כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

דנמרק מתאבלת: "לא נהיה אותו דבר ללא יהודים"

יום אבל בדנמרק לזכר שני הרוגי הפיגוע בבירת המדינה • רה"מ דחתה את הקריאה לעליית יהודי המדינה לישראל

דנמרק מתאבלת:  "לא נהיה אותו דבר ללא יהודים"

אבל בדנמרק: מוסדות הממשלה הורידו את הדגלים לחצי התורן, ואלפי תושבים הניחו היום זרי פרחים והדליקו נרות נשמה באנדרטאות שהוקמו לזכרם של המאבטח היהודי דן אוזן הי"ד ובמאי הסרטים פין נורגארד.

משטרת דנמרק הגישה הבוקר (ב') כתבי אישום נגד שנים, בשל סיוע למחבל בן ה-22, שרצח שני בני אדם בהתקפות על כנס למען חופש הביטוי ובית כנסת בבירה קופנהאגן, במוצאי שבת וביום ראשון לפנות בוקר.

שני העצורים, נלכדו אתמול, והבוקר לאחר שהוגש נגדם כתב אישום, הוארך מעצרם בעשרה ימים. הם מואשמים בסיוע למחבל להימלט ולהיפטר מכלי הנשק ששימש להתקפות במהלך המצוד שהסתיים במותו בחילופי אש עם המשטרה.

המחבל עומר עבד אל־חמיד אל־חוסיין בן ה-22, יליד דנמרק, מוכר לרשויות כבעל עבר של עבירות אלימות וחברות בכנופיות. הוא שוחרר רק לפני כשבועיים מהכלא לאחר ריצוי עונש מאסר על תקיפה בנסיבות מחמירות.

כלי התקשורת בדנמרק דיווחו הבוקר כי במהלך שהותו בכלא הביע המחבל רצון לנסוע לסוריה על מנת להצטרף למדינה האיסלאמית. באתר האינטרנט של העיתון "אקסטרה בלדט" דווח כי היורה העלה לעמוד הפייסבוק שלו סרטון התומך בג'יהאד, זמן קצר לפני ההתקפות ביום ראשון - הסרטון הוסר מאז מיוטיוב.

אירוע זכרון
הערב ייערך בקופנהאגן אירוע זיכרון לשני ההרוגים, שם צפויים להשתתף ראשת ממשלת דנמרק ועמיתה השוודי, יחד עם אלפים.

ראש ממשלת דנמרק הלה ת'ורנינג שמידט התייחסה לקריאתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לקהילה היהודית בדנמרק לעלות לישראל ואמרה כי "דנמרק לא תהיה אותו דבר ללא הקהילה היהודית שבה".

עוד הוסיפה ואמרה כי אין סימנים שהיורה שאחראי לפיגוע הטרור בקופנהאגן היה חלק מתא טרור רחב יותר. כמו כן אמרה שמידט כי "זהו אינו קונפליקט בין האסלאם למערב, אלא בין ערכי החופש לאלימות של קיצוניים".
דנמרק טרור אבל ישראל מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד