י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

צפוי? בג"צ אישר את מועמדות מרזל וזועבי

שופטי בית המשפט העליון הפכו את החלטת ועדת הבחירות המרכזית ואישרו את מועמדותם של ברוך מרזל וח"כ חנין זועבי • שמונה שופטים הצביעו בעד מרזל וזועבי, ורק אחד התנגד - השופט אליקים רובינשטיין • חברי הכנסת רותחים • לוין: "בג"צ נתן הכשר לטרור" • שר החוץ אביגדור ליברמן: "החלטה מצערת ומקוממת. נחוקק את החוק מחדש"

ברוך מרזל, פלאש90
ברוך מרזל, פלאש90

בית המשפט העליון אישר את התמודדותם של ח"כ חנין זועבי חברת המפלגה הערבית המשותפת, וברוך מרזל מס' 4 ברשימת 'יחד' לבחירות הקרובות. ההחלטה התקבלה ברוב של שמונה שופטים, היחיד שתמך בפסילתם - השופט אליקים רובינשטיין.

כזכור, בשבוע שעבר החליטה ועדת הבחירות לפסול את זועבי ברוב גדול, ואת ברוך ברזל על חודו של קול. אתמול התקיים הדיון בעניין הפסילה בהרכב מורחב בראשות הנשיאה נאור.

בתוך כך, היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין צפוי לערוך היום שימוע לח"כ חנין זועבי, לקראת הכרעה סופית האם להגיש נגדה כתב אישום.

בחודש הקודם הודיע וינשטיין כי הוא שוקל להעמיד את זועבי לדין על הסתה לאלימות והעלבת עובד ציבור, בעקבות דברים שהטיחה בשוטרים ערבים בבית משפט השלום בנצרת.

יו״ר ועדת החוץ והביטחון, ח״כ יריב לוין הגיב על הכשרת זועבי: ״שופטי העליון נתנו היום שוב הכשר לטרור. פסק הדין מעיד על הניתוק המוחלט בין האליטה השמאלית הרדיקלית ששולטת במערכת המשפט, ובין המציאות וערכי היסוד המשותפים לכל מי שמדינת ישראל יקרה לו.

"הגיע הזמן לשנות מהיסוד את שיטת בחירת השופטים, כדי שעל כס השיפוט ישבו אנשים המחוייבים למדינת ישראל ולרעיון הציוני".

יו״ר ״ישראל ביתנו״, שר החוץ אביגדור ליברמן, אומר כי "מתן האפשרות לחנין זועבי לכהן שוב בכנסת ישראל היא אות קלון על מצחה של הדמוקרטיה הישראלית, שאינה יודעת לנהוג כדמוקרטיה מתגוננת בעת הצורך".

לדברי השר ליברמן "החלטת בית המשפט העליון היא מצערת ומקוממת משום שכל מי שעיניו בראשו יודע שזועבי עברה על החוק האוסר על מי שתומך בטרור ובמאבק מזוין נגד מדינת ישראל או שולל את קיומה כמדינה יהודית לכהן בפרלמנט שלה.

"ההחלטה החוזרת ונשנית של בית המשפט העליון לשנות שוב ושוב את החלטת ועדת הבחירות בנוגע לפסילת מועמדותם של ח״כים ערבים שתומכים בטרור נגד ישראל מחייבת לחוקק את החוק מחדש בצורה כזו שבית המשפט לא יוכל לעשות זאת יותר, ו״ישראל ביתנו״ תעשה זאת מיד עם כינונה של הכנסת החדשה".

עו"ד איתמר בן גביר שייצג את ברוך מרזל: "החלטת בית המשפט בעניין זועבי ומרזל היא חצי צודקת לעניות דעתי לא היה ספק שיש לפסול את זועבי ולא לאפשר למחבלת אוייבת שונאת ישראל להתמודד בבחירות לכנסת.

"אין מקום להשוות אותה עם אוהב ישראל כמו ברוך מרזל מה גם שחומר הראיות נגד המחבלת היה חזק ומבוסס ואילו נגד מרזל לא היה כלום רק עתירה קנטרנית ופוליטית של אנשי שמאל קיצוני שלא יודעים דמוקרטיה מהי".

במפלגת יחד מסרו: "זו החלטה צודקת מאין כמוה, ברוך מבטא קול ניכר בציבוריות הישראלית והיה זה פשע לפסול את מועמדותו הלגיטימית לכנסת".

חברת הכנסת חנין זועבי ועמיתיה ברשימה המשותפת בירכו על החלטת בית המשפט: "ציפינו להחלטה עניינית כזו, אשר דנה בנושא בראייה משפטית וחוקית"

ח"כ זועבי: "לא רק שאין לי רצון להיות בבית הספר של ליברמן, לוין ומרזל, אלא שאני רואה בו בית ספר המחנך לאנטי דמוקרטיה, שנאה והתנשאות אנושית גם בית המשפט ראה בדברי ומעשי כמעשים הכלולים בחופש הביטוי ובתוך מסגרת החוק. אני מקווה שהפסיקה תפתח פתח של הקשבה לדברי כפי שאני אומרת אותם ולא לדברי ההכפשה השקריים. בית המשפט חשף את הפער העצום שבין מה שיוחס לי לבין דברי כהווייתם”.
מרזל זועבי בית המשפט העליון בגץ בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד