י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מסביב לעולם: דאע"ש, בוקו חראם ומלחמה באוקראינה

שני ישראלים נהרגו בתאונות דרכים בהודו, דאע"ש חודר גם לאפריקה והורג עשרות בני אדם בלוב, בזמן שמקבילו 'בוקו חראם' מוסיף לרשימה גם את ניז'ר • וגם: האם הפסקת האש המיוחלת בין הבדלנים הרוסים וממשלת אוקראינה תחזיק מעמד? • אלי אפרת מסכם את השבוע שהיה מסביב לעולם

מסביב לעולם: דאע"ש, בוקו חראם ומלחמה באוקראינה

הפסקת אש? כוחות צבא מטעם ממשלת אוקראינה ומורדים פרו-רוסיים אמורים היו להסיג את כלי הנשק הכבדים שלהם מחזית הלחימה בהתאם להסכם הפסקת האש שנכנס לתוקף בתחילת השבוע, אך בפועל בשטח אין כל סימני התקפלות.

דובר צבא אוקראינה אנדריי ליסנקו סיפר לכתבים שהבדלנים הפרו-רוסים המשיכו לתקוף את עמדות הממשלה מסביב לעיר האסטרטגית דבלצבה ושהנסיגה תלויה בשמירה על הפסקת האש. לדבריו, לפחות חמישה חיילים אוקראינים נהרגו ותשעה נפצעו ב-24 השעות האחרונות באזור המלחמה.

המלחמה במזרח המדינה גבתה חיים של יותר מ-5,600 בני אדם ויותר ממיליון בני אדם נעקרו מבתיהם. כך על פי נתוני האו"ם שפורסמו בתחילת שבוע. בנוסף, הסכסוך העקוב מדם הפך את האזור התעשייתי בלב המדינה לעיי חורבות.

מה יהיה הסוף?

ישראלית נהרגה בהודו
ישראלית בת 23 נהרגה ביום רביעי בתאונת דרכים בהודו. לפי חדשות 10, התאונה אירעה כאשר משאית דרסה כלי רכב דו-גלגלי עליו רכבה הצעירה, ליד השוק הישן בעיר מרגאו, העיר השנייה בגודלה בגואה. שמה של הישראלית הוא מעיין זורע, תושבת ראשון לציון.

על פי דיווח ב"טיימס אוף אינדיה", המשטרה המקומית סיפרה כי המשאית שהיתה ריקה התכוננה לבצע פנייה בסמוך לשעה 15:15, ולפתע פגעה בכלי הרכב הדו גלגלי שהיה לפניה. הישראלית הועפה אל מתחת לגלגלי המשאית, ונהרגה.

לפני כשבועיים נהרג ישראלי בן 24 כאשר נפל מרכבת נוסעת, שעשתה את דרכה מבומביי לעבר גואה, אחד מאתרי התיירות הפופולריים ביותר בתת-היבשת ההודית.

בוקו חראם בניז'ר
לפחות 36 בני אדם נהרגו השבוע בהתקפה אווירית שביצעו מטוסי קרב לא מזוהים על כפר בדרום ניז'ר, סמוך לגבול ניגריה. לפי הדיווח בהארץ, גורמי שלטון מקומי ומקורות הומניטריים מסרו כי ההפצצה התרחשה בעת שבכפר נערכה הלווייה. עדיין לא ברור איזו מדינה עומדת מאחורי ההפצצה ומדוע היא בוצעה. חיל האוויר הניגרי מיהר להכחיש כל מעורבות.

בתקשורת העולמית מדווח כי ניז'ר התווספה בשבועות האחרונים לרשימת היעדים של ארגון הטרור האיסלאמי "בוקו חראם", שהחל לבצע פשיטות על כפרים ויעדים צבאיים מצפון לגבול הניגרי, אולם עד כה נכשל בכל התקפותיו. כך או כך, בוקו חראם אינו מחזיק בכוחות אוויריים, ולכן ההתקפה על יעד אזרחי במדינה השותפה למאבק בג'יהאדיסטים מעוררת סימני שאלה.

דאעש רוצים להשתלט על לוב
48 שעות לאחר שהוציאו להורג 45 בני אדם באזור העיר אל-בגדאדי שבמערב עיראק, פרסם עיתון ה"טלגרף" הבריטי כי ארגון דאע"ש מתכנן להשתלט על לוב ולהשתמש בה כשער יציאה למלחמה בדרום אירופה.

תוכנית "המדינה האיסלאמית" התגלתה במכתב שנשלח בין החמושים הג'יהאדיסטים. לפי הדיווח, החמושים מקווים להציף את המדינה הצפון אפריקנית באנשי מיליציה מסוריה ועיראק, שאחר כך יחצו בסירות את הים התיכון לכיוון אירופה במסווה של מהגרים וכך יתפקו את המדינות בדרום היבשת.

אמש האשים שגריר עיראק באו"ם את ארגון דאע"ש בכך שהוא סוחר באיברים על מנת לממן את פעילותו. אל-חכים העלה את האשמות בפני מועצת הביטחון של האו"ם מאחר ולדבריו נמצאו בקברי אחים גופות ועליהן סימני חיתוך מניתוחים וציין כי היו חסרים בהן איברים. הוא הוסיף כי רופאים שסירבו לקחת חלק באותם ניתוחים, הוצאו להורג.
דאעש לוב מצרים בוקו חראם אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד