י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

שבועיים אחרי התאונה הקטלנית: משאיות הנושאות מטענים חורגים נוסעים ללא הפרעה

חלק מהכביש נמצא בימים אלה בתיקונים ולכן הוא צר במיוחד וסכנת ההתנגשות גדלה. מנכ"ל אור ירוק: "על המשטרה להציב ניידת בכביש, אשר תמנע ממשאיות להסיע מטענים חורגים שעלולים לסכן את חיי הנוסעים בכביש"

שבועיים אחרי התאונה הקטלנית: משאיות הנושאות מטענים חורגים נוסעים ללא הפרעה



לפני כשבועיים, התרחשה תאונה קטלנית בצומת להבים שבכביש 31 בה נהרגו שמונה נשים וכמה עשרות נפצעו, בעקבות התנגשות של אוטובוס מלא בנוסעים עם משאית שנשאה טרקטורים. על פי הממצאים הראשוניים, אחד הטרקטורים שהוסע על המשאית בלט ממנה וכאשר האוטובוס נסע במקביל אליה, הטרקטור שבלט פגע בצידו האחד של האוטובוס וכתוצאה התרחשה התאונה הקשה.

למרות התאונה הקשה, מסתבר כי הסכנה בכביש 31 טרם חלפה. לפני מספר ימים, קיבלה עמותת אור ירוק באמצעות עמוד הפייסבוק של העמותה, תמונה בה נראית משאית כשהמטען שלה בולט הצידה לרוחב רב. אמנם המטען לא בולט אל תוך הכביש אלא אל שוליו, הסכנה עדיין קיימת אם רכב עצר בשוליים, או אם המשאית נוסעת מחליטה לפנות שמאלה באחד הצמתים בכביש ואילו רכב אחר ייסע ישר במקביל אליה.

כביש 31, הוא כביש עליו התריעה עמותת אור ירוק רבות בשנים האחרונות. מדובר על כביש אדום, בעל מסלול אחד לכל כיוון, ללא מפרדה קשיחה במרכזו. הכביש ברובו חשוך בלילה, והכניסות והיציאות מהישובים הסמוכים אליו, לא מוסדרות בצורה בטוחה. לפי נתוני עמותת "אור ירוק", בכביש 31 נהרגים מדי שנה בממוצע כתשעה בני אדם וכ- 200 בני אדם נפצעים.

חלק מהכביש נמצא בימים אלה בתיקונים ולכן הוא צר במיוחד וסכנת ההתנגשות גדלה.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כביש 31 הוא כביש אדום ומסוכן. הכביש הוא בעל נתיב אחד לכל כיוון ללא הפרדה קשיחה שתמנע תאונות חזיתיות, בנוסף, שולי הכביש צרים, הכניסות והיציאות מסוכנות ואינן מוסדרות דבר שמסכן מאוד את הנוסעים בו. לא ייתכן כי שבועות ספורים לאחר התאונה שגבתה את חייהם של שמונה נשים, עדיין הסכנה תרחף מעל הנוסעים בכביש. על המשטרה להציב ניידת בכביש, אשר תמנע ממשאיות להסיע מטענים חורגים שעלולים לסכן את חיי הנוסעים בכביש".
אור ירוק תנועה רכב תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד