הסכם עם האיראנים, שמסכן את ביטחונה של מדינת ישראל".

המאמר ממשיך ומבקר את המתקפה נגד נתניהו כאשר הוא מזכיר כי "לא צריך להתאמץ, כדי להיזכר בראשי ממשלה אחרים, כלפיהם נהגה התקשורת אחרת לחלוטין, הסתירה את מחדליהם, חיפתה על מעשיהם הלא כשרים, והמציאה עבורם את הפועל "לְאַתְּרֵג".

באשר לחרדים, אומר העיתון, "נתניהו לא רצה מלכתחילה בקואליציה זו. הוא רק נגרר. אולם אין זה פוטר אותו מאחריות למעשיה הרעים של ממשלתו ולמחדליה הרבים וקשה שלא לראות את ה"מידה כנגד מידה" לנוכח התקשורת הרודפת את נתניהו".

"עכשיו", מסיים העיתון, "אפשר לקוות, הוא כבר מבין שהשותפות עם לפיד היתה אומללה, ילמד את הלקח והפעם יבקש לחדש את השותפות עם הציבור החרדי ולהטות אוזן קשבת לצרכיו הרוחניים והגשמיים – ישנה סבירות שימצא אוזן קשבת אצל הנציגות החרדית, בבואה לקבל את הכרעתם והוראתם של מרנן גדולי הדור שליט"א.

"במשך שנים ארוכות, השתתפה "יהדות התורה" בקואליציות בראשות הימין. באוזנינו מהדהדים דבריו הנוקבים של רבינו הגדול מרן הגראמ"מ שך זיע"א בשנת תש"ן, אודות הקשר בין היחס הבסיסי למורשת היהדות ובין השותפות הקואליציונית הרצויה. בשנים שבהם הלך הימין בעקבות בוחריו, שבאו מקרב הציבור הקרוב יותר למורשת היהדות, נהג ביחס יותר הוגן ופחות מתנכר כלפי היהדות ושומרי מצוותיה – זכה לקבל בתמורה שותפים הוגנים ונאמנים".

עם זאת מוסיף 'יתד', "אין זו העת לדון בהשתתפות הנציגות החרדית בקואליציות עתידיות. כל דיבור על כך בשעה זו, רק ישחק לידי אלו המבקשים לחפות על כישלונם בקדנציה החולפת – באמצעות הסתה מחודשת נגד הציבור החרדי".

ב'המודיע' הצטרפו לשבירה ימינה ותקפו בחריפות רבה את יו"ר 'המחנה הציוני', יצחק הרצוג בשל דבריו בעד תחבורה ציבורית בשבת.

הרצוג מצוטט כמי שאומר בראיון לעיתון בשפה הרוסית שבו הודה הרצוג כי "קיים פערים אידיאולוגיים עמוקים ואני מחוייב לאגנדה (האנטי דתית) של לבני בכל סוגיות דת ומדינה".

ח"כ יעקב ליצמן הבהיר ל'המודיע' כי "הוכח שמי שנתן יד לפגיעה בערכים המקודשים לעם היהודי במטרה לגריפת הון פוליטי, סופו שנחל מפלה קשה".


בחירות 2015 המודיע ליצמן פרוש גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד