י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

פינת החמד האחרונה: כבודה של האישה החרדית

יהודה שלזינגר בטור מיוחד: השיח המתלהט בנושא שילוב נשים חרדיות - רומס את פינת החמד האחרונה שנותרה ללא פגע

פינת החמד האחרונה: כבודה של האישה החרדית

זה קרה בשבת אחר הצהריים, בכי ילדותי בלתי פוסק הוביל אותי אל החלון. בחוץ מחזה לא נעים, ילד הנראה לוקה בנפשו מתגולל בכביש ומסרב להפצרות אחותו - בשנות העשרה לחייה - לקום וללכת לביתו. במשך דקות ארוכות היא עמדה אתו, מנסה לפייס, לרצות, להרים אותו מהכביש ולהבין לנבכי נפשו. נערה אחת צעירה מול עשרות עיניים נועצות מבטים. היא לא איבדה סבלנות, ענתה בחיוך מבויש למי שביקש לסייע ובסופו של דבר גם הצליחה במשימתה.

זאת הנערה החרדית שאנחנו מכירים. לא בורחת מאחריות, מסייעת להורים, לא נלחצת, לא משתוללת, קרת רוח - אולי טיפה מבוישת אך התנהגותה אמיצה ומנומסת. זאת הנערה שתגדל ותהפוך לאישה החרדית.

אחרי הטענות לסכנות האורבות מבחוץ כמו גיוס, גיור או סיסמת 'ממשלת שמד', נראה שהאיומים להרס מגיעים מתוך הציבור החרדי פנימה, שלאחרונה הולך ומאבד את פינות החמד שלו - עולם הישיבות מוכתם על ידי חבורת פורעים המשתוללים באחד מהיכלי הקדושה המפורסמים, כבודם של הרבנים נרמס, בין אם בעובדה שחלקם משמשים ככלי ניגוח לטובת הבחירות, בין אם על ידי חלקם שמסובכים בחקירות משטרה ובין אם הם מוכים ברחובה של עיר ממש, ואפילו פינת חמד זכה וטהורה שנקראת 'האישה החרדית', פינה שנשמרה היטב כל השנים - מתחילה להינזק.

בתקופה האחרונה מזדהם השיח אודות הנשים החרדיות. הילת הקדושה שראיתי מחלון ביתי הופכת לויכוח רחוב, דיונים עניינים הופכים לחילופי מהלומות והפצת תמונות ברשתות החברתיות ופעילות נשית נרמסת תחת פריימים טלוויזיוניים לוחמניים.

סביר להניח שמעמד האישה החרדית הוא נושא לדיון, אפשר לשמוע את הקולות, להסכים או לדחות, אבל אסור לגרור את הנושא לביזיונות על ידי הפצת תמונות, השמצות פומביות ורמיסת הכבוד.

נבחרות או בוחרות, מצביעות או נמנעות - אין לי ממש תשובה. אבל על כבודה ודמותה של האישה החרדית אין בכלל שאלה.

הכותב הוא כתב לענייני חרדים ב'ישראל היום'
סכנות גיוס חרדים השמצות בוחרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד