כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

דרמה: ועדת הבחירות פסלה את ברוך מרזל

על חודו של קול: ועדת הבחירות המרכזית בראשות השופט סלים ג'ובראן פסלה את מס' 4 ברשימתו של אלי ישי - פעיל הימין ברוך מרזל • ההכרעה התקבלה לאחר הצבעה של 17 בעד ו-16 נגד; ייתכן ובית המשפט העליון יהפוך את ההחלטה • השופט ג'ובראן נמנע מלהצביע על זועבי ומרזל • אלי ישי: "הם חוששים לראות את מרזל נאבק בטרוריסטים" • סערה

לא יתמודד? מרזל היום בוועדה. פלאש90
לא יתמודד? מרזל היום בוועדה. פלאש90

ועדת הבחירות המרכזית בראשות השופט סלים ג'ובראן פסלה את מס' 4 ברשימתו של אלי ישי - פעיל הימין ברוך מרזל, מלהתמודד לכנסת ה-20.

ההחלטה התקבלה לאחר ההצבעה בועדה ועל פי רוב - 17 בעד הפסילה ו-16 נגד, נציג ש"ס בועדה התנגד לפסילתו של מרזל, בעוד מפלגת 'המחנה הציוני' הצביעו בעד הפסילה. השופט ג'ובראן עצמו נמנע מלממש את זכותו ולהצביע.

בהצבעה, התנגדו לפסילתו של מרזל - ש"ס, יהדות התורה, הליכוד, ישראל ביתנו, הבית היהודי. ומנגד תמכו בפסילתו מפלגות העבודה, התנועה, יש עתיד, מרצ והמפלגה הערבית.

למרות החלטת הועדה, ייתכן ובית המשפט העליון יהפוך את ההכרעה ויאפשר למרזל להתמודד. כזכור, אתמול דווח בבחדרי חרדים כי היועץ המשפטי לממשלה ויינשטיין החליט שלא לפסול את מרזל, בגלל שלא נמצאו ראיות להיותו פעיל בכ"ך, ולהסתה לגזענות.

מוקדם יותר היום פסלה ועדת הבחירות המרכזית את חברת הכנסת חנין זועבי.

אלי ישי יו"ר יחד הגיב לפסילת מרזל: "ברוך מרזל, אוהב ישראל ואיש ארץ ישראל נפסל ממניעים זרים על ידי מפלגות החוששות לראות את ״יחד״ לוחמת בטרוריסטים מבית. זו צביעות ממדרגה ראשונה ותוצאה חמורה של שיתוף פעולה בין מרצ, הערבים, התנועה, יש עתיד וציפי-בוז׳י. אני מאמין שבג״ץ יהפוך את ההחלטה".
גובראן בית המשפט מרזל פסילה אלי ישי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד