כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024
קראו לעסקה

אלפים במחאה בקפלן ובעצרת בכיכר החטופים

אלפים מחו בתל אביב וקראו לבחירות. ראש האופוזיציה לפיד: "גם בפעם הקודמת כולם חשבו שזה בלתי אפשרי". במקביל, אלפים רבים הגיעו לכיכר החטופים שם הוקרן קטע של החטוף אנדריי קוזלוב שחולץ בשבת שעברה

אלפים במחאה בקפלן ובעצרת בכיכר החטופים
מחאה בקפלן: אילוסטרציה צילום: מתוך הטוויטר של אילן שילוח

אלפים הגיעו הערב (מוצאי שבת) להפגנה נגד הממשלה ברחוב קפלן בתל אביב, בקריאה ללכת לבחירות. לפני כן חסמו פעילים לזמן קצר את איילון דרום. 

ראש האופוזיציה לפיד אמר: "כל שבוע והשבר שלו. כשנהרגו ארבעת חיילי גבעתי היינו בכנסת, בהצבעה על חוק הגיוס. כל הכנסת כבר ידעה וכולנו היינו במצב רוח קשה, מדוכדך, ואז הרמנו את הראש וראינו את החיוך". 

עוד הוסיף: "על מה הוא חייך? על זה שבזמן שחיילים נהרגים הוא העביר חוק שמפלה בין דם לדם. הוא חייך כי כל מה שמעניין אותו, זה להרוויח עוד קצת זמן. עוד כמה שבועות על הכסא המתנדנד. החיוך הזה יקבור את הקריירה הפוליטית שלו. החיוך הזה יסלק אותו מחיינו. לא יישאר אחריו כלום".

לפיד הוסיף כי "כל מי שחושב שזה בלתי אפשרי, אני מזכיר לו: גם בפעם הקודמת כולם חשבו שזה בלתי אפשרי. גם כשהקמנו את ממשלת השינוי אף אחד לא האמין, אבל העפנו אותם הביתה וגם הפעם נעשה את זה. נפיל אותם ונלך לבחירות".

במקביל, אלפים רבים הגיעו לעצרת בכיכר החטופים בתל אביב לצידם של משפחות החטופים, תוך קריאה לממשלה לפעול לעסקה. 

בעצרת הוקרנו דבריו של אנדריי קוזלוב, שחולץ בשבת  שעברה מהשבי עם שלומי זיו ואלמוג מאיר ג'אן: "כמעט כל שבת, הם הראו לנו את ההפגנות שהתרחשו בתל אביב וירושלים. לא ספרתי כמה אנשים יש שם, אבל אני ראיתי שיש הרבה. אני זוכר איך אלמוג ראה את התמונה שלו בפעם הראשונה. הוא אמר: 'זה אני! זה אני! זה אני בפוסטר!', ובשבילו זה היה כמו לנשום בחופשיות".

"השקעתם כל כך הרבה זמן וכוח להחזיר אותנו הביתה, וזה אחד הדברים שנתנו לי תקווה, אתם גיבורים. יותר מ-120 חטופים עדיין שם ואני לא יכול להיות מאושר ולשאת בזה כל עוד הם שם, שאותי הצילו ואותם לא. הם עדיין שם בעזה. בשביל החטופים שעדיין שם, יש החלטה אחת שצריך לקיים - עסקה. אני מבקש מכם, תחזירו אותם הביתה, בהקדם. תעשו עסקה בהקדם האפשרי".

מיכל לובנוב, אשתו של החטוף אלכס לובנוב אמרה: "בעלי חטוף בעזה 253 ימים. אלכס שלי בגיהנום מעל שמונה חודשים. ילדתי את הבן השני שלנו בלעדיו. אבא שלו לא מכיר אותו. אתה לא פה לגדל את הילדים ולהתרגש איתי מהרגעים הקטנים". 

עוד הוסיפה: "העולם מציין את יום האב ואלכס אפילו לא יודע שנולד לו עוד בן. חברי הקבינט - אתם חיבקתם את הילדים שלכם היום? קאי לא זכה. תגידו כן לעסקה ותחזירו את החטופים למשפחותיהם. אלכס, אם אתה שומע או רואה אותי - בבקשה תחזיק מעמד. נעשה הכול, אתה תחזור".

קפלן חטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}