י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ביהמ"ש קיבל את הערר – ותלמיד הישיבה שוחרר

בן 14 שנעצר הבוקר בישיבתו בחשד שאיים על ערבים, שוחרר למעצר בית לאחר שבית המשפט סירב להאריך את מעצרו

ביהמ"ש קיבל את הערר – ותלמיד הישיבה שוחרר

ביהמ"ש קיבל את הערר שהגיש ארגון חוננו על מעצרו של נער בן 14 מהשומרון שנעצר בחשד לאיום על ערבים, והורה על שחרורו המיידי.

שופטת בית משפט השלום בירושלים ג'ויה סקיפה שפירא קיבלה הערב (ד) את הערר שהגיש ארגון חוננו והורתה על שחרורו של נער בן 14 תושב השומרון.

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של הנער בשלושה ימים, אולם השופטת קיבלה את עמדתו של עו"ד ארז בר צבי שייצג את הנער מטעם ארגון חוננו, והורתה לשחררו למעצר בית עד ליום ב'.

הנער נעצר הבוקר בפשיטת משטרה על הישיבה בה הוא לומד בישוב כוכב השחר ונלקח ליחידה לפשיעה לאומנית בימ"ר ש"י שם נחקר בחשד שאיים על ערבים.

אביו של הנער הגיע למתקן המשטרה, אולם החוקרים מנעו ממנו להיכנס לחקירת בנו כפי שמורה חוק הנוער.

למרות שנעצר בשעות הבוקר על עבירה מינורית יחסית, הודיעו חוקרי המשטרה לעו"ד עדי קידר מארגון חוננו כי בכוונתם להשאיר את הנער במעצר במשך הלילה ולהביאו מחר לדיון בבית המשפט.

עו"ד קידר הגיש ערר דחוף לבית משפט השלום בו דרש להביא את הנער עוד הערב לדיון, ולשחררו ממעצר. בעקבות הגשת הערר קבע בית המשפט דיון דחוף, שבסופו שוחר כאמור הנער.

מארגון חוננו נמסר בתגובה: "החלטת בית המשפט מציבה גבול להתעמרותה בקטינים יהודים. היחס המפלה והמשפיל של מחוז ש"י למתיישבים, החל מפשיטה על ישיבה בניגוד גמור לנהוג מול אוכלוסיות שונות וכלה בהחלטה להשאיר את הנער במעצר למשך הלילה ללא סיבה, הינו חמור ומקומם. אנו נדהמים פעם אחר פעם מהתנהלות משטרת מחוז ש"י, ולא מצליחים להבין את מניעיה".
נער ערבים איום ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד