כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

השד העדתי • "הספרדים כמעט עולים על האשכנזים"

נשיא מועצת החכמים דיבר במעמד הכתרה של רב הקהילה הספרדית בראש העין, והתייחס לנושאים האקטואליים • צפו בתיעוד

הגר"ש כהן נואם במעמד. צילום: יעקב כהן
הגר"ש כהן נואם במעמד. צילום: יעקב כהן

מעמד הכתרה נערך לגאון רבי דוד מור יוסף, שהוכתר לרב הקהילה הספרדית בראש העין, בהשתתפות נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן, הראשל"צ הגר"י יוסף, הגר"ע בסיס רבה של ראש העין, ונשיא הקהילה הגר"ש לוי.

בדברים שנשא נשיא מועצת חכמי התורה, הגר"ש כהן, הוא הרחיב בשבחו של רב הקהילה שנמנה על תלמידיו בישיבת פורת יוסף, ואמר: "הוא עמל הרבה לעשות תורה בקרב המון העם".

הגר"ש ציין כי צריך להקפיד שרבני הקהילות יהיו אברכים שבאמת גדלו בעמלה של תורה. "גם המון העם שצריכים לשמוע תורה זה לא מסתם אנשים, רק מאברכים שבאמת גדלו בעמל התורה ורק בצורה כזו התורה היא תורת אמת", אמר.

בדבריו אף התייחס הגר"ש לתנועת ש"ס ולמחלוקת בציבור ואמר: "לדאבוננו הגדול, היה לנו יחיד גדול בדור ואיננו, ראינו אותו על העמל שלו בתורה, היה עמל הרבה עד שהיה פוסק את ההוראה לרבים. וב"ה זכינו כך יותר משישים שנה שהיה פועל למען עם ישראל והוא הדריך אותנו איך ללכת. הדריך אותנו גם בענייני הציבור איך ללכת וגם בענייני המדינה כולה איך ללכת אם כך או אם כך. היום כל אחד ואחד הוא נהיה רב ומחליט מה שמחליט. מורי ורבותי הרב צריך לדעת שהקב"ה יושב בחדר לידו ורואה את מה שהוא פוסק, רואה מה שהוא עושה. איך אפשר לחלק את הדברים האלה שכל רב יאמר מה שהוא רוצה? איך ייתכן?"

"יש לנו רב אחד שהוא הורה לנו את הדרך ואנו מוכרחים ללכת לפי הדרך שהוא הורה לנו אותה. ואם הקים לנו את תנועת ש"ס והראה את דרכה בדיוק איך ללכת, והוא הרבה בנים לקב"ה מה שאף אחד לא עשה, הרבה בנים. כל התלמודי תורה כל הישיבות היום ישתבח שמו, בני הישיבות של הספרדים כמעט עולים על האשכנזים, שהיו הספרדים בטלים והוא גרם לכל הדברים האלה, הוא גרם והוא עשה ואיך ייתכן שיבוא אחד יחלוק על הדרך ויעשה דרך אחרת?" אמר הגר"ש בכאב.

הראשל"צ, הגר"י יוסף, נשא דברי הדרכה לרב הקהילה וציין כי אין לנו אלא ד' אמות של הלכה וע"כ על כל רב קהילה להקפיד ללמד את קהילתו הלכה וספרי מוסר כדי לפתוח את ליבם.



















































ראש העין הרב כהן נשיא המועצת מור יוסף הראשון לציון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד