כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

המודיע נגד ברקת: מתקפה על תוכניות הספורט בבירה

בכתבה נרחבת תוקף העיתון את התוכנית להקמת מרכז מסחרי ומרכז ספורט בירושלים • העירייה: "תוכנית מזמן לופוליאנסקי"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

עיתון 'המודיע' מתגייס ביום שישי האחרון בכתבת ענק נגד תכניותיה של עיריית ירושלים להקמת מרכז עסקים ענק בכניסה לעיר ומתחמי ספורט גדולים במה שמכונה 'ספורטק' ליד עמק הארזים - מתחת לשכונת רמות וממול שכונת רוממה.

בכתבה במוסף האקטואליה של העיתון, מוסבר בהרחבה כי התכנית כוללת רובע עירוני שישלב שימושים לתעסוקה, מסחר, מלונאות ותיירות – תרבות פנאי מה שיביא לפגיעה שמתבטאת בכניסת אורח חיים הזר לאופי השכונה, מה שיגרום לזליגת פעילות תרבות הפנאי הזרה לתוככי החיים ולהבאת נוער הרחוק מההווי התורני לתוככי השכונה, תופעה שעלולה לחולל נזק בלתי הפיך.

גם מתחם ה'ספורטק' עורר את התנגדות רבני השכונות רוממה, רמת הצפון וסנהדריה. המתחם העצום בגודלו, אמור להשתרע ממוצא תחתית ועד למתחם ליפתא בכניסה לעיר. שטח פתוח ענק, שחלק ניכר ממנו אמור לבצע הסבה למתחם ספורט ואתלטיקה ברמה עולמית ובתכנון מתקדם. מדובר במגרש פוטבול, מגרש כדורגל תקני, מגרש כדורגל לנוער – תקני, מגרש כדורסל - משולב, מגרש כדורסל מקורה, יער סלים, סככת כושר, שולחנות פינג-פונג ומגרש רולר אתגרי.

לדברי עיתון המודיע מדובר ברשימה מרשימה אולי עבור עיניים "מערביות, פתוחות, סובלניות ומתקדמות, אך כזו שבעיתונות החרדית מתקשים אפילו להזכיר. תרבות יוון במיטבה. אתלטיקה, פיתוח הגוף ותרבות איצטדיונים על סיפן של השכונות החרדיות העוטפות. ועל כל אלה יש להזכיר עוד שני מתחמים: מגרש כדורעף חופים ומגרש כדורגל חופים; אשר כבר מן המושג "חופים" המצורף לשמם, ניתן לשער מה הם כוללים".

במכתב של רבני השכונות מוחים הרבנים בכל תוקף על רעיונות אלו ואחרים שמטרתם לפגוע בציבור שומרי התורה והמצוות ולשנות את אופיו המיוחד של אזור השכונות הקדושות המתנוססות לתפארה בתוככי ירושלים עיר קדשינו.

אין ספק כי מדובר באמירה ברורה מצד עיתון 'המודיע', המוכר כבטאונה של חסידות גור, וביותר מעניין תגובת העירייה לעיתון המטילה דופי בנציגות החרדית בעירייה.

להלן התגובה: "מדובר בתוכנית שיזם ראש העיריה לשעבר הרב לופוליאנסקי, וקודמה לאישור תב״ע (תכנית בנין עיר) בין היתר בתמיכת נציגי יהדות התורה וש״ס בוועדות העירוניות השונות. לראש העיריה ניר ברקת לא הגיעה מאז כל הערה או תלונה בקשר לתוכנית זו. יש לתמוה ואף להצטער על ההחלטה לפעול בנושא באמצעות העיתון, לפני שמישהו פנה בענין בצורה רשמית ומתבקשת".
ירושלים המודיע כתבה ספורטק לופלאינסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד