י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

בשבת: S&P אישרה את דירוג האשראי של ישראל

אירועי שבת: ההסתדרות תנקוט צעדי סולידריות עם עובדי כי"ל, פעוטה נהרגה בשריפה שפרצה מתנור חשמלי בטייבה

צילום: shutterstock
צילום: shutterstock

לאחר תקרית הירי ברהט, בה על פי החשד ירה שוטר בכוונה באדם והרג אותו, החלו 7 שוטרים שהיו מעורבים בתקרית לקבל איומים. שמותיהם ותמונתם פורסמו, נאמרו ונכתבו נגדם דברי הסתה קשים וחמורים שפורסמו ברשתות החברתיות ע"י גורמים מתסיסים. על רקע האיומים על חיי השוטרים קיים סממ״ז דרום תנ״צ פרץ עמר דיון מאוימים, שם נקבע סל אבטחה לכל שוטר ע"פ מדרג וחומרת האיום. מפקד המחוז הדרומי ניצב יורם הלוי התייחס לדברים ואמר: ״אני ער לסערת הרוחות והרגשות, אולם רק ביהמ"ש הוא זה המוסמך לשפוט ולחרוץ דין! אני מציע לאף אחד לא לקחת את החוק לידיו, מי שמעלה בדעתו לפעול באלימות ואף קיצוני מכך - לפגוע בשוטרים או מי מבני משפחתם, יתקל בתגובה קשה וכואבת באמצעות הכלים המחמירים ביותר שיש בידי המשטרה, יבוצעו מעצרים מיידים כנגד מסיתים ומתסיסים״.

במהלך סוף השבוע אותרו על ידי שוטרי התנועה ברחבי הארץ 140 נהגים שיכורים. ל-170 נהגים נפסל רשיון הנהיגה ו-106 רכבים הושבתו.

במהלך פעילות של שוטרי הזרוע המבצעית של אגף התנועה במרכז, עוכבה נהגת בליל שישי, סמוך לצומת בית דגן לכיוון רמלה לבדיקת שכרות. ריח אלכוהול חריף עלה מהנהגת ואכן, בבדיקת ינשוף נמצא כי היא נהגה שיכורה ברמה של 1,165 מיקרוגרם! הנהגת, תושבת רמלה בת 45, שנסעה אותה עת עם בן זוגה, נחקרה, רישיונה נפסל ורכבה הושבת.

הבוקר, במהלך נסיעה של שוטרי הזרוע המבצעית לכיש, בניידת סמויה בה הופעל מכשיר הדבורה, ביצע רכב מסוג מאזדה 6 עקיפה בכביש 6 לצפון, במהירות חריגה של 204 קמ"ש. בבדיקת שכרות נמדד ב-290 מיקרוגרם. עוד התברר כי מדובר בחייל סדיר תושב המרכז, שהיה אותה עת בחופשה בת 48 שעות מהכלא הצבאי. לא נותר לשוטרים אלא לקצר את חופשתו ולהשיבו לכלא.

אתר החרמון יפתח מחר לגולשים ומבקרים. גובה השלג באתר 130 ס״מ.

חברת דירוג האשראי הבינלאומית S&P אישררה את דירוג האשראי של מדינת ישראל ברמה של +A עם תחזית יציבה.

בהנחייתו של יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, מתרחב מאבק הסולידריות עם עובדי קבוצת כיל. מחר יום ראשון (15.1.15) ינקטו בעיצומים גם עובדי חברות בזן, כרמל אולפינים, דשנים ומכון המחקר תמ"י כולן בבעלות עידן עופר במפרץ חיפה.

בצאת השבת סמוך לשעה 18:00 נמסר למד״א מרחב כרמל על הולך רגל שנפגע מרכב פרטי בכביש 70, סמוך ליישוב טמרה. צוות ניידת טיפול נמרץ של מד״א שהוזעק למקום נאלץ לקבוע את מותו של נפגע בשנות ה-30 לחייו אשר נפגע בכל חלקי גופו.

בשעה 12:53 נמסר למד"א מרחב גלבוע על שריפה בטייבה בעמק. חובשים ופרמדיקים של מד"א קבעו את מותה של פעוטה כבת שנתיים. צעיר כבן 27 פונה במצב בינוני במסוק מד"א לרמב"ם כשהוא סובל משאיפת עשן. 6 נפגעים באורח קל משאיפת עשן פונו לעמק. במקום פעלו שלושה צוותים של לוחמי האש מתחנת אזורית עפולה בראשות מפקד תחנת יזרעאל טפסר משנה מיקי כהן. צוות חוקרים בראשות ראש ענף חקירות כב"ה צפון רשף אוסקר פוקס העלו כי הגורם לפרוץ השריפה הינו תנור חשמלי לחימום שהושאר דולק וללא השגחה.

במהלך פעילות אכיפה של שוטרי זרוע מבצעית מרכז של אגף התנועה, בצאת השבת אותר נהג חדש, שטרם מלאו לו 18, בכביש 531 למזרח, כשהוא במהירות של 179 קמ"ש. לשוטרים הסביר כי בדרך כלל לא נוסע מהר אבל הפעם רק רצה לבחון את הרכב בכדי לדעת איך הוא נוסע. הנהג, תושב שדה חמד, נחקר בשעה זו באגף התנועה.

סיכום אירועי השבת בשיתוף מוקד זק״א ו׳קבוצת העיתונאים רוטרניק׳.
שבת תקרית רהט תנועה אירועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד