כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

לביא מאשימה: "הבית היהודי הכשיל בחירת סתיו"

"האחים שלי, שחשבנו שאיתם יהיה שיתוף פעולה, הפכו להיות החרדים החדשים - לא מוכנים להוביל תהליכי עומק בנושאי דת ומדינה"

הרב סתיו. צלם:פלאש 90
הרב סתיו. צלם:פלאש 90

בפאנל בחירות בו השתתפה גם ח"כ שולי מועלם (הבית היהודי), מתחה ח"כ עליזה לביא (יש עתיד), יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, ביקורת חריפה על התנהלות 'הבית היהודי' בכנסת היוצאת. "הפסדנו את הרב סתיו כרב ראשי משום שהבית היהודי לא תמך".

ח"כ עליזה לביא (יש עתיד), יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, מתחה ביקרות חריפה על התנהלות מפלגת 'הבית היהודי' בקדנציה הנוכחית בשל בלימת הרפורמות בנושאי דת ומדינה בכנסת.

"החמצנו תקופת זהב. יכלה להיות מציאות טובה יותר במדינת ישראל", אמרה ח"כ לביא. "לא חלמתי שהכי קשה יהיה לי עם האחים שלי, עם הבית היהודי. החוק המשותף שלנו, שהוא גם החוק היחיד שעבר בנושאי דת ומדינה, הוא חוק שמחייב שתהיינה ארבע נשים בוועדה למינוי דיינים והוא עבר רק בזכות יש עתיד. חברי הבית היהודי יצאו בזמן ההצבעה במליאה".

"החברים של שולי (מועלם) יצאו מהמליאה ולא הצביעו", הטיחה ח"כ לביא בח"כ מועלם. "כל חוק שהנחתי הם חסמו. הפסדנו את הרב סתיו כרב ראשי משום שהבית היהודי לא תמך. הייתה לנו הזדמנות היסטורית להביא אנשי רוח ציונים לתוך עולם הרבנות - שהוזנחו שנים רבות - בגלל המרחב הפוליטי. ביקשנו להפריד את הבירוקרטיה הפוליטית מהרבנות. בכל דבר שניסינו לקדם נתקלנו בגב מאוד קשה. זכות הוטו של הבית היהודי הונפה בחרב בכל ניסיון שעשיתי לקדם חוקים בנושאי דת ומדינה".

"קחו למשל את חוק הגיור", הוסיפה ח"כ לביא, "כשראיתי את ח"כ מועלם מצביעה נגד פשוט לא האמנתי. יכולנו לשנות ולקדם נושאים החשובים לנו אבל משהו קרה בבית היהודי. ההבנה שיש פה תור זהב פשוט התנפצה. האחים שלי, שחשבנו שאיתם יהיה שיתוף פעולה הפכו להיות החרדים החדשים - לא מוכנים להוביל תהליכי עומק בנושאי דת ומדינה ולמעשה חזרו בהם מכל מה שהבטיחו בקמפיין".

בתגובה לדברים של ח"כ לביא הודתה ח"כ מועלם כי חברי הבית היהודי התנהגו כמו טירונים פוליטיים וענתה כי "הפארסה של הרבנים הראשיים קרתה בגלל חוסר הבנה פוליטי. אני טעיתי", היא הדגישה וסיפרה כי ח"כים ותיקים ומנוסים אמרו לחברי הסיעה שאסור לדרוש שני רבנים ראשיים אלא רק אחד מכיוון שכשנדרוש שניים לא נקבל אפילו אחד.

מהבית היהודי נמסר בתגובה: "יש עתיד פעלה בשיטתיות לפגוע במסגרות החינוך והחברה של הציונות הדתית ולכרסם במסורת ישראל. הניסיון לבוא היום ולבקש את קולותיהם של הציבור הדתי והמסורתי בישראל גובל בעזות מצח".
לביא גיור מועלם יש עתיד הבית היהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד