כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

עושים היסטוריה: רשת 'אורט' חנכה בטקס חגיגי לראשונה מכללה חרדית בבני ברק • צפו בגלריה

בשורה לעולם התעסוקה המקצועית החרדית; רשת בתי הספר והמכללות הטכנולוגיות המובילה אורט, חנכה בטקס חגיגי ומרשים במיוחד קמפוס לימודים למגזר החרדי בעיר בני ברק, ובכך פתחה צוהר חדש לאוכלוסייה החרדית בישראל - מכללה טכנולוגית של רשת אורט בלב עיר התורה, כשמדובר בהזדמנות חדשנית עבור הציבור החרדי להשתלב בלימודים מקצועיים מתקדמים, תוך התאמה מלאה לצרכים התרבותיים והדתיים

עושים היסטוריה: רשת 'אורט' חנכה בטקס חגיגי לראשונה מכללה חרדית בבני ברק • צפו בגלריה
גזירת הסרט צילום: דוד קשת

בטקס חנוכת הקמפוס וקביעת מזוזות שהתקיים בימים האחרונים במתחם החדש במגדלי מניבים שברח' הירדן בעיר, השתתפו בין היתר שר העבודה הרב יואב בן צור ומנכ"ל משרדו ישראל אוזן, ראש העיר הרב חנוך זייברט, סגן ראש העיר הרב גדליה סילמן, מנכ"ל העירייה הרב ישראל אירנשטיין. את האורחים הנכבדים קיבלו בכבוד הנהלת רשת 'אורט', המנכ"ל היוצא מר צביקה פלג, לצד המנכ"ל הנכנס רז פרויליך, בכירי רשת המכללות הארצית וההנהלה המקומית של הקמפוס החרדי החדש, אלו לצד עשרות סטונדטים חרדיים בוגרי ותלמידי המכללות.

הטקס נפתח ברגע חגיגי של גזירת סרט משותפת של הנהלת "אורט" יחד עם שר העבודה הרב בן צור ומנכ"ל המשרד הרב אוזן, כשלאחמ"כ הם מתכבדים לקבוע מזוזה בשערי הקמפוס. בהמשך סיירו האורחים בכיתות הלימוד הפעילות וקיבלו סקירה מקצועית מהנהלת הרשת על ההתפתחות המבורכת. רה"ע הרב זייברט אף בירך את התלמידים בהצלחה בלימודיהם ואמר כי "עיריית בני ברק תשמח לעבוד איתם ולקבל אותם למשרות רלוונטיות לכשיסיימו בהצלחה".

שר העבודה הרב יואב בן צור אמר בנאומו בטקס כי "קיים ביקוש גובר והולך ותיעדוף גבוה בקרב גופים בטחוניים, בפרט בתקופה זו, לעובדים מקרב המגזר החרדי, וזה לא רק בגלל הכשרונות הייחודיים, אלא גם בגלל מוסר עבודה גבוה במיוחד, ולכן אני כ"כ מתרגש כשאני משתתף פה כשר העבודה, בטקס של חזון משותף, כשהולכת וקמה פה אימפריה שייחלנו אליה זמן רב, שתוציא לשוק העבודה רבים וטובים מבני המגזר החרדי, אשר יסייעו בהמשך בכ"כ הרבה תחומים נדרשים, ויביאו פרנסה בכבוד לביתם. זהו יום מרגש עבורי."

מנכ"ל משרד העבודה ישראל אוזן ביקש לברך בנאומו את רשת אורט הנכבדה אשר "מתוקף עבודתי אנו פוגשים אותם בהרבה מאוד צמתים במסגרת הפעילות, כשהמכנה המשותף תמיד הוא השאיפה למצוינות ומקצועיות חסרת פשרות, וזהו הרגע לאחל בהצלחה לכם ולכל הסטונדטים היקרים".

סגרה"ע ר' גדליה סילמן ציין בנאומו בטקס כי "בתקופה של קונפליקטים רבים בין חלקי החברה בישראל, הדרך לפיתרון היא קודם כל בלהכיר ולכבד את הדרך של השני, את החינוך והתרבות, ואת המטענים הערכיים של אותה חברה, ופתיחת הקמפוס הזה משקפת את אותה תפיסה חשובה, ועל כך יבורכו כל העוסקים במלאכה".

צביקה פלג, מנכ"ל רשת אורט אמר כי "מרגש לראות את המדיניות קורמת עוד וגידים. האוכלוסיה החרדית חייבת לקבל מענה לפי ה"אני מאמין" שלה. אנו מגיעים כיום להישגים בזכות ההבנה המקסימלית לצרכי המגזר והתאמת המכללה בהתאם לחיי הסטונדט החרדי. שילובו של הציבור החרדי בלימודי הנדסאים במקצועות הטכנולוגיים השונים היא ערובה ליכולת השתלבותם בכלכלת ישראל. רשת אורט עושה כיום רבות בתחום זה והוא מהווה את אחד מאתגריה החשובים."

יצויין כי עד כה נרשמו למכללה כ-135 סטודנטים חרדים, אך ההערכות הן שמספרם יגדל בהמשך, ככל שהמודל יוכיח את עצמו ותפוצתו תגדל בקרב הקהילה החרדית. מלבד ההיבט התעסוקתי. בפני האוכלוסייה החרדית עמדו חסמים רבים בדרך להשתלבות בלימודים טכנולוגיים, ביניהם: זמינות נמוכה של מוסדות מתאימים, חששות מפני חשיפה לתכנים שאינם עולים בקנה אחד עם אורח החיים הדתי וקושי להשתלב בהמשך בסביבות עבודה מעורבות. המכללה החדשה מבקשת להתגבר על חסמים אלו ולספק מענה הולם, נקי וכשר ברמה המקסימלית.

המכללה היא שלוחה של מכללת אורט סינגאלובסקי המוכרת והמוערכת, והמהלך הינו פרי שיתוף פעולה הדוק של הרשת עם גדולי הרבנים בקהילה החרדית, במטרה להתאים את תכני הלימוד והסביבה הפיזית לצרכיה המיוחדים. תוכנית הלימודים תשלב קורסים בתחומי אלקטרוניקה, מכינה להנדסאים, הנדסה אזרחית, תוכנה - פולסטאק ודב-אופס ולוחמת סייבר בשיתוף המשטרה. הדגש יושם על תחומים טכנולוגיים שאופקי התעסוקה בהם הולכים וגדלים.

מנהלת המכללה אהובה שחם אמרה בהתרגשות כי "הפתיחה מביאה עמה תקווה חדשה, הזדמנות להתחיל מחדש ולשלב כוחות לעתיד מקצועי טוב יותר. בין דפי הגמרא לבין העולם הטכנולוגי מתגלה השילוב המושלם של רוח וחומר, המוביל לצמיחה ולהצלחה."

אורט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד