י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

"מה יהיה מחר כשיצטרכו ללכת לבית הספר?"

אם כלת בר המצווה בקופנהאגן משחזרת: "רקדנו, והשומר היהודי של הקהילה נכנס לאולם וצעק 'לסגור את המוזיקה'"

"מה יהיה מחר כשיצטרכו ללכת לבית הספר?"

לאחר מותו של המאבטח היהודי דן אוזן הי"ד על ידי מחבל בקופנהגן בירת דנמרק, התראיינה מיטה בן טוב, אם כלת בת המצווה, על הפיגוע שהתרחש מחוץ לאולם.

מיטה סיפרה בראיון לירון וילנסקי ברדיו גלי צה"ל על התחושות בבירה הדנית: "הדאגה שלי כמובן היא מה יהיה בשביל הילדים שלי, מה יהיה מחר כשהם צריכים ללכת לבית הספר היהודי. אני לא יודעת, ממשיכים עם אהבה".

לדבריה, היא ומשפחתה שמחו כשנודע להם שדן הי"ד יאבטח את האירוע.

"כל היום אמרנו ברוך ה' שזה יהיה דן, כי אז אנחנו יודעים שהכל יהיה בסדר", סיפרה. היא תיארה את שקרה אמש: "רקדנו, והשומר היהודי של הקהילה נכנס לאולם וצעק 'לסגור את המוזיקה'. סגרנו אחרי שניה הוא נכנס שוב וצועק 'כולם למטה'.

"שעתיים ישבנו בחדר הביטחון למטה, עד שהשוטרים הדנים הוציאו אותנו משם ולקחו אותנו למקום אחר כדי לדבר עם משטרה ופסיכולוגים", אמרה מיטה. "לפני האירוע, בגלל המקרה שהיה קודם בדנמרק, הרב שלנו מחב"ד אמר לי שכשקורה משהו נוראי - אפילו יותר חשוב להפיץ אור ושמחה בעולם", הוסיפה.

על מותו של המאבטח דן הי"ד אמרה: "זו משפחה שאחנו אוהבים ומכירים וזה כל כך כואב לנו. אני לא יודעת איך המשפחה הנהדרת של דן יכולה להתמודד עם זה, אבל הם לא לבד. אנחנו איתם, והם מרגישים את החום והאהבה של העם הדני ושל האחים שלנו בארץ", הוסיפה.

דנמרק רצח בת מצווה מחבל טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד