כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

כשראש הממשלה צחק לי בפנים • טורו של ח"כ וקנין

חבר הכנסת המושבניק של ש"ס מספר איך כשניגש לראש הממשלה לדבר איתו על יוקר המחיה, הוא גיחך • "אנחנו נדאג לקמח ולתורה"

יצחק וקנין, ש"ס. צילום: פלאש90
יצחק וקנין, ש"ס. צילום: פלאש90 צילום: פלאש 90

כל מי שרק מסתובב בישראל יודע כי הבעיות הכלכליות מאיימות יותר מכל על הציבור ועלולות להכריע אנשים לשבט ולחסד.

אם בעבר משפחה שהשתכרה שכר מינימום יכולה הייתה להסתדר, היום גם מי שמרוויח הרבה יותר משכר מינימום לא יכול לכלכל את עצמו ומשפחתו. יוקר המחיה הוא אחד הדברים החשובים ביותר לטיפול.

כולם מדברים על זה, אבל אנחנו באמת עושים ועוסקים בכך.

חודשים ארוכים לפני פרוץ המחאה החברתית הגדולה שהייתה בישראל, נפגשתי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לשיחה בארבע עיניים ואמרתי לו בהאי לישנא - "לא הבטחון או הסדרי שלום יפילו אותך כי אם יוקר המחיה ויוקר הדיור". ראש הממשלה שמע ודי גיחך.

אמרתי לו, ראש הממשלה, אני הולך בכל שבוע לסופר ואני רואה את המחירים. הכול עולה יקר יותר. משפחות לא מתחילות את החודש, שלא לומר לא גומרים את החודש. מה שאתה רואה בתוניס, אמרתי לו בעת שהתחילה שם המחאה, יהיה פה. נתניהו שאל אותי אם רגלי על הקרקע. אמרתי לו הציבור נחנק.

לאחר שפרצה המחאה החברתית והוקמה ועדת טרכטנברג זימן ראש הממשלה ללשכתו את כל חברי ועדת הכספים. כשהגיע תורי הזכרתי לו את שיחתנו, וביקשתי ממנו לדאוג לקדם את החוק שלי לסיוע לזוגות צעירים חסרי דיור בפריפריה.

החוק שלי אמור היה לתת 140 אלף ₪ לכל זוג צעיר חסר דיור בפריפריה. לאחר לחצים גדולים מאד, הגענו להחלטת ממשלה שאמרה כי כל זכאי יקבל 60 אלף שקלים ועוד ארבעים אלף שקלים בפיתוח, כך שלמעשה כל זוג צעיר בפריפריה יכול היה להנות מהטבה של מאה אלף שקלים. אנשים כבר רכשו דירות וחיכו להטבה, אולם אז באה הממשלה עם לפיד, שמחק מיידית את כל ההטבות הללו.

המצוקה כיום נוראית. אנשים מיואשים ולא מאמינים ולכן אנחנו כאן. אנחנו, בניגוד לאחרים, כבר הצענו חוקים והתנענו הליכים. אנחנו מבינים את מצוקת הדיור ואם יהיה לנו כח, אחד הדברים החשובים שנטפל בהם יהיה להחזיר את החוק שנקבר.

והבעיה השניה היא יוקר המחיה. מחירי השכירות הגואים. הארנונה והחשמל, שאמנם הוזלו במעט, אבל זה טיפה בים. אנחנו בשנה האחרונה הצענו מספר חוקים לצמצום המחירים הגבוהים, אבל בגלל שהיינו באופוזיציה הם לא עברו.

גם העובדה שהמדינה מרוויחה על כל ליטר דלק סכום עצום הוא שערורייתי ודרוש טיפול.

כחקלאי שמגדל ביצים ואבוקדו אני מבין היטב שמחירי הירקות והפירות יכולים לרדת. הרי החקלאי מקבל על קילו עגבניה שקל אבל למה הוא נמכר בחמישה שקלים? בזה צריך לטפל. אנחנו נקדם פיקוח על מוצרי היסוד, וכמו שכבר אמר יו"ר התנועה רבי אריה דרעי, אחד התנאים שלנו לכניסה לממשלה תהיה הורדת המע"מ על מוצרי יסוד. למה שנשלם מע"מ על שמן, לחם, אורז וסוכר? יש אנשים שקופים שבשבילם מאה שקל פחות בחודש זה עולם ומלואו. כבר למדנו שאם אין קמח אין תורה, ואנחנו נדאג לקמח ולתורה.
וקנין שס טור חכ כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד