כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

סרבן שנעצר בהפגנה באלעד ישהה בפורים בכלא הצבאי

28 ימי מחבוש נגזרו על אחד המפגינים באלעד בכלא 4 • אמו, עורכת דין: מאד גאה בבני על מלחמתו • האם ההפגנות יתעוררו שוב?

הפגנות הגיוס לפני כשבועיים
הפגנות הגיוס לפני כשבועיים

עשרים ושמונה ימי מעצר נגזרו היום (חמישי) על תלמיד ישיבה בן 22 סרבן התייצבות, שהוגדר כעריק לאחר שלא התייצב לבקו"ם מאז הפסיק את הסדר תורתו אמנותו.

במהלך השבועיים האחרונים, נערכו לא מעט הפגנות במאחה על מעצרם של ארבעה תלמידי ישיבת פוניבז' וגרודנא, לאחר שנעצרו במסגרת הפשיטה על ישיבת פוניבז באישון לילה.

בהפגנות, נעצרו למעלה מ-70 מפגינים, אך רובם ככולם שוחררו. אחד מהם, אברהם ישראל לובמן תלמיד ישיבת 'היכל אליעזר' באלעד, נעצר בהפגנה ביום שני השבוע. למחרת הוא הובא לבית משפט השלום בפתח תקווה, ששיחרר אותו בתנאים מגבילים.

אולם מאחר שהוא הוגדר כעריק, הוא לא שוחרר בפועל, עד להגעת המשטרה הצבאית לבית המשפט ומשם הוא נלקח לכלא 4 במחנה צריפין.

היום (חמישי) הוא הובא בפני קצין, שגזר עליו 28 ימי מעצר, על כך שהיה עריק במשך כשנה וחצי. כך, שבחג הפורים הוא ישהה במתקן הכליאה בכלא 4, ורק בשבוע לאחר פורים ישוחרר.

"אני מאד גאה בבני אברימי על מלחמתו של בחור ישיבה ובן תורה אמיתי", אומרת אמו, עו"ד טלי אלמן בשיחה ל'בחדרי חרדים'. "יחד עם זאת, ליבי מלא דאגה על המצב הקשה ומתפללת כי הוא ימשיך להחזיק מעמד בגבורה ובגאון".

עדיין לא ברור האם יצאו להפגנות בגין מעצרו, זאת מאחר והוא הוגדר כעריק עוד בטרם פקיעת חוק טל. "אנחנו לא מפגינים על כל בחור שנעצר", אומר ל'בחדרי חרדים' אחד ממארגני ההפגנה באלעד (שם נעצר), "הערב תיערך התייעצות בבית הגר"ש אויירבך, ועל פיו ישק דבר".
123

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד