כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

זעזוע: חולל קברה של בת רבי נחמן מברסלב

רק לפני חודש נבנה האוהל ועתה חולל קברה של שרה בת רבי נחמן מברסלב, בעיר קרימנצ'וק שבמרכז אוקראינה

צילום: אהלי צדיקים
צילום: אהלי צדיקים

רק לפני חודש סיימו לשפץ ולהקים את האוהל מעל קברה של שרה בת רבי נחמן מברסלב בעיר קרימנצ'וק שבמרכז אוקראינה, אתמול (ג') חיללו אנטישמים את קברה, צלבי קרב וקריאות אנטישמיות רוססו במקום ואף ניסו להעלות את המקום באש.

לפני חודש בירכו באהלי צדיקים על המוגמר, פעילות ועבודה מאומצת שנמשך חודשים רבים הגיעו לסיומו וקברה של שרה ע"ה בתו של רבי נחמן מברסלב הטמונה בבית החיים היהודי בעיר קרימנצ'וק שבמרכז אוקראינה שופץ, המצבה חודשה ואוהב חדש הוקם מעל קברה.

עיריית קרימנצ'וק תכננו להקים במקום בית החיים שכונה יוקרתית מכיוון שלא הסכימו להכיר במקום כבית עלמין יהודי, פעילות רבה וענפה יחד עם רב העיר המקומי הרב סלומון מנע את חילול הקודש והחרפה.

כאמור לפני כחודש סיימו להקים את האוהל והמצבה, ואתמול הזדעזעו לשמוע כי אנטישמים ככל הנראה תושבי האזור ריססו במקום צלבי קרס וקריאות אנטישמיות, הם אף ניסו להעלות את המקום באש.

יו"ר אהלי צדיקים הרב ישראל מאיר גבאי הי"ו, אומר ל'בחדרי חרדים' כי יחד עם רב העיר הם פועלים שהעירייה והמשטרה המקומית ימנעו מעשים חמורים אלו בעתיד, "בקרוב נשתדל לשפץ את הקבר והאוהל מחדש למרות ההוצאות הגדולות בתקווה שמעשים כאלו יימנעו בעתיד", הוא אומר.










קבר עירייה משטרה שיפוץ חילול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד