י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הא"ב השבועי: זועבי, נתניהו, ציפי ושמואל יצחקי

גם השבוע: האלף בית שעשו את החדשות • מבקר המדינה תוקף את ראש הממשלה, והאחרון מכנס עיתונאים חרדים ומבטיח לבטל את הסנקציות הפליליות • פרשת 'קבר פיקטיבי' מתפוצצת, ירושלים נערכת לשלג כבד ויהדות התורה פותחת רשמית את המטה • וגם: פטירתו של הגר"ח הלפרין זצ"ל ואירוע הטרור בדנמרק

הא"ב השבועי: זועבי, נתניהו, ציפי ושמואל יצחקי

א'ברג'ל. הרב הדרומי הפך לרב השני בציבור החרדי שמודיע על תמיכה באלי ישי, לאחר הרב מאזוז. עם זאת, רצוי לציין שכבר בבחירות המוניציפאליות האחרונות נמנע הרב אברג'ל מתמיכה בש"ס.

ב'ג"ץ הכשיר את ב'רוך מרזל לריצה לכנסת, ובמפלגתו של אלי ישי נושמים לרווחה. אחוז החסימה נותר מאחוריהם. ויש גם את ז'ועבי, אבל בל נקדים את המאוחר.

ג'ל הדחות הקצינים במשטרה נמשך גם השבוע, ולא נפרט משום 'הרחק מן הכיעור'.

ד'עת תורה. נצטט מדבריו של רפי וולף, נאמנו של הגראמ"מ שך זצ"ל עשרות בשנים, בראיון שהעניק אמש לאבי מימרן 'קול חי', בשם רבו: "הרב שך אמר שמי שלא הולך להצביע הוא מחלל שם שמים".

ה'פגנת הרבבה בירושלים, שם התקבלו בחורי הישיבה שישבו במעצר בכלא הצבאי, היוותה צעד נוסף של הידוק הקשר בין חוגי 'העדה החרדית' ומה שמכונה 'הפלג הירושלמי'.

ו'במקביל ליוו אלפים מבני הציונות הדתית את השר לענייני אזרחים ותיקים אורי אורבך ז"ל שנפטר ממחלה. ואל תדאגו לאזרחים הותיקים, יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט כבר 'קיבל על עצמו בהכנעה' את התיק המטפל בהם עד הבחירות.

ז'ועבי תמשיך ככל הנראה לשבח מחבלים, לתקוף את חיילי צה"ל ובעיקר, לעשות זאת מעל במת הכנסת ועל חשבון משלם המיסים. ככה זה כשבג"ץ מנותק מהעם.

ח'שמלאי, ראה לקמן 'מבקר המדינה'.

ט'רור בקופנהגן. בירת דנמרק הצטרפה לרשימת יעדי הטרור האיסלאמי, עם שני פיגועי ירי תוך יממה. יעד אחד פחות לתיירים הישראלים.

י'הדות התורה סוף סוף פתחה באופן פורמלי את המטה, במעמד הח"כים המסורים שנשאו נאומים חוצבי להבות אש, אוסף של עיתונאים, צלמים וסקרנים.

כ'רגיל, יהדות התורה וש"ס חתמו על הסכם עודפים. בואו נקווה שבאדר-עופר יביא להם מנדט נוסף, לא חשוב למי.

ל'וב עלתה לכותרות השבוע, לאחר שהתברר שדאע"ש קנו להם אחיזה גם באפריקה וטבחו עשרות בני אדם, וכדרכם, עשו זאת בליווי בימוי והפקה, על חוף הים.

מ'בקר המדינה כבש את הכותרות השבוע, בדו"ח מתוקשר ומתוזמן היטב שתקף את התנהלות הזוג נתניהו, ביקר את הבזבזנות והראוותנות, והתייחס גם להזמנתו של חשמלאי לבית המלכותי בעיצומו של יום כיפור.

נ'תניהו הגיב מיידית לדו"ח, וזימן אליו שורה של מפגשים עם כלי תקשורת, ובין השאר עם התקשורת החרדית.

ס'נקציות פליליות - כהמשך לנ', הבטיח נתניהו לשאלת 'בחדרי חרדים' כי יבטל את הסנקציות הפליליות על בחורי ישיבות.

ע'ידן בני גנץ הסתיים, עידן גבי איזנקוט, הרמטכ"ל החדש של צה"ל, שנכנס לתפקידו השבוע - החל.

פ'ורים בא, ראש חודש אדר הגיע וזה הזמן להוציא את התחפושות מהבוידעם, לרענן את מלאי היינות ולהתלבט בשאלה הנצחית, כמה רושמים בצ'ק של ה'משלוח מנות' לרב'ה של הילד?

צ'יפי נעלמה השבוע, בהחלטה האסטרטגית הראשונה והחשובה של ראובן אדלר, מתמקד הקמפיין של 'המחנה הציוני' בבוז'י הרצוג בלבד. הוא יודע למה, כנראה.

ק'בר פיקטיבי. הפרשה שהתפוצצה השבוע ושלחה למאסר את הרב שמואל יצחקי, חבר מועצת עיריית ירושלים לשעבר, ועוד שני בני אדם, בחשד למכירת קברים בשטח שאינו מיועד לקבורה, כמו גם קברים שנמכרו לאנשים אחרים, בסכומים של עשרות אלפי שקלים לקבר - וללא חשבוניות.

ר' חונא הלפרין זצ"ל, מרבניה הישישים של לונדון, שנפטר השבוע והובא אמש לקבורה בהר הזיתים.

ש'לג. הפעם זה מובטח, ועדיין, כירושלמים ספקנים תרשו לנו לחכות לרגע האחרון.

ת'גידו מזל טוב למפלגות שזכו השבוע לשם חדש, בדגש על 'קץ' וכולנו של כחלון.
דאעש לוב שלג נתניהו מבקר המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד