ט"ז תמוז התשפ"ד
22.07.2024
בוועדה בכנסת

סכנה בטיחותית בגשר 431? "אמירות חסרות בסיס שיצרו כותרות תקשורתיות"

מנכ"ל רכבת ישראל מבהיר: "אין כל סיכון בטיחותי בגשר 431, השמועות על סכנה חסרת כל בסיס והופצה מסיבות לא ענייניות, העבודות יסתיימו בספטמבר"

עבודות בגוש דן
עבודות בגוש דן צילום: משה שי, פלאש 90

בעקבות פרסומים שהעלו חשש כי העיכוב בעבודות בניית גשר הרכבת במסילת 431, יוצרת סיכון לציבור הנוסעים בכביש 1, התכנסה הבוקר (שלישי) הוועדה לביקורת המדינה בראשות ח"כ מיקי לוי להצבעה בבקשה לחייב דו"ח מיוחד ממבקר המדינה בנושא.

בתום הדיון יחד עם מנכ"ל הרכבת, נציגי משטרת ישראל וחברת הבטיחות המלווה את הפרויקט שטענו כי הכל מתנהל בצורה מקצועית וביטיחותית גבוהה וכי לטענות שפורסמו אין כל שחר, דחה יו"ר הוועדה את ההצבעה כשהוא מדגיש כי הוועדה תמשיך לעקוב אחר התקדמות הפרויקט ותדרוש תשובות מקצועיות לכל מה שעלה בדיון מבחינת לוחות הזמנים. 

משה שי, פלאש 90עבודות בגוש דןצילום: משה שי, פלאש 90

מנכ״ל רכבת ישראל, שיקו זנה הבהיר: ״אני אומר בצורה ברורה, לא הייתה בעיה בטיחותית בעבודות לחיבור הגשר במסילת 431, אין כיום בעיה בטיחותית, ולא תהיה בעתיד. בוצעו עשרות פגישות עבודה כהכנה לקראת העבודות, ובשום שלב לא היו חששות ובעיות בטיחותיות שהועלו על ידי אף גורם מהגורמים המבצעים. הכביש בטוח לנסיעת הנהגים, ובימים אלו עומלים על חיבור הגשר. העבודות לחיבור יסתיימו בסוף חודש ספטמבר. צר לי כי סיבות לא ענייניות הביאו גורמים כאלו ואחרים להוציא אמירות חסרות בסיס שיצרו כותרות תקשורתיות שאינן מחוברות למציאות בשטח״.

ולדימיר סימון, מנהל פרויקטים במשרד התחבורה אמר בוועדה: "כל הפרויקטים כיום יש פגיעה בלוחות הזמנים נוכח המלחמה בשל סוגיית כ"א. נערכו לא מעט דיונים ונעשתה עבודה מעמיקה לגבי אופן סגירת הגשר והחלופות לסגירה, פתרונות חלופיים לתנועה. במכלול שיקולים, כולל שיקולים איכותניים, התקבלה החלטה מושכלת שמתבססת על מדיניות ומקצועיות לסגור את כביש מס' 1 לפרקי זמן קצובים בלילות בדגש על הפרעה מינימלית והצגת חלופה לאזרחים".

נצ"מ ישראל עיני, מפקד מתנ"א מרכז אמר: "אנחנו בעבודת מטה סדורה החל ממחצית 2023 מול כל הגופים, כדי למזער את הנזקים בביטחון הציבור. מונה צוות באגף תנועה כדי לבדוק ולפקח. לאורך כל הדרך נצמדנו לסעיפים לפקודת המשטרה על מנת למנוע את הפגיעה בציבור. כך שברגע שהסתיימה העבודה בכל יום, ביצענו הערכה סודרה וחיתוכי מצב כדי לוודא האם יש פערים. החיתוכי מצב נעשו באופן תדיר בכל מס' שעות, והפגיעה היתה מינימלית".

כביש 431 רכבת ישראל הוועדה לביקורת המדינה סכנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד