א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

ירושלים נערכת: סופת שלגים בדרך

ירושלים נערכת לפתיחתה של סופה • החל ממחר צפוי לרדת שלג בצפון שיתפשט להרי המרכז וירושלים • הסתערות על המרכולים

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

ירושלים נערכת היום (ד'), לפתיחתה של סופת חורף ושלגים כבדים.

לפי התחזית, היום יתחזקו הגשמים וכבר מחר יתחיל לרדת שלג בצפון רמת הגולן והרי הגליל ומשעות הצהריים המאוחרות גם להרי המרכז כולל ירושלים. על פי התחזיות השלג אמור להיערם לעשרות סנטימטרים.

הגולש juk, חזאי מזג האוויר של 'פורום בחדרי חרדים', אומר כי יש צפי להיערמות משמעותית של מעל 20 סנטימטרים בירושלים וקרוב לוודאי שירושלים תהיה לבנה בחמישי בערב.

על פי התחזית ייתכן ומדובר באירוע קיצוני ובשישי לפנות בוקר יייתכנו כמה שעות של שבירת שיאים, גם מקומות שרואים שלג פעם בכמה עשורים יכולים לראות שלג.

צפויים שיבושי תנועה וצירי הכניסה לעיר והיציאה ממנה עשויים להיחסם לשעות ארוכות.

בעיריית ירושלים ממליצים לתושבי העיר ולמבקרים בה להקדים את ההגעה והיציאה מהעיר עד ליום חמישי בשעה 12:00.

בהודעה שפרסמה העירייה היא המליצה לבדוק תקינות מערכות חימום, להצטייד בתאורות חירום ומטען גיבוי לטלפונים סלולריים.

כך גם המליצה להצטייד באת חפירה לפינוי הכניסות לבתים במידת הצורך, לחזק אנטנות, דודי שמש, סככות וחפצים אחרים על הגגות, ולהקדים את הקניות לסוף השבוע עד ליום רביעי בערב.

"השלג מחייב מוכנות עירונית ואחריות אישית של כלל התושבים ואנו קוראים לכל התושבים להתכונן לקראת השלג, להקדים את ההערכות, לגלות אחריות ולהישמע להנחיות העירייה וגורמי ההצלה", אמר ראש העיר ירושלים ניר ברקת.

לקראת השלג הצפוי בבירה ירושלים, העירייה תפעיל על פי הצורך כ-230 מפלסות שלג, מפזרות מלח וכלים הנדסיים לפילוס הצירים הראשיים, וכן עשרות רכבי 4X4 לסיוע במהלך השלג. העירייה הצטיידה ב- 400 טונות מלח לפיזור וטיפול בשלג ובכ-1,500 שקי מלח אשר יפורזו במינהלים הקהילתיים, בשכונות וב-500 מוסדות חינוך שונים ברחבי העיר.

העירייה הצטיידה באלפי מנות מזון, אלפי אתי חפירה, אמצעי חימום, גנרטורים, שקיות חימום, אמצעי תאורת חירום, מאות שמיכות ושקי שינה שיחולקו למינהלים הקהילתיים, לטובת סיוע לתושבים הנזקקים. העירייה הנחתה את רשתות המזון והספקים להיערך ולהצטייד בהתאם, על-מנת לתת מענה לתושבי הבירה לפני הגעת הסופה. העירייה קוראת לתושבים להקדים קניותיו לסוף השבוע, עד ליום רביעי בערב.

בעת ירידת שלג צפויים שינויים בפעילות התחבורה הציבורית וסגירה של צירי הכניסה לעיר. העירייה ממליצה לתושבי העיר והמבקרים בה להקדים את ההגעה והיציאה מהעיר עד ליום חמישי בשעה 12:00.

העירייה תקיים הערכות מצב בדבר קיום או אי קיום לימודים ותודיע על כך באמצעי התקשורת ובאמצעים נוספים.

הערכות בצפון
גם בצפון נערכים לשלגים במועצת רמת הגולן וכן במועצה האזורית גליל עליון שלחו מכתבים לתושבים, שבהם קראו להם להיערך למערכת מזג האוויר הקרובה כפי שנערכו בשתי המערכות הקודמות השנה.

בהודעה נכתב כי, "התרחישים הצפויים הם שיבושים תנועה, הפסקות חשמל, קפיאת ברזי מים ועודנגלבן באיגרת לתושבים. חשוב לבדוק מלאי מזון, דלק, תקינות גנרטורים ועוד. בקיבוצים שבהם צפוי שלג אנו מציעים לתושבים לקנות ציוד לסוף השבוע כבר ביום חמישי".

עיריית צפת גם היא נערכת וקראה לתושבים להיערך מבעוד מועד לסופה ולרכוש מלאי מוצרי מזון, היגיינה, אתי חפירה ותאורת חירום".

עיריית צפת תפעיל 25 כלים הנדסיים לפינוי השלג ופיזור מלח. וראש העיר, אילן שוחט, צפוי להיפגש מחר עם מערך מתנדבי החירום בעיר, שבו משתתפים כ-500 תושבים.

הטמפרטורות החזויות להלילה ולמחר: קריית שמונה 12-5, קצרין 9-4, צפת 9-2, טבריה 14-9, נצרת 11-7, חיפה 14-9, תל אביב 14-9, ירושלים 8-5, אשקלון 14-9, עין גדי 18-12, באר שבע 14-6, ערד 13-5, מצפה רמון 10-4 ואילת 20-10.

ארגוני החירום נערכים
בעקבות התחזית, התקיימו בארגון רפואת החירום 'איחוד הצלה' מספר ישיבות היערכות להמשך פעילות רציפה למרות הקשיים והשיבושים בנתיבי התחבורה.

במידה ואכן ירד שלג באזור הצפון ובירושלים וכתוצאה מכך הכבישים ייחסמו, פעילות 'הצלת החיים' של מתנדבי הארגון תימשך בסיוע רכבי השטח השונים של הארגון, וכן עם שרשראות בגלגלי רכבי המתנדבים.

לצורך ההיערכות למבצע הקרוב במידה ואכן ירד השלג, קוראים בארגון איחוד הצלה לאזרחים מכל רחבי הארץ שברשותם רכבי שטח, ג'יפים, ורכבי 4x4 להירשם במשרדי הארגון במספר 02-500-2020 שלוחה 0 לצורך שיבוצם במשמרות לסייע במקרי חירום.

גם ביד שרה נערכים, לשרת חולים וקשישים הזקוקים לסיוע דחוף. יד שרה תפעיל עשרות רכבים עם שרשראות מותאמות לנסיעה בשלג. הנכוניות יסיעו אנשים הרתוקים לכסאות גלגלים ומתקשים בתנועה לטיפולים רפואיים דחופים כמו חולי דיאליזה ומטופלים במחלקת אונקולוגיה. רכבים נוספים מיועדים לתיקון מחוללי חמצן ולאספקת בלוני חמצן וציוד רפואי דחוף לבתיהם של חולים. גם נהגי 4X4 מתנדבים נקראו להגיע ויתגברו את מערך ההיסעים של יד שרה.

מספר הטלפון לזקוקים להסעה ולעזרה דחופה: 6444* מכל טלפון קווי וסלולרי. חולים שנקבעו להם תורים ליום שישי יכולים כבר להתקשר ולהזמין נסיעה.

מנכ"ל מד"א, אלי בין, הנחה את הכוחות הפועלים באזורים הצפויים לשלג לנקוט בשורת צעדים שתביא אותם למוכנות הגבוהה ביותר האפשרית על מנת שיוכלו להעניק שירות מלא, מהיר ומקצועי לתושבי האזור גם בתנאי מזג אויר קשים במיוחד.

בין היתר, הונחו כוחות מד"א לתגבר את המשמרות בעובדים ובמתנדבים, על מנת להעניק מענה מלא במידה ויהיה ביקוש גובר לשירותי מד"א ובעיות עבירות לכלי רכב פרטיים, דבר שעלול לגרום לקריאות רבות יותר לאמבולנסים.

עשרות אמבולנסים של מד"א עם הנעה קדמית (4X4) הועמדו בכוננות. כמו כן, שרשראות שלג כבר הורכבו על גלגלי האמבולנסים, על מנת שאלה יוכלו לעבור בבטחה, במהירות וביעילות גם במקרים של שלג הנערם על הקרקע באזורים שונים. כונני מד"א עם אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ יוצבו בכוננות בשכונות הערים והיישובים ברחבי הארץ בהם צפוי לרדת שלג. לרכבי החירום של מד"א יצטרפו גם 125 ג'יפים מיחידית הג'יפים המיוחדת של מתנדבי מד"א אשר ירתמו לכל המשימות הנדרשות בימי הסערה הצפויים.

בתחנות מד"א יוצבו נגמ"שי פינוי של צה"ל אליהם הוצמדו חובשים ופאראמדיקים של מד"א לצד חיילי הנגמ"ש, לטובת פינוי חולים ונפגעים ממקומות בהם הגישה תהיה חסומה.
אילת קרית שמונה ירושלים מזג אוויר שלג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד