י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

מייסדי גוגל ימכרו מניות ב-4.4 מיליארד דולר

לארי פייג' וסרגיי ברין ימכרו את המניות במסגרת תוכנית חדשה למסחר במניות גוגל, שאותה הגישו לאחרונה לרשות ני"ע בארה"ב

  • כ"ה שבט התשע"ה
מייסדי גוגל ימכרו מניות ב-4.4 מיליארד דולר

מייסדי גוגל, לארי פייג' וסרגיי ברין, עומדים למכור מניות של החברה בערך של 4.4 מיליארד דולר, כך לפי תוכנית שהגישו לאחרונה לרשות ני"ע בארה"ב (SEC).

מדובר בהרחבה של תוכנית שהייתה קודם לכן בתוקף, אך פקעה בסוף ינואר. נכון ל-30 בינואר 2015 החזיקו ברין ופייג' בכ-44.6 מיליון מניות גוגל קלאס B, ובעוד 44.6 מיליון מניות גוגל קלאס C.

במסגרת תוכנית המסחר החדשה שזה עתה הוגשה, כל אחד מהם ימכור בערך 2 מיליון מניות קלאס B (אשר יומרו אוטומטית לקלאס A עם המכירה), וכן כ-2 מיליון מניות כל אחד ממניות קלאס C שבשרשותם, שאינן מקנות זכות הצבעה.

לאחר שהעסקאות יושלמו, הם יחזיקו יחד בכ-40.6 מיליון מניות קלאס B ובעוד 40.6 מיליון מניות קלאס C, כך לפי התוכנית שהוגשה.

מניות גוגל משני הסוגים הללו נסחרות בכ-550 דולר למניה, כך שסך המניות שיימכרו - 8 מיליון במספר - עומד על שווי של בערך 4.4 מיליארד דולר.

התוכנית שהוגשה אינה מפרטת בדיוק מתי תתבצע המכירה, אולם היא תימשך על פני תקופת זמן כדי לצמצם את ההשפעה על המסחר במניות בשוק, כך לפי פרטי התוכנית.

גם לאחר שפייג' וברין ימכרו מניות בשווי של 4.4 מיליארד דולר, עדיין תישמר בידיהם אחזקת רוב בגוגל. לאחר המכירה יחזיקו השניים רק ב-11.9% מהמניות הסחירות קלאס A וקלאס B, אך עדיין יחזיקו 52% מכוח ההצבעה.

הדבר מתאפשר הודות למבנה המסחר הדואלי במניות גוגל. מניות קלאס B, המוחזקות בעיקר בידי ברין, פייג' ויו"ר גוגל אריק שמידט, הן בעלות כוח הצבעה גדול פי עשרה ממניות קלאס A. (מניות קלאס C, שהונפקו ב-2012, אינן מחזיקות כלל ביכולת הצבעה.

מבנה דואלי הוא נפוץ כיום בקרב חברות היי טק, לאחר שפייסבוק, לינקדאין ובוקס אימצו כולן את המודל הזה. אולם גוגל הייתה אחת החברות הראשונות להביא את זה למיינסטרים כאשר הונפקה ב-2004. באותה תקופה היה זה נדיר לראות משקיעים שאפשרו סוג כזה של מבנה אחזקות במניות משום שהוא מעניק יותר מדי שליטה לאנשי החברה בשעה שהיא אמרוה להיות בבעלות ציבורית.
גוגל פייג' בריין מניות חברה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד