י"ט אייר התשפ"ד
27.05.2024

44%: ההפגנות עוזרות ליאיר לפיד ויש עתיד

סקר מאגר מוחות עבור 'קול ברמה' מגלה שורה של נתונים מפתיעים • 41% ממשתפי סקר פנים מגזרי רוצים את ח"כ משה גפני כיו"ר ועדת הכספים, רק 19% רוצים את ליצמן בתפקיד • רק 20% ממצביעי יהדות התורה ו-34% ממצביעי ש"ס סבורים שיש לשלב נשים ברשימה • 69% לא מוכנים שהמפלגה שלהם תשב בממשלה בראשות לבני והרצוג

44%: ההפגנות עוזרות ליאיר לפיד ויש עתיד

סקר 'מאגר מוחות' עבור 'קול ברמה' מתפרסם הערב (ב) ומציג מספר נתונים מפתיעים. הסקר נחלק ל-2 כאשר חלקו הראשון נערך בקרב כלל האוכלוסיה ובחן את חלוקת המנדטים, ואילו השני נערך בקרב מצביעים מסורתיים, דתיים לאומיים וחרדים.

חלוקת המנדטים כדלקמן: הליכוד 25, המחנה הציוני 24, הבית היהודי והרשימה הערבית 12 כל אחת, יש עתיד 11, כולנו 8, יהדות התורה 7, ישראל ביתנו וש"ס 6 כל אחת, מרצ 5 ויחד - 4.

במסגרת השאלון השני, טענו רוב בעלי הדעה מכלל המדגם (55%) כי הם מעדיפים לראות את יו"ר מפלגת יחד העם איתנו אלי ישי בתפקיד שר הפנים, שיעור זה גדול פי-2 לערך משיעור המעדיפים את אריה דרעי (24%), עם זאת חשוב להדגיש כי רוב מצביעי ש"ס מעדיפים את אריה דרעי כשר פנים.

רוב גדול מבעלי הדעה מכלל המדגם (41%) מעדיפים לראות את משה גפני בתפקיד יו"ר וועדת הכספים בכנסת הבאה. שיעור זה גדול פי-2 לערך משיעור המעדיפים את משה ליצמן (19%). קרוב למחצית (40%) סבורים שאסור שיו"ר ועדת הכנסת יהיה חרדי.

רוב מקרב מצביעי יחד העם איתנו, מצביעי ש"ס ומצביעי יהדות התורה מעדיפים את משה גפני כיו"ר ועדת הפנים בעוד שמצביעי הבית היהודי מעדיפים את יעקב ליצמן כיו"ר וועדת הכנסת ועוד כשליש (32%) מעדיפים שיו"ר וועדת הכספים לא יהיה חרדי.

רוב בעלי הדעה מכלל המדגם (56%) סבורים שההפגנות של החרדים בצמתי הכבישים לא תורמות כלל לחיזוק מעמדם של יאיר לפיד ורשימת יש עתיד בקרב ציבור הבוחרים בעוד ש-44% סבורים שההפגנות של החרדים בצמתי הכבישים תורמות במידה מעטה או רבה לחיזוק מעמדם של יאיר לפיד ורשימת יש עתיד בקרב ציבור הבוחרים.

רוב מוחלט מבעלי הדעה מכלל המדגם (78%) סבורים שצריך לשלב נשים ברשימות לכנסת. כחמישית (22%) סבורים שלא צריך לשלב נשים ברשימות לכנסת. עם זאת, התמיכה בשילוב נשים ברשימות לכנסת צונח בקרב מצביעי המפלגות החרדיות ש"ס (34%) ויהדות התורה (20%).

רוב גדול מבעלי הדעה מכלל המדגם (69%) לא מסכימים שהמפלגה המועדפת עליהם תשב בממשלה בראשות המחנה הציוני בראשות יצחק הרצוג וציפי ליבני.
סקר קול ברמה מאגר מוחות ישי דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד