ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

מילה בסלע • איש ירושלים אליעזר ראוכברגר

בואו להכיר את האסוציאציות של אליעזר ראוכברגר, נציג 'דגל התורה' ויו"ר סיעת 'יהדות התורה' ב'עיריית ירושלים' ואיש 'יתד נאמן' • על 'משה גפני', 'אורי מקלב' ו'יעקב אשר', וגם על 'ניר ברקת' ו'הרב דוד לאו' • מה קורה ב'שכונות המעורבות'? • וכיצד מתמודדים עם 'חילולי השבת'?

מילה בסלע • איש ירושלים אליעזר ראוכברגר

דגל התורה

מפלגת בני התורה שהוקמה על ידי מרן הרב שך זצוק"ל ושינתה את פני המפה הפוליטית החרדית. מפלגה שחרתה על דגלה ניקיון כפיים, יושר, אמונה ומסירות רק למען הציבור. מפלגה שנציגיה הם המובילים בכל מקום.

הרב משה גפני

שליח הציבור מספר 1 של הציבור החרדי. סמל, דוגמא ומופת איך נציג ציבור צריך להיראות ולהתנהל. קידוש ד' מהלך, והכל בצניעות וענווה וכלום לא לעצמו.

הרב אורי מקלב

מענה לכל פניה ובקשה, גדולה כקטנה, 24 שעות ביממה. מסירות אין קץ למען הציבור. אחד, יחיד ומיוחד. האדם היחידי שאיתו אני מדבר רק אחרי השעה 1 בלילה, ואצלו זה כמו אמצע היום.

הרב יעקב אשר

ההפתעה של הכנסת ה-19. השתלב במהירות בפעילות ובעשיה, ועקף רבים, טובים וותיקים ממנו. זכה לשבחים רבים מכל המי ומי בכנסת על פעילותו, גם הידועה וגם אלו שהשתיקה יפה להם. משכמו ומעלה שעתידו לפניו.

יתד נאמן

הבית השני שלי. אם דגל התורה שינתה את פני הפוליטיקה החרדית, יתד נאמן שנוסד ע"י מרנן הרב שך והסטייפלר זיע"א, שינה את פני העיתונות החרדית. ממלא בנאמנות רבה ובשקידה את תפקידו ושליחותו כשופרם הנאמן של מרנן ורבנן שליט"א.

הכנסת

מקום עבודה שאליו אני מגיע כבר קרוב ל-25 שנה, כמעט כל יום. המקום בו נקבעים החוקים ומתקבלים ההחלטות שמשפיעות על אזרחי המדינה.

עיריית ירושלים

המקום שבו יש לי את הזכות לשרת את הציבור ולסייע לכל פונה, פרטי או ציבורי. מקום שבו אני רואה סייעתא דשמיא רבה בעשיה שלי, ונגרם לי סיפוק גדול בכל פעם שאני מצליח לסייע למישהו או לקדם בקשה שהובאה לשולחני. מקום שבו זכויות הציבור החרדי אינן מובנות מאליהן, למרות שהציבור החרדי מונה כ-50 אחוז מהאוכלוסיה היהודית בירושלים, ויש להיאבק ולהילחם לא מעט למען זכויות אלו.

ניר ברקת

ראש עירית ירושלים עם הרבה רצון לעשות למען העיר. לא תמיד הרצון מתממש ולא תמיד הכיוון הוא נכון לטעמי. יש בינינו הרבה הסכמות, אבל גם לא מעט חילוקי דעות בנושאים שונים, בעיקר בכל הקשור לקדושת ירושלים וצרכי וזכויות הציבור החרדי. אבל אני משתדל לעבוד איתו בשיתוף פעולה ולהוביל הרבה דברים ביחד עבור הציבור החרדי, וב"ה יש גם הצלחות לא מבוטלות.

ביורוקרטיה

מילה שמסמלת וממחישה מדוע ישנם כל כך הרבה דברים שחורקים וטעונים שיפור בעירית ירושלים, ובעצם בכל מערכות השלטון במדינת ישראל.

הרב דוד לאו

רב שגורם לקידוש ד' בכל התנהלותו בתפקידו כרב ראשי לישראל. היתה לי הזכות לסייע לו להיבחר ולמנוע בחירה של אדם שלא ראוי להיקרא רב.

הרבנים הראשיים לירושלים

שאלת קודם על ניר ברקת, הנה דוגמא למשהו שמאד מאד לא הסכמתי איתו, להכתרת רב שלא ראוי ולא מתאים לשבת על כסא הרב הראשי לירושלים.

שכונות מעורבות

שכונות בהן הציבור החרדי נרדף ומקופח באופן חסר תקדים, ולא מקבל את המגיע לו בדין כמו לכל אזרח. השכונות שלמען הציבור החרדי המתגורר בהם אני נאבק בכל כוחי מתחילת הקדנציה. לראשונה הוקמה ועדה מיוחדת בעירייה לטיפול בקונפליקט בשכונות הללו, על פי הדרישה הנחרצת שלנו, ויש כבר תוצאות חיוביות לא מעטות לפעילות שלנו בוועדה הזו.

חילולי שבת

פצע כואב ומדמם בירושלים עיר הקודש, פלטרין של מלך. לצערי הגדול, חילולי השבת בירושלים התרחבו מאד באחרונה, ואנו נכשלנו עד כה בכל הניסיונות שלנו לעצור את ההידרדרות הזו במדרון החלקלק.

הר נוף

שכונה מיוחדת, אנשים מיוחדים ומרקם מיוחד. שכונת מגורי. היתה לי הזכות לשרת אותה שנים רבות, תחילה כחבר הנהלת המינהל הקהילתי ולאחר מכן כיו"ר המינהל הקהילתי. הרבה דברים בשכונה הזו עומדים על תילם בזכות הפעילות הזו של חברי ושלי.

ירושלים

העיר הקדושה והמיוחדת ביותר בעולם. ישנם בה דברים ותופעות שלא תראה ולא תמצא בשום מקום אחר. עיר שבה הריכוז הגדול ביותר של ציבור חרדי ולומדי תורה בארץ. עיר שכל רחוב וכל סימטא בה מסמלים משהו. עיר שכל מי שמהלך ברחובותיה חש תחושה שאין אותה בשום מקום אחר בעולם. עיר שקול התורה נשמע בה 24 שעות ביממה, מהיכלי הישיבות, בתי הכנסיות ובתי המדרשיות הרבים המפוזרים בה בכל פינה. עיר מורכבת, קשה לניהול, אבל כל עשיה בה מעניקה סיפוק אדיר ותחושה שאתה עושה משהו לדורות. עיר שבה עתיד בית המקדש להיבנות, ונראה כוהנים בעבודתם ולוויים בשירם ובזמרם.

אליעזר ראוכברגר

משתדל לפעול ולעשות ככל יכולתי למען הציבור ששלח אותי לייצג אותו ונתן בי את אמונו. מתפלל כל יום לבורא עולם שינחה אותי בדרך הנכונה, שלא אכשל בלשוני ובמעשיי, ושאזכה לסייעתא דשמיא והצלחה בפעילות שלי. אין דבר שגורם לי שמחה ואושר יותר מאשר שהצלחתי לעזור ולקדם עשיה עבור הציבור.
דגל התורה אסוציאציות יעקב אשר משה גפני ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד