י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

לוין: "החרדים ייכנסו ראשונים לקואליציה"

בפאנל מיוחד בהשתתפות רבה של מגדל העמק ופרופ' טרכטנברג, הבטיח ח"כ יריב לוין: "עדיפות יתר לחרדים"

החברים בפאנל. צילום: משה בן נאים, חדשות 24
החברים בפאנל. צילום: משה בן נאים, חדשות 24

יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ יריב לוין מהליכוד, סיפק הערב (א) התייחסות ראשונה של בכיר במפלגת הליכוד לכך שהמפלגות החרדיות יהיו שותפות בקואליציה עתידית בראשות בנימין נתניהו.

את הדברים אמר לוין בכנס קמפוס גן יבנה שע"י מכללת אשקלון, במסגרת פאנל שנערך ב'יום פתוח' במכללה עם 300 תלמידים מאזור הדרום, בנשיאות רבה של מגדל העמק הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן ובהנחייתו של איש התקשורת אבי מימרן.

"החרדים יהיו בעדיפות יתר להיכנס ראשונים לקואליציה. חושב שהנציגים החרדים עשו עבודה יפה ונפלאה. יציבות הקואליציה תלויה בכך שאין שותף שיכול לפרק אותה לבד. הממשלה האחרונה היתה צולעת כי היו בה שותפים קטנים. אנחנו נשאף לסיעות ומפלגות גדולות. הדאגה שלנו צריכה להיות עבור הציבור החילוני: להעניק להם תורה וערכי היהדות".

פרופ' מנואל טרכנטברג, המיועד לתפקיד שר האוצר מטעם המחנה הציוני, אמר בכנס: "לפיד היה שר אוצר גרוע. אין כלכלה ללא אנושיות. זה הדבר הראשון שאפעל כשר אוצר. להחזיר את האנושיות. אלחם כנגד האפלייה התעסוקתית. חרדים לומדים תעסוקה ונתקלים בדלתות אטומות. ניאבק בכל הכוח לתת שיוויון למגזר".

הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן התבטא במהלך הכנס: "אנחנו נגד מפלגות. אנחנו בעד לאחד את כלל ישראל".

במהלך הערב חולקו למעלה ממאה מלגות קיום לתלמידי המכללה החרדית.

קצת על הקמפוס:
הקמפוס בגן יבנה, הוקם לפני כשנתיים כשלוחה אקדמית של מכללת אשקלון, על ידי הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן רבה של מגדל העמק נשיא מוסדות מגדל אור, חתן פרס ישראל וחבר מועצת הרבנות הראשית. הרב גרוסמן שם לו למטרה את הצורך להנגיש משרות ופרנסות עבור אברכים.

הקמפוס בגן יבנה שהוא תחת המכללה האקדמית באשקלון כולו על טהרת הקודש, לגברים בלבד. המסלולים והחוגים כולם ניתנים ע"י מורים ומרצים חרדיים, ומיועד לאברכים המחפשים לפרנס את בני המשפחה וללמוד מקצוע לחיים. בין המסלולים שיש בקמפוס: סוצילוגיה, הכשרה מקצועית, פוליטיקה וממשל, חשב שכר, סייבר ועוד ועוד.

הקמפוס רואה לנכון מטרה עליונה: סיוע והכוונה לאברכים בתחילת דרכם בעולם המעשה. אחרי שנתיים שלוש של לימודים בקמפוס יוצא הבארך עם תעודה ותואר ביד, מה שפותח לו אפיקים ומעניק לו את הזכות להיכנס לכל מפעל ומקום עבודה.

גדולי ישראל ומהם רבני הדרום, שביקרו כאן בקמפוס הודו לרב גרוסמן על היוזמה והנחישות לקידום פרנסה לאברכים.

יש בקמפוס מאות אברכים מכל הגוונים: חרדים, דתיים, חסידים, אשכנזים, ספרדים. נותנים כאן הזדמנות שווה מעל כל שיוך ופוליטיקה.

אחת מהיוזמות הברוכות של הרב גרוסמן הוא מימון הלימודים. אברך בתחילת שנותיו מתקשה לשלם גם את הלימודים. הרב גרוסמן במימון הנגיד היהודי אלי הורן מעניק מלגת לימודים שמכסה את כל התשלום ולא רק, אלא האברך שמגיע ללמוד בגן יבנה גם חוזר הביתה עם משכורת יפה.

ולא רק. הרב גרוסמן דואג שיהיה הסעים לתלמידים שמגיעים מאשדוד, מתפרח, מאופקים, ואפילו מבני ברק, ירושלים ובית שמש. אוטובוסים ומינובוסים יוצאים ממרכזי הערים ומביאים את האברכים ישירות לקמפוס המפואר.

הקמפוס בגן יבנה מנוהל ע"י יחיאל אמויאל והרב ישראל לנדא. הוא עומד תחת המכללה האקדמית אשקלון בניהול ד"ר פנחס חליווה ופרופ' גרוסמן.

בשנה האחרונה נפתחו כיתות ומסלולים לפי ביקוש האברכים. אחד המסלולים שנפתח בימים אלו הוא מכינה 30+, ויש לו ביקוש גובר מכל הערים. אברכים רבים מבקשים לקחת חלק במכינה ולצאת בסוף השנה עם תעודה, מקצוע וניסיון.

המוטו של הקמפוס הוא: נכסים מוצלחים וקרובים לעיר. אברך מהדרום לא צריך ליסוע עד ירושלים או בני ברק. מרחק נסיעה של עד עשרים דקות ויש לך בקמפוס שירות מושלם VIP.

הקמפוס בגן יבנה הוא חלק ממפעלות הרב גרוסמן הכוללים בין היתר: כפר נוער 'זוהרים' לנוער בסיכון, מוסדות מגדל אור לפריפריה, הקמפוס לאברכים בגן יבנה, חלוקת מוצרי מזון 'חג שבע' למשפחות במצוקה, קרנות למשפחות נפגעי איבה ועוד ועוד.









לוין אוצר טרכטנברג כלכלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד