כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

לאחר מחלה קשה: השר אורי אורבך הלך לעולמו

השר לאזרחים ותיקים אורי אורבך השיב את נשמתו ליוצרה כשהוא בן 54 • יו"ר מפלגתו השר נפתלי בנט ספד לו: "אחי הבכור הלך ממני" • בתקופה האחרונה אושפז אורבך בבית החולים, לאחר החמרה במחלת דם קשה ממנה סבל • היה עיתונאי וסופר אהוב, עם ייסוד 'הבית היהודי' עזב את עולם התקשורת ונכנס לפוליטיקה • "עם ישראל אהב אותו"

אורי אורבך ז"ל. צילום: פלאש 90
אורי אורבך ז"ל. צילום: פלאש 90

ברוך דיין האמת: בבית החולים 'שערי צדק' בירושלים נפטר הבוקר (ב') השר לאזרחים ותיקים חבר הכנסת אורי שרגא אורבך ז"ל מהבית היהודי, לאחר מחלה קשה בדמו. בן 54 בפטירתו. במקומו ייכנס לכנסת איש חברון הרב הלל הורביץ.

בתקופה האחרונה אושפז אורבך בבית החולים, שם חלה החמרה במצב בריאותו הרופאים נלחמי על חייו והוא השיב את נשמתו ליוצרה.

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט ספד לאורבך: ״אחי הבכור הלך ממני. אורי, אדם של צחוק ושל רצינות, של חוכמה ושל יושרה, של אומץ ושל חזון.

"אורי ידע לחצוב דרך אידיאולוגית בעיקשות ובחן, בחריצות ותוך קריצה, מתוך מודעות עצמית בלתי נגמרת וקסם אישי שלא פג לעולם. אורי ידע לשמח ילדים בספריו, להצחיק את הוריהם בחוכמותיו, ולהביא להוריהם הקשישים זיקנה של כבוד.

"הוא גידל דורות של צעירים בתקשורת והראה להם שהחלום שלהם אפשרי, דורות של דתיים וחילונים למדו ממנו שהחיבור ביניהם אפשרי. הוא היה איש של אהבת הארץ ואהבת האדם עד בלי די. הוא אהב את עם ישראל, ועם ישראל אהב אותו כל כך בחזרה. לא היה בעולם הפוליטי הציני והקר אדם כה אהוב כמו אורי. הוא יחסר לי עד מאד".

איבדתי היום חבר אמיתי, חבר בימים קשים ובימים של שמחה, איש להתייעץ איתו ואיש לצחוק איתו, איבדתי חבר שבלעדיו לא הייתי כאן היום. אני מוסר את תנחומיי לאשתו מיכל ולארבעת הילדים. אנו נמשיך בדרכו של אורי, והיא תהיה הרבה יותר קשה ועצובה בלעדיו".12:43


אורי אורבך ז"ל תושב העיר מודיעין, נולד בפתח תקוה בכ"ט אדר תש"כ. בבחרותו למד בישיבת נחלים וישיבת ההסדר בקריית שמונה. בעת שירותו צה"ל שירת כלוחם בחיל השריון בחטיבה 188, והשתתף במסגרתה במלחמת לבנון הראשונה.

עד להצטרפותו לפוליטיקה היה אורבך חלק מפאנל המנחים של תוכנית הרדיו "המילה האחרונה", בגלי צה"ל, וכן כיהן בשורת תפקידים בתקשורת הדתית והכללית.

ב-2008, סמוך לבחירות לכנסת השמונה עשרה הצטרף למפלגת הבית היהודי שהיתה אז רשימה חדשה שנועדה לאחד את מרכיבי האיחוד הלאומי-מפד"ל, במטרה להתמודד מטעמה לכנסת. הוא נבחר על ידי המועצה הציבורית של המפלגה למקום החמישי ברשימתה לכנסת.

זמן קצר לאחר מכן חל פילוג במפלגה החדשה. חלק מהמועמדים פרשו ממנה. כתוצאה מכך מוקם אורבך במקום השלישי, ונבחר לכהן כחבר הכנסת, לאחר שהרשימה זכתה בשלושה מנדטים.

בבחירות המקדימות לקראת הבחירות לכנסת התשע עשרה תמך בנפתלי בנט בבחירות לראשות המפלגה, והוא עצמו נבחר למקום הרביעי. עם הקמת הממשלה השלושים ושלוש, מונה אורבך לשר לאזרחים ותיקים ועם מחלתו הוכרז כנבצר זמנית.

הותיר אחריו את רעייתו מיכל וארבעה ילדים. הלווייתו תתקיים היום בשעה 16:30 בבית העלמין במודיעין ומשפחתו תשב שבעה בביתם שבעיר.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

צפו: יו"ר הכנסת מכריז על פטירתו של אורבך
שר הבית היהודי לוויה שערי צדק אורי אורבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד