י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

בומרנג: ירידה בכמות המתגייסים לשירות לאומי

חוק הגיוס רק הפחית את מספר המתגייסים החרדים לשירות לאומי - 291 חרדים בלבד הצטרפו בחצי השנה האחרונה

צלם:פלאש 90
צלם:פלאש 90

ירידה בגיוס חרדים לשירות לאומי: במהלך חצי השנה האחרונה, (יולי-דצמבר 2014) הצטרפו רק 291 חרדים לשירות האזרחי – כ-40% בלבד, ובחצי השנה שקדמה לה הייתה ירידה של 50% מהיעד שהציבה הממשלה בחוק הגיוס, כך מפרסם הערב (ד) של הכתב לענייני חרדים בחדשות 2, יאיר שרקי.

במסגרת החוק, הממשלה הציבה יעד של 1,500 חרדים שיצטרפו לשירות האזרחי עד ליוני 2015, אך על פי הפרסום, בחצי השנה האחרונה המצב אינו תואם את הציפיות. מנתונים שהועברו לכנסת עולה כי בחודשים יולי-דצמבר 2014 הצטרפו רק 291 חרדים לשירות האזרחי - 40% מהצפי לתקופה זו. במחצית הראשונה של שנת הגיוס 2014 ירד מספר החרדים המצטרפים לשירות לאומי מקצב של 100 בחודש לקצב של 50 בחודש - ירידה של 50%.

במנהלת השירות האזרחי-לאומי מעריכים, כי עד סוף 2015, יגיע מספר החרדים המתגייסים לשירות האזרחי ל-800 לכל היותר - רק מעט יותר ממחצית מהיעד שהוצב. בתקופה שבין יולי 2013 עד יוני 2014 הצטרפו לשירות 801 חרדים, שהיוו 62% מהיעד שעמד על 1,300. כך, שעל פי הנתונים הקצב פוחת והולך.

גורמים העוסקים בנושא מאשימים שחוק הגיוס הפך את המסלול האזרחי, שבעבר נחשב אטרקטיבי עבור הציבור החרדי, ללא כדאי. "30 אלף בני 22-28 קיבלו או מצפים לפטור מלא ואין להם כל סיבה להתנדב", אמר מנכ"ל עמותת חדו"ש שחר אילן לחדשות 2. "החרדים אמרו שזה יקרה, המנהלת אמרה שזה יקרה, אבל בנט רצה לזרוק כמה שיותר חרדים לשוק העבודה אז הבריכה רוקנה".

"קשה למנות את כל הפגמים בחוק הגיוס שהעבירה הממשלה", הוסיף שחר אילן. "הזהרנו שהתוצאה תהיה שלא ניתן יהיה לעמוד ביעדים ושהחוק יכשיל את עצמו, אלא שהשרים לפיד ובנט סירבו להקשיב, נתניהו נכנע להם ועכשיו השירות האזרחי קורס".

בשנת 2017 אמורות להיכנס לתוקפן הסנקציות הפליליות, באם לא יעמדו ביעדים שהציב חוק הגיוס. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לנושא במסיבת עיתונאים עם ההכרזה על היציאה לבחירות לכנסת ה-20, "אני לא חושב שאברכים שלומדים תורה צריכים ללכת לכלא, ככל שזה תלוי בי אני מתנגד לסנקציות פליליות המוטלות על בני ישיבות".

נתניהו שב והדגיש זאת אתמול (רביעי), לשאלת יצחק הורוויץ, עורך 'בחדרי חרדים', כי יבוטלו הסנקציות הפליליות בחוק הגיוס. לאחר מכן הוסיף כי "תמיד אמרתי שלא אתן שלומדי תורה ישבו בכלא".
חוק הגיוס סנקציות פליליות שירות אזרחי חרדים צבא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד