כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

דנמרק: נעצרו ארבעה חשודים במעורבות בפיגוע

המשטרה המקומית פשטה על חנות אינטרנט קפה, ועצרה ארבעה חשודים במעורבות בפיגועי הירי במדינה ביממה האחרונה

דנמרק. צילום: ויקיפדיה
דנמרק. צילום: ויקיפדיה

לפחות ארבעה בני אדם נעצרו היום (ראשון) בדנמרק, בחשד למעורבות בשני פיגועי הירי שאירעו במהלך היממה האחרונה בבירה קופנהגן. על פי הדיווח בכלי התקשורת המקומיים, הארבעה נעצרו במסגרת פשיטה של כ-15 שוטרים על חנות אינטרנט קפה.

היהודי דן אוזן הי"ד בן 37 נהרג ושניים נוספים נפצעו הלילה לאחר שאלמוני פתח בירי מחוץ לבית הכנסת המרכזי במרכז קופנהגן, בשעה שנערכה במקום מסיבת בר מצווה בהשתתפות כ-80 בני אדם.

כמה שעות לפני כן, המחבל בן ה-22 פגע והרג גם את פין נורגארד, קולנוען דוקומנטרי בן 55, ופצע שני שוטרים ברגל ובזרוע, בפיגוע ירי לעבר בית קפה 'קרודטנדן', בשעה שהתקיים בו דיון בנושא האסלאם וחופש הביטוי. על פי ההערכות, היעד למתקפה היה אמן שוודי, לארי וילקס, שאייר לפני שמונה שנים את הנביא מוחמד בדמות כלב.

במשטרת דנמרק כמעט בטוחים בזהותו של המחבל. שוטרים הוזעקו לאיזור מגוריו באזור תחנת הרכבת נורברו. השוטרים ארבו למחבל וכשזה שב הביתה והבחין בהם, הוא פתח לעברם באש. השוטרים השיבו אש והרגו אותו.

"בשלב מסוים, אדם העשוי להיות קשור לחקירה הגיע למקום", נמסר מהמשטרה. לאחר שהשוטרים קראו לו לעצור, "הוא פתח באש ומיד לאחר מכן נורה". כעת נבדקת מעורבותו לכאורה באירועי הירי בבית הקפה ובבית הכנסת.

משטרת דנמרק הודיעה כי המחבל שעשה את הפיגועים היה מוכר לשירות המודיעין הדני, וכי הוא זוהה בוודאות. יחד עם זאת, שמו לא פורסם בשלב זה, על מנת שלא לחבל בחקירה.

בינתיים, שירות הביטחון והמודיעין של דנמרק בודקים האם הוא ביקר באזורי סכסוך, ובכלל זה בסוריה ובעיראק. "אפשר, שהמחבל שאב השראה מהפיגועים בפריס בחודש שעבר ומתעמולה אסלאמית קיצונית, בין השאר זו שמפיץ ארגון המדינה האסלאמית", אמר ינס מאדסן, משירות הביטחון והמודיעין של דנמרק.
דנמרק עצורים פיגוע ירי הרוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד