כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
הותר לפרסום

4 לוחמי סיירת גבעתי נפלו אתמול בפיצוץ בניין ממולכד ברפיח

ארבעה לוחמי צה"ל, רס"ן טל פשבילסקי, סמ"ר איתן קרלסברון, סמל אלמוג שלום וסמל יאיר לוין נהרגו אתמול בפיצוץ מטען חבלה ברפיח, במבנה שהיה שייך לפעיל טרור שהיה מעורב בחטיפת גלעד שליט. 11 לוחמים נוספים נפצעו באירוע

4 לוחמי סיירת גבעתי נפלו אתמול בפיצוץ בניין ממולכד ברפיח
הלוחמים שנפלו הי"ד צילום: דובר צה"ל

ארבעה לוחמי צה"ל נפלו אתמול ו-11 נוספים נפצעו בפיצוץ עז שהקריס מבנה גדול על כוח מסיירת גבעתי בשכונת שאבורה ברפיח. מבין הלוחמים שנפצעו, שניים נפגעו באורח קשה ושלושה נוספים באורח בינוני.

שמות הנופלים: רס"ן טל פשבילסקי (שאולוב), בן 24 מגדרה, מפקד פלוגה בהכשרה בסיירת גבעתי; סמ"ר איתן קרלסברון, בן 20 ממודיעין-מכבים-רעות, לוחם בסיירת גבעתי; סמל אלמוג שלום, בן 19 מקיבוץ חמדיה, לוחם בהכשרה בסיירת גבעתי; סמל יאיר לוין,  בן 19 מגבעת הראל, לוחם בהכשרה בסיירת גבעתי.

הכוח נפגע בזמן שעסק בסריקות של מבנים חשודים בשאבורה, ומפרטים ראשונים של התקרית שאירעה בשעות הצהריים אתמול, עולה כי הלוחמים יצאו להתקפה על מרחב בנוי וצפוף שבו ככל הנראה שהו מחבלים.

ב-Ynet דווח כי הכוח בפיקוד המ"פ התקרב לבניין בן שלוש קומות והשליך מטעני נפח לתוכו, כדי ליזום, אם וכאשר, הפעלת זירות מטעני חבלה שחמאס השאיר. מסיבה שעדיין לא ידועה, השלכת המטענים גרמה ככל הנראה להפעלת זירת מטענים גדולה באופן קטלני, שהוביל להקרסת הבניין על הלוחמים. הפיצוץ היה כה עז, שחלק מהפצועים נפגעו מבחוץ לבניין שקרס מהרסיסים ומהדף הרב.

תוך דקות הוזנקו למקום גם לוחמי חילוץ והצלה של פיקוד העורף שהצליחו לחלץ לכוד בחיים. זו הייתה הפעם הראשונה שבה הונחתו בשכונת שאבורה מסוקים של חיל האוויר עם צוותי 669.

יואב זיתון דיווח כי בדיקה של צה"ל העלתה כי לבניין התחברה ככל הנראה מנהרה, והבית שממנו ארע הפיצוץ שייך לפעיל חמאס שהיה מעורב ככל הנראה בחטיפתו של גלעד שליט. חמאס לקח אתמול אחריות על התקרית הקשה, ובהודעה שפרסמה הזרוע הצבאית שלו נטען כי מחבלי ארגון הטרור גרמו לפיצוץ המבנה במחנה שאבורה.

גבעתי רפיח מלחמת חרבות ברזל חמאס גלעד שליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד