כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024
באזור רפיח

צה"ל הודיע על "הפוגה טקטית" כדי להגביר את הסיוע ההומניטרי

כדי להגביר את היקף הסיוע ההומניטרי הנכנס לעזה, תתקיים הפסקה מקומית וטקטית של פעילות צבאית למטרות הומניטריות מ-08:00 עד 19:00 מדי יום עד להודעה חדשה

צה"ל הודיע על "הפוגה טקטית" כדי להגביר את הסיוע ההומניטרי
מעבר כרם שלום צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

דובר צה"ל הודיע כי כחלק מהמאמץ המתמשך של צה"ל ומתפ״ש להגדלת היקף הסיוע ההומניטרי הנכנס לרצועת עזה, ולאחר דיונים נוספים בנושא יחד עם האו"ם והארגונים הבין-לאומיים, החל מאתמול בין השעות 8:00 עד 19:00, תתקיים הפוגה טקטית מקומית של הפעילות הצבאית, לצרכים הומניטריים בכביש המוביל מכרם שלום לכביש צאלח א-דין וצפונה.

דובר צה"למפת עזר בנושא הפוגה צבאית טקטית בצירי סאלח א-דיןצילום: דובר צה"ל

מצה"ל נמסר: נמשיך לתמוך במאמץ ההומניטרי בשטח. צעד זה מתווסף לצעדים הומניטריים שננקטים מתחילת המלחמה.

בהודעת דובר צה"ל נאמר שמטרת ההפוגות לאפשר כניסת סיוע דרך מעבר כרם שלום, ומשם לחלקים השונים ברצועה דרך ציר סלא א-דין, וכי הדבר מתואם עם האו"ם ועם ארגוני סיוע בין לאומיים.

בצה״ל מבהירים כי אין הפסקת לחימה בדרום הרצועה, והלחימה ברפיח נמשכת. כמו כן, אין שינוי בהכנסת הסחורות לרצועה. הציר המוביל את הסחורות יהיה פתוח במהלך שעות היום בתיאום עם ארגונים בינ״ל, לשינוע הסיוע ההומניטרי בלבד.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר הגיב: ״מי שהחליט על ״הפוגה טקטית״ לצורך מעבר הומניטרי במיוחד בשעה שטובי חיילנו נופלים בקרב הוא אוויל וכסיל שאסור לו להמשיך להיות בתפקידו. לצערי מהלך זה לא הובא בפני הקבינט והוא מנוגד להחלטותיו. הגיע הזמן לצאת מהקונספציה ולהפסיק את הגישה המטורללת וההזויה שרק מביאה עלינו עוד הרוגים ונופלים״.

דובר צה"ל כרם שלום רפיח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}