י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

גלנט: "ליברמן לא מבין בביטחון, בנט מסוכן"

מספר 2 במפלגת 'כולנו' ירה לכל הכיוונים: "שר הביטחון מוכן לחיות עם תיקו. הרעיונות של בנט מסוכנים לישראל"

גלנט. צלם:פלאש 90
גלנט. צלם:פלאש 90

האלוף במיל. יואב גלנט, מספר 2 במפלגת כולנו, הגיע לשבתרבות בראשון לציון ואמר: ״במלחמה צריך לנצח! אני לא מוכן לחיות עם תיקו. אצלי המערכה הבאה בעזה תהיה קצרה בהרבה ואיכותית בתוצאותיה. החמאס הם לא הצבא האדום כמו שסיפרו לכם״.

"אני לא הצטלמתי במנהרות כמו שר הביטחון וסיימתי את המערכה בחצי מהזמן בלי כיפת ברזל. הציבור צריך לחשוב מי הוא רוצה שינהל עבורו את הלחימה? מי שהוכיח שהוא יודע לנצח או המהססים, חסרי התעוזה וחסרי המנהיגות".

״במבצע צוק איתן הובילו 30 מנהרות אל גני הילדים. אנשים ידעו ולא פעלו, בדיוק כמו שר הביטחון שהצטלם בתוכן ולא פעל. אנחנו מדברים על חמישים ימים של רקטות על תל אביב והדרום. אצלי, כמפקד פיקוד דרום, זה לקח חצי מהזמן בלי כיפת ברזל. היום זה היה לוקח לי אפילו פחות. היא תהיה קצרה בהרבה ואיכותית בתוצאותיה. החמאס זה לא הצבא האדום כמו שסיפרו לכם.

"לא מקובל עליי שנשב שווים מול שווים עם חמאס בתיווך מצרי אמריקאי. אני לא מוכן שממשלה בישראל תאפשר לשלושים מנהרות להיות בדרך לגני הילדים. היינו בעופרת יצוקה, עמוד ענן וצוק איתן. סביר שבתקופת הממשלה הבאה תתחולל מערכה נוספת בעזה, מי הציבור ירצה שינהל את הלחימה? מי שהוכיח שהוא יודע לנצח או המהססים, חסרי התעוזה וחסרי המנהיגות. שר הביטחון מוכן לחיות עם תיקו. אני לא. זו בעיה של יצירתיות, נחישות ומנהיגות״.

כשנשאל על רצונו של ליברמן להיות שר הביטחון אמר: ״בנושא רגיש כמו ביטחון ראוי שיעסוק מי שמבין בתחום. ליברמן לא מבין בתחום״.

גלנט נשאל גם על כך שאמר לאחרונה שבנט מסוכן לישראל ואמר: ״הרעיונות של בנט - סכנה לישראל. כאשר מישהו מדבר על זה שתהיה מדינה אחת מערבית לירדן עם רוב פלסטינאי זאת סכנה ברורה לישראל. אני רוצה שהפלסטינאים יחיו בצד אחד של הגדר ויעבדו ברמאללה ובשכם ולא ידקרו בתל אביב בדרך לעבודות במרכז״.

כשנשאל על התחום הכלכלי אמר: ״החיילים משלמים ביום ראשון על הרכבת. יכול להיות שחייל יילחם במהלך השבוע וייתן כסף למדינה כדי להגיע לקרב? זאת בושה וכלימה מדרגה ראשונה. אני לא מדבר על חיילים שחוזרים למקרר ריק או על חיילים שנשארים בבסיס כי אין להם לאן לחזור. הבדל בינינו ומשה כחלון לבין האחרים הם מעשים ולא דיבורים.

"במדינה שלנו אותו הסוס שסוחב את העגלה הביטחונית, הוא אותו הסוס שמשלם מיסים, הוא אותו הסוס שעובד ונושא בנטל והסוס הזה עייף. כשהבנק מרוויח 40 מיליארד שקל הוא מחלק דיבידנדים וכשהוא מפסיד באמריקה הוא מספר את הראש המקריח של התושבים העמלים. מהאזרחים, לא מהשלל. אתה לא באמת יכול לעבור בנק כי אין סיבה. תגיעו לאותה תוצאה בדיוק".
גלנט כולנו כחלון דיבידנדים כלכלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד