י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מחדל: כך גנבו האקרים מאות מיליוני ד' מבנקים בעולם

מחדל: כך גנבו האקרים מאות מיליוני ד' מבנקים בעולם

  • כ"ו שבט התשע"ה
מחדל: כך גנבו האקרים מאות מיליוני ד' מבנקים בעולם

בנקים ברוסיה, יפן, ארה"ב ובמדינות נוספות באירופה נפלו קורבן למתקפת האקרים ענקית, במסגרתה נגנבו מאות מיליוני דולרים מ-2013 ועד היום, כך עולה מדוח חדש של חברת האבטחה קספרסקי, שהתפרסם בניו-יורק טיימס.

אומנם, אף אחד מהבנקים שנפגעו מהמתקפה עוד לא יצא בהצהרה רשמית, אולם מומחים מעריכים כי מדובר באחת המתקפות הגדולות שהיו עד כה. "זו כנראה אחת המתקפות המתוחכמות שהעולם ראה עד היום בכל הנוגע לטקטיקה ולכלים בהם השתמשו פושעי הסייבר על מנת להישאר עלומי שם", ציין כריס דוגרט, מנהל משרדי קספרסקי בבוסטון.

לא מדובר במתקפה חד פעמית אלא במהלך מתוכנן היטב שארך זמן רב. כך, מהדוח עולה כי על מנת לגנוב 10 מיליון דולר מחלק מהקורבנות, פושעי הסייבר הדביקו את מחשבי הבנקים בתוכנה זדונית, שאיפשרה להם לתצפת על ההתנהלות היומיומית של הבנק ולקוחותיו.

לאחר מכן, על ידי חיקוי פעולות שגרתיות של עובדים, ההאקרים גרמו לכך שביצוע העברות כספים גדולות נראו כפעולות סטנדרטיות, כשהמזומנים עברו בפועל לחשבונות מזוייפים שנפתחו מראש למטרה זו.

מרבית הבנקים שנפגעו הם ברוסיה, אולם המתקפה התפרשה גם למדינות נוספות בעולם והיא עדיין בעיצומה. מהדוח עולה כי מספר הבנקים שנפגעו עומד על יותר מ-100, ב-30 מדינות בעולם, ועוד לא ברור כיצד נמשכה המתקפה למעלה משנתיים מבלי שנחשפה על ידי אף גורם.
האקר הונאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד