י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

השקופים נגד ש"ס: "לא מקבלים משכורות"

חשיפת 'בחדרי חרדים': עובדים ב'מעיין החינוך' של ש"ס, מתלוננים על חודשים ארוכים ללא שכר או בשכר חלקי • מנהל ברשת: "קודם שדרעי יטפל בשקופים ובמוסדות של תנועת ש"ס ואחר כך שיצא לדאוג לאחרים" • מורה: "חבל שחילק פיתות בתל אביב כי המשפחה שלי זקוקה לפיתות האלה. בגלל ההתנהגות של הרשת לי אין אוכל בבית"

צילום אילוסטרציה:פלאש 90
צילום אילוסטרציה:פלאש 90

בעוד קמפיין ש"ס מתרכז ב'שקופים' ובעניים, מתברר כי דווקא בתוך הבית, ברשת מעיין החינוך, קיימות בעיות בנושא תשלום השכר, ועובדים מתלוננים על חודשים ארוכים בהם לא קיבלו משכורות.

אחד ממנהלי המוסדות של רשת המעיין החינוך התורני של תנועת ש"ס בארץ (לבקשתו ומטעמים מובנים לא נפרסם את שמו, הפרטים המלאים שמורים במערכת), מספר ל'בחדרי חרדים':

"אני מתחילת השנה עד לרגע הזה לא קיבלתי משכורת, ושאר העובדים קיבלו משכורת של אולי 40 אחוז ממה שהם אמורים לקבל. פניתי עשרות פעמים ולא קיבלתי מענה. התשובות שלהם שזה בעיה של משרד החינוך".

לדבריו, "שנה שעברה עוד איך שהוא שילמו את הקרן פחות או יותר, בחודש ינואר פברואר סידרו את המשכורות, אבל עכשיו לא קרן ולא שום דבר, מהראשון לחודש העשירי לא קיבלנו משכורות. חמש וחצי חודשים".

המנהל ביקש להעביר מסר ליו"ר תנועת ש"ס, אריה דרעי, דרך 'בחדרי חרדים'. "קודם שיטפלו בשקופים ובמוסדות של תנועת ש"ס ואחר כך שיצא לדאוג לאחרים".

גם מלמד בתלמוד תורה של הרשת החינוך בירושלים נתקל בבעיה דומה, והוא מספר ל'בחדרי חרדים': "אני מלמד בתלמוד תורה בירושלים של רשת מעיין החינוך ויש לי ותק של שש שנים, השנה עברתי למוסד אחר של הרשת בירושלים, ונכון לרגע זה, התקלות המרכזיות הן שלא קיבלתי 60 אחוז מהמשכורת עד היום - כבר חמש חודשים מתחילת השנה. גם את את מה שקיבלתי היה זה רק לאחר שלושה חודשים. אני עובד במשרה של 110 אחוז, פניתי מספר פעמים לגורמים ברשת החינוך וחזרו עם תשובות ש'זה לא בעיה שלהם'".

"יש לי משפחה ועם 60 אחוז מהמשכורת שלא קיבלתי מתחילת השנה זה כמעט 35 אלף שקל, ואני עם הלוואות ולא שילמתי שכירות", מסכם המלמד, "המצב לא טוב ואני קורא לדרעי לטפל בציבור השקופים הביתי של תנועת ש"ס".

גם חלקן של הנשים העובדות ברשת לא שפר: רחל, מורה בבית ספר של מעיין החינוך התורני באזור המרכז, מספרת ל'בחדרי חרדים':

"יש אצלנו הלנת שכר מתחילת השנה. לא מדובר רק בי אלא בעשרות עשרות. כל הזמן דוחים ודוחים. בעלי אברך ואני צריכה לפרנס שלושה ילדים, מאיפה אקנה להם לחם וחלב? בעלי פנה ללשכה של דרעי ואמרו שבטיפול, אבל בתכלס כלום לא התקדם. אם לדרעי באמת אכפת לו שיעזוב את כל התשדירים ואת כל הכסף ששופך על פרסום, וייתן לנו שיהיה לנו לחם לאכול.

"חבל שחילק פיתות בתל אביב כי המשפחה שלי זקוקה לפיתות האלה. למה ללכת לתל אביב? מתחת לאף שלו בתוך ש"ס בגלל ההתנהגות של הרשת לי אין אוכל בבית. מי שמקורב וכל מיני כאלה שקשורים למשפחות של הח"כים והרבנים של ש"ס במשרות טובות ומסודרים. למנהלים לא מעכבים משכורות. אז שלא יגיד שמשרד החינוך אשם כי אם זה משרד החינוך למה למנהלים לא מעכבים ולקטנים כן? רק מאיתנו עושים צחוק. מדובר בהרבה מורות".

מתברר כי בעיית המשכורות ברשת החינוך של ש"ס גדולות בהרבה מהעדויות שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים'. בתאריך ה=27.1 פרסם הכתב לענייני חרדים של גלי צה"ל, אוריה אלקיים, כי מנהל בית ספר ברשת מספר כי כשאין משכורת תקופה ארוכה - העובדים נאלצים לנסות לשרוד. המנהל אמר בשיחה עם גלי צה"ל: "אני עובד בחינוך התורני מעל ל-10 שנים ולמעשה מספטמבר השנה אני לא מקבל שכר בכלל",

מש"ס נמסר בתגובה: "רשת מעיין החינוך התורני עומדת באופן מלא בכל ההתחייבויות הכספיות כלפי עובדיה, ככל שיש טענות על הלנת שכר הרי שמקורם בבתי ספר שטרם קיבלו רשיון הפעלה שאינם יכולים להיות מתוקצבים על פי חוק או במורים הממתינים לתקנים ממשרד החינוך. אנו פועלים מול משרד החינוך על מנת לסייע להם ומקווים שהעלאת הנושא על סדר היום התקשורתי תפתור את מצוקתם".

תגובת ראש רשת החינוך, הרב יוסף בוסו: "אכן! בתי הספר הקטנים ברשת נמצאים בחוסר שעות הפעלה, למרות שקיבלו את כל התקצוב המגיע להם בבסיס ממשרד החינוך! זאת היות והתיקצוב ממשרד החינוך הוא לכיתות תיקניות וישנם כיתות קטנות שמתוקצבות בחסר! שנה שעברה הצלחנו לאחר מאמצים גדולים להשיג תיקצוב ממ. החינוך! ואכן המשרד עזר, ולאחר 4 חודשים קיבלנו את העזרה המיוחלת. השנה שוב נאלצנו לבקש את עזרת המשרד, ואכן היו סיכומים ופיתרונות אבל לצערי חילופי השלטון במשרדי האוצר והחינוך גרמו לזעזועים ועיכובים! ואכן לאחר 4 חודשים הסכימו לעזור אבל פחות מהחצי של השנה הקודמת, ותשלום זה בוצע ב-1/1/15.

"בימים אלו אנו שוב מתבשרים על עוד עזרה של רבע נוסף! ונעשה מאמץ להכניס אותו למשכורת הקרובה! אנו מנסים להמשיך במאמצים לשפר עמדות בתקציב ובמקביל להעזר בקרן חיצונית להצלת הרשת. ששנה שעברה עזרה והצילה את הרשת מקריסה! ומקווים שגם השנה נענה בחיוב בימים הקרובים! אין ספק שסוגיה זו של בתי ספר עם כיתות קטנות הינה סוגיה כבדה שכבר שנה שעברה הודענו למנהלים שאין שום ביטחון שנוכל לתקצב אותם ולכן להתארגן בהתאם! אבל מנהלים כנראה סומכים עלינו שבטוח ניפתור את הבעיה כמו שנה קודם ולכן הפעילו את הצוות! וכעת מחכים לפתרונות!

"הנני לציין כי תודות למסירות העצומה של יו״ר תנועת ש"ס ולמאמצים הגדולים שלו ולמלחמה שלו למען ילדי ישראל הושגו כל המשאבים הנ״ל הן משרד החינוך! והן מהקרן להצלת הרשת שהוא יזם והקים ומסייע ונילחם! וב״ה עם תוצאות! צריך לדעת שמעולם לא הוקמה קרן עבור משכורות מורים ברשת! ובתקופה הזאת היא חלק מעוגן ההצלה עד שנתחזק בבחירות ונדאג לתקצב בצורה מסודרת את מערכות החינוך בשיויון לילדי ישראל ויפסיקו להתייחס לילדים שלנו כשקופים! ואכן המלחמה שלנו יומם ולילה הם למען המורים שמלמדים בבתי הספר הקטנים לדאוג למשכורתם שלא יהיו שקופים!"
שכר מעיין החינוך שס שקופים חיידר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 129 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד