י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מחליפים פיקוד: גדי איזנקוט מונה לרמטכ"ל

רא"ל גדי איזנקוט החליף בתפקידו את רא"ל בני גנץ: "יש בפנינו אתגרים בכל אחת מהגזרות סביבנו"

מחליפים פיקוד: גדי איזנקוט מונה לרמטכ"ל
דובר צהל

רב-אלוף גדי איזנקוט נכנס היום (שני) לתפקיד ראש המטה הכללי של צה"ל, בטקס שנערך בבסיס הקריה במעמד שר הביטחון ופורום מטכ"ל. רא"ל איזנקוט מחליף בתפקידו את רב-אלוף בנימין (בני) גנץ, שכיהן בתפקיד בארבע השנים האחרונות.

"ישבתי בפורום מטכ"ל מאז 2001 עד היום - מדובר בהרבה שנים והרבה אירועים", שיתף הרמטכ"ל היוצא בהרמת הכוסית. "'קדרו שמיה' של הסביבה סביבנו ויש הרבה אתגרים בכל אחת מהגזרות. לצד המוטרדות מהמרחב, יש לי ביטחון מלא בחדר הזה ובעומד בראשו. אני בטוח שתדעו להתמודד בצורה טובה עם האתגרים והציב את המענה הדרוש בכל אחת מהזירות. אני מרגיש שיש על מי לסמוך".



בדבריו התייחס רא"ל גנץ לחשיבות שיתוף הפעולה בפורום המטה הכללי. "אני משוכנע שהעומדים סביב השולחן יידעו להמשיך ולממש את שיתוף הפעולה הנדרש כדי שהצבא יעבוד בשילוביות", הוא פירט. "השילוביות היא קריטית. סוג האתגרים עמם נתמודד בשנים הקרובות לא משאירים שום ברירה אלא לעבוד בשילוביות. אי אפשר לעשות אותה בלי שיתוף פעולה".

רא"ל גנץ מסיים את שירותו הצבאי לאחר 38 שנים. "כמות השעות שישבתי כאן בחדר הזה רבה יותר מהשעות שישבתי עם המשפחה. אנחנו נסדר את העניין הזה", אמר הרמטכ"ל היוצא בחיוך.

הרמטכ"ל הנכנס, רא"ל איזנקוט, נפרד מרא"ל גנץ. "סיימנו פו"ם בשנת 1985 ביחד, ומאז יש היכרות ארוכת שנים וחברות בין בני וביני בכל התפקידים", גילה רא"ל איזנקוט. "בשנתיים האחרונות ראיתי את זה מקרוב יותר - את בני, שהוא מפקד עם תודעה היסטורית עמוקה, עם אנושיות ודאגה גדולה לאנשים, יחד עם מקצועיות ומשימתיות".

"הייתה לי הזכות להיות חלק מתהליכים משמעותיים מאוד והיינו שותפים לעשייה משותפת", הסביר רא"ל איזנקוט. "זה הדבר שמייחד אותך, בני, היכולת להוביל קבוצה כך שהשלם יהיה חכם, רתום ומקצועי מסך חלקיו. זו הייתה חוכמה גדולה שלך - למצות את הידע המשותף ולהגיע להחלטות מיטביות. אתה משאיר אחרייך צבא דרוך, נחוש ומשימתי, אחרי שתי הפעלות כוח משמעותיות מאוד".

הרמטכ"ל היוצא והרמטכ"ל הנכנס הגיעו לתפילה ברחבת הכותל המערבי








טקס החלפת הרמטכ"ל בקרייה
























טקס הענקת דרגות; צילום: אריאל חרמוני-משרד הביטחון














גדי איזנקוט רמטכל בני גנץ צהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד