י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

נפרדים מגנץ: "היו רגעים קשים"

רגע לפני שהוא מסיים את שירותו, נשא רא"ל גנץ דברים בערב פרידה: ראינו אירועים של רוע וחוסר הכרת תודה"

נפרדים מגנץ: "היו רגעים קשים"

רב-אלוף בנימין (בני) גנץ יסיים מחר את תפקידו כראש המטה הכללי של צה"ל. "כבר הלכתי פעם אחת", הוא סיפר הערב (ראשון) בערב פרידה שנערך לכבודו בנוכחות ראשי המדינה ומשפחות שכולות. "רגע לפני אמרתי כי בצה"ל יש משולש ערכים חיוני – המשימה, התוצאה והדרך. דיברתי על חיוניות השמירה על האיזון שבמרכיבי המשולש הזה, ואכן תיכננתי להתחיל מבראשית.

"התכוונתי לבראשית אחרת, להתחלה אחרת. אך מול מרכיבי המשולש, בזכותה של המשימה, למען התוצאה הנדרשת, ולמול עוצמתה של דרך - היה צריך לחזור, ולכם חבריי אומר - היה שווה לחזור!", המשיך רא"ל גנץ.

הרמטכ"ל התייחס לאירועים שהתרחשו במהלך כהונתו. "סביבה סוערת ומשתנה, גבולות שהשתנו ואנחנו איתם ולפניהם, אתגרים ומשימות מבצעיות רבות, הרבה היערכויות בצפון, 'זרעי קיץ' ו'שובו אחים' במרכז, 'עמוד ענן' ו'צוק איתן' בדרום, ואפילו חתמנו בחמימותה של "שמש חורפית". בין מבצע למבצע, בין פעילות קרובה או רחוקה, חשאית או גלויה, התאמנו ותרגלנו את עצמנו".



רא"ל גנץ סיפר כי במהלך שירותו חווה גם הרבה רגעים קשים. "אלו הם כמובן האירועים המבצעיים הקשים, אירועים של היפגעות אזרחים ונפילת חברים, אירועים של הרבה דלתות שנפתחות בעקבות שלוש נקישות מצמררות המבשרות את הקשה מכל", הוא גילה. "בעוד שלאירועים אלה אנו מתכוננים, במודע או שלא במודע, ראינו גם אירועים אחרים קשים - אירועים מבית, מתוך החברה הישראלית, אירועים של רוע, של ציניות, של חוסר הערכה וחוסר הכרת תודה.

"ובכל זאת המשכנו, אתם ואנשיכם, אתם ואני. המשכנו ונמשיך לעשות ולפעול כי אנו יודעים שבצד חשיבותם הרבה של נושאים אחרים בחברה הישראלית, בלעדינו הכל הוא בבחינת אין", הוסיף הרמטכ"ל. "אז כשהיה צריך, והיה צריך, באנו; ואני בטוח כי כשיהיה צריך, ויהיה צריך, צה"ל ימשיך ויבוא".

את רא"ל גנץ יחליף בתפקידו אלוף גדי איזנקוט, ששימש כסגנו. "שנים של ביחד - 'אדום וחום' עם מטרה משותפת אחת. בין שתי נקודות עובר רק קו ישר אחד והקו שלך, גדי, הוא קו ישר, קו נכון, נחוש וגם נבון".

בנוגע להמשך דרכו אמר רא"ל גנץ כי "מה עושים מחר אחרי הטקסים? נוסעים להורים, מניחים אבן על קבריהם, עוברים לג'ינס, נשארים רק עם ה'בני' ומעבירים את הסוגריים לבנימין, ושומעים שוב רעש של דלת. כן, רעש של דלת נפתחת, לא רעש של דלת נסגרת".
בני גנץ רמטכל פרידה צהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד