כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

עדות מתוך הכלא הצבאי: "מתחזקים בתוך הכלא"

בשבוע הבא ישתחררו סרבני ההתייצבות העצורים בכלא הצבאי, שדבר מעצרם הביא להפגנות הגיוס • הנה כמה עדויות מתוככי הכלא

הפגנות הגיוס צילום: פלאש90
הפגנות הגיוס צילום: פלאש90

לאחר שבוע וחצי של הפגנות סוערות בצמתי הארץ וחסימות כבישים במחאה על ארבעת עצורי הגיוס, בשבוע הבא מתוכננת מעמד קבלת הפנים למי שמכונים "אסירי עולם התורה".

הבוקר מתפרסמת שיחה טלפונית שהתקיימה השבוע עם אחד העצורים, הבחור חיים דוד חליווה, הוא תיאר את תחושותיו בכלא הצבאי.

"מרשים להכניס כמה ספרים שרוצים", הוא מספר, "יש בבית הכנסת ספרים ואפשר להכניס גם לאוהלים. כמה פעמים נכנסתי לאוהל בשעת לילה כשהעצורים האחרים ישנו. לקחתי את מעילי והנחתי אותו על הרצפה, התיישבתי עם גמרא ולמדתי. ציירתי לעצמי שאני בדאצ'ה בצפון, מתענג על הלימוד בהרחבת הדעת. מה לי כלא? אין בן חורין אלא מי שעוסק בתורה. זו הרגשה מרוממת, להיות באוהל, כשסביבך אסירים שפופים, ואותך איש לא יצליח לעצור. אתה בן חורין!"

"אני רוצה לספר דבר נוסף: הנוהל הוא שכאשר נכנסים למעצר, צריך להיכנס ראשית למפקד הכלא. כשיצאתי משם שאל אותי מישהו: למה אתה נראה שמח כל כך? המפקד נתן לך משהו? אולי הוא אמר לך שתשתחרר מחר? אמרתי לו: לא זה ולא זה. המפקד שאל אותי למה נעצרתי, ועניתי לו שאני בן ישיבה שרוצה ללמוד תורה, והתשובה הזו שזכיתי לענות בגאון מילאה אותי שמחה. אני סובל, אני נעצר, כי אני רוצה ללמוד. התורה היא חיינו! איך לא אשמח בכזו זכות?"

הוריו של הבחור נפתלי ריז'י ביקרו אותו בכלא, כשיצאו התקשר אביו לגר"ש אויערבך וסיפר לו בהתרגשות: "אנחנו עכשיו חוזרים מהבן שלנו מהביקור בכלא, וברוך ד' אני רואה שהברכה של ראש הישיבה מלווה אותו כל הזמן, והוא הולך עם הגמרא כל הזמן". הגר"ש אויערבך אמר: "זה בזכות הרצון שלו הקב"ה יעזור שיתחזק יותר ויותר, שהקרן תהיה קיימת לעולם הבא ופירותיהן בעולם הזה כפלי כפלי כפליים בגשמיות וברוחניות עד בלי די".
הפגנות הגיוס התייצבות עצורים חיזוק כלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד