י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

כך המשטרה בארה"ב משבשת דיווחים ב-Waze

מאות שוטרים במיאמי התקינו Waze רק על מנת לעדכן אותה באופן מוטעה, ולהוסיף דיווחים שקריים לגבי מיקומם האמיתי

  • כ"ז שבט התשע"ה
כך המשטרה בארה"ב משבשת דיווחים ב-Waze

אחד הפיצ'רים האהובים ביותר על משתמשי Waze הוא האפשרות לקבל דיווח בזמן אמת על מיקומם של שוטרים וניידות המשטרה. אולם, בארה"ב הביעו בעבר חשש מהאינפורמציה הזו, שכן לטענתם היא עלולה לסייע לאנשים שירצו לעקוב אחר שוטרים או לפגוע בהם.

כעת נדמה כי משטרת מיאמי מצאה פיתרון זמני לבעיה: היא מציפה את אפליקציית הניווט החברתית באינפורמציה מוטעית לגבי מיקומם של שוטרים, על מנת להקשות על נהגים שכוונתם אינה טהורה. התוצאה היא שהמידע, שסייע ללא מעט נהגים לחמוק מדוחות על מהירות למשל, הופך להרבה פחות מהימן.

על פי דיווח ב-Autoblog, מאות שוטרים במיאמי התקינו את האפליקציה רק על מנת לעדכן אותה באופן מוטעה, ולהוסיף דיווחים שקריים לגבי מיקומם האמיתי.

במשטרה מקווים כי אסטרטגיה כזו תצליח לשמור על ביטחונם של השוטרים וגם תסייע להם בהגדלת הדוחות שהם ייתנו לנהגים לא אחראים שלא יידעו כי עליהם להוריד את מהירות הנסיעה שכן שוטר נמצא בקירבת מיקום. דרך פעולה כזו טומנת בחובה גם את האפשרות להגדיל את ההכנסות מדוחות.

דוברת Waze התייחסה לצעד של המשטרה, וציינה כי דיווחי המשטרה ביישום דווקא משפרים את הבטיחות בדרכים, שכן הם גורמים לכך שנהגים מאטים את מהירות הנסיעה שלהם. לטענתה, "מרבית המשתמשים נוטים לנהוג בזהירות רבה יותר כשהם חושבים שכוח אכיפה נמצא בקירבת מיקום".

האם התוכנית של משטרת מיאמי תצליח? כלל לא בטוח. ב-Waze קיים מנגנון אישור המידע, שמאפשר למשתמשים לציין האם דיווח מסויים הוא אמיתי או מוטעה, כך שנראה כי גם במקרה הזה, חוכמת ההמונים היא זו שתכריע את הכף.
waze Autoblog

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד