י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

זעזוע: מי השופט החרדי שהצטרף ל'אקס פקטור'?

עוד בלייבל'ה: הפוליטיקה הפתלתלה של בעלזא, השטיבל החדש שנכבש על ידי גור, והלאומנות הסמויה של אלי ישי

זעזוע: מי השופט החרדי שהצטרף ל'אקס פקטור'?

כמו בכל שנה, מקיים לייבל'ה 'משנכנס אדר' בהידור מצווה, וכבר מתחילת השבוע חגג בשלל אירועים. מצויד בבקבוק 'יין יתיר' וחמוש במנת בשר מלאנטריקוט, הצטופף לייבל'ה בין המוני הצלמים בטקס פתיחת המטה המרכזי של 'יהדות התורה', צעד אחר מיטתו של אורי אורבך ז"ל וקינח בקבלת פני הבחורים ששוחררו מהכלא הצבאי וחגגו בבר אילן.

ואם בגזירת הגיוס עסקינן, אל חשש, אמנם לייבל'ה הוצרך השבוע לצאת מגבולות הארץ, אך הוא אינו נמלט משלטונות הצבא. מה שכן, בנתב"ג נכנס לייבל'ה לבית הכנסת ומצא שם - לא פחות ולא יותר - את העיתונאי שלמה קוק עטור בטלית ותפילין, נושא תפילה חרישית לפני אדון כל במניין שחרית מוקדם, שלא כדרכם של עיתונאי המגזר. כמו תמיד, קוק בוחר בטיימינג הנכון להתארח אצל השווער בלונדון, שם יסקר מן הסתם מקרוב את פטירתו של הגר"ח הלפרין.





ומי שעוד נצפה מתפלל שחרית בבית הכנסת חב"ד ברחוב חנה הוא חבר המועצה הירושלמי החייכן יעקב הלפרין, שזכה להתפלל באותו מנין עם ידיד המדור שרגא ניימן. לשאר עלילות הלפרין השבוע - עוד נשוב בהמשך.





ומכיוון שלייבל'ה נכנס לשוונג של תפילות, קבלו גם את מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט, שנצפה ביום שלישי שופך שיח בכותל המערבי. מיד בסיום התפילה שלף המזכיר את מכשיר הסלולר לשיחה ארוכה, שבלי ספק עסקה בדו"ח המבקר שהוגש בו ביום.





ואילו יעקב כהן, שחקן התיאטרון הנודע, נצפה בתפילת שחרית בבית כנסת חב"די בקרית מלאכי. כהן לא היה מודע למנהג המקומי שלא לברך ברכת כהנים ועלה כדרכו לדוכן. למרות שאחד המתפללים הקשישים טרח להעיר לו על כך, האחרים באו לפרגן ואיחלו לו 'חזק וברוך'.

צילום: אלי ג'אן.




ומשחרית לתפילות בשעות הקטנות של הלילה: שלוחא דרבנן, ח"כ הרב ישראל אייכלר, נצפה במוצ"ש בשעה 2:30 ממלמל קפיטלא'ך תהילים. לייבל'ה התפעם ממסירות נפשו של הח"כ בתפילה להצלחת המערכה.

צילום: יוסי כהן, נייעס ברמה


סודות מתוך החדר
אולי בשל היעלמותו של הבוס לשבוע, הסתובבו להם עובדי אתר הבית 'בחדרי חרדים' בשלל מקומות, החל מארה"ב וכלה בביתו של ראש הממשלה, אבל נתחיל כרגיל מהאמצע.

ביום שלישי השתתף הכתב הפוליטי החרוץ אבי שיף בתוכנית האקטואליה החדשה-ישנה של 'הידברות' בהנחיית השדרן הותיק דוד חכם. לייבל'ה עדיין לא מצא את הזמן לעבור בעיון הנדרש על התוכנית ולרשום את הערותיו, אבל הוא משוכנע שלבחור הצעיר נכון עתיד מזהיר.





ובאותה שעה, זכה העורך יצחק הורוויץ שהשתתף במפגש עיתונאים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, לכותרת על ביטול הסנקציות הפליליות, שבטלה בשישים לעומת הזכיה הבאה - סלפי נדיר עם ראש הממשלה. ולייבל'ה עוד היה בטוח שביבי מתעסק רק עם חשמלאים.





לייבל'ה חושף כי הוא הוזמן להשתתף הערב בתוכנית שישינייעס בהנחייתו של פרשן 'קול חי' האהוב מני גירא, ולאחר התלבטות נמרצת וציוצי מחאה החליט לשלוח נציג מטעמו. את אותו גירא פגש השבוע לייבל'ה בחגיגות עשור ליינות יתיר, שהתקיימו במפגש עיתונאים צנוע ב'מפגש האש' בירושלים. עוד במשתתפים: ריבלין מבקהילה, סבר מיתד נאמן, הנדלר ופלר מהמודיע, ברגר מהמבשר, גלסנר מקול ברמה, רוזן מיום ליום, שולמן ממשפחה, נועם זיגמן וחיים קליגר. על ההפקה: החרדי העובד בני גרנות ואשתו של שושו תורג'מן.



ההשקה של השבוע
בחרדת גיל וביראת קודש, בהתרוממות הרוח ובדחיפות מרפק נמרצות, השתחל לייבל'ה לאירוע המכונן במערכת הבחירות הנוכחית - חנוכת המטה המרכזי של יהדות התורה בפתח תקווה. שלוותה בשלל אירועים מסעירים, גלריית תמונות מכובדת ווידאו למזכרת.

נתחיל דווקא בנציג הבעלזאי, ישראל אייכלר, שרשם איחור דרמטי. הקולגה מוישה גפני שם לב שאייכלר איננו, ומיד פרץ בזעקות שבר: "איפה ר' ישראל, למה הוא לא פה?" וכשאחד הנוכחים ניסה להרגיע: "מוישה, הוא בדרך, בינתיים שייעל'ה ויינברגר ייצג אותו" [אהה, באמת חשבתם שיעבור מדור לייבל'ה בלי אזכור של שייעל'ה?] גפני הניף את היד בתנועת ביטול: "עזוב אותי מזיופים, אני רוצה את המקור".

כותב הטורים השנון אבי בלום, לא שכח להציב בפני הח"כים את השאלה כבדת המשקל במי יתמכו לראשות הממשלה. אבל מוישלה גפני, שאף פעם לא איבד את הלשון, השיב על אתר "נמליץ עליך"...

צפו: כך השתחל מוישה גולדשטיין עם אייכלר המאחר


ובזמן שכל חברי הכנסת ש'נבחרו לדורות' התכסנו בחדר הישיבות בפתח תקווה, שעט לו ברחובותיה המושלגים של ניו יורק הרב איזי סורוצקין עם עמיתו הרב אורי זוהר, במסגרת מסע התרמה למען פעילות הקודש של 'לב לאחים'. לייבל'ה מקווה שסורוצקין לא שכח לעשות נפשות גם בקרב קולות הימאים.





בין שלל העיתונאים, השדרנים, הצלמים וכתבי קווי הנייעס שהגיעו למטה, נצפה גם מנכ"ל המבשר מוישי פרוש, שנלכד בעדשת לייבל'ה כשהוא סוגר דילים במכשירו המוגן.





ואם חששתם לרגע, הגעררס שבחבורה לא פספסו את ההזדמנות להשיק שטיבל חדש, ולייבל'ה צפה בקבוצה נמרצת מצעירי החסידות מתארגנים להם על חדר.





לייבל'ה לא בטוח שבשטיבל הנ"ל יתפללו, אבל הוא צפה במ"מ הירושלמי החרוץ יוסי דייטש מתפלל בדבקות, כשלצידו מי שכמעט הצטרף לעובדי כיכר ספרא - יהודה איזנברג. מאוחר יותר נצפה איזנברג מסתודד עם המושך בחוטים ומגייס קולות חב"ד הותיק שניאור רוזן.





ואחרון חביב, צלם המדור משה גולדשטיין, שניסה לצותת מעבר לדלת. לייבל'ה ממליץ למוישל'ה להתמקד בצילום ולהשאיר את נושא ההקלטות והציתותים למתמחים בדבר.





ומי שבמקום להתעסק בשטויות יוצא בעצמו לשטח ומגייס מצביעים, הוא איש החינוך ר' מוטקה בלוי, שנצפה השבוע חבוש במצחיה ברגע של מנוחה בבאר שבע, בין דרבון המתנדבים ופילוח הקולות האפשריים, עצר מוטקה לנשום מעט אוויר.



מי השופט החדש של 'אקס פקטור'?
ומכאן לאירוע הבא של השבוע: ועידת הכשרות של משפחת בריסק/בעלזא, בה תועדו האחים מוישי ונוחי (עוף ירושלים חוזר למשחטות) פרוש, כשהם מנהלים שיחה ערה עם מנכ"ל מערכת הכשרות הרב מרדכי בריסק.





חשבתם שנרקם ציר חדש בין שלומי אמונים לבעלזא? מתברר שהבעלזאים אוהבים להשאיר את כל האופציות על השולחן, וכך, נצפה באותה וועידה גם ח"כ יענקלה ליצמן בשיחה ערה עם נציג החסידות בכנסת ישראל אייכלר.





לייבל'ה, שעוקב מדי פעם רחמנא ליצלן אחרי תוכניות ריאליטי, התפלא לגלות שופט חדש ומזוקן ב'אקס פקטור'. רק מקרוב התברר שמדובר בשלמה רוזנשטיין, חבר מועצת עיריית ירושלים ומומחה לענייני תחבורה ועוד, שהגיע הפעם ל'יד אליהו' בתפקידו כאיש 'דרשו', כדי לסגור על אירוע. פרטים בקרוב.





לאחר שסגן ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש מילא את חובתו בהשקת המטה, הוא נסע לגוש עציון יחד עם חבר המועצה המתפלל דלעיל, יעקב הלפרין. במהלך סיורם הגיעו לבית אביו של יוסף לוצקי, הלא הוא עוזרו המסור של הלפרין, שהראה לנוכחים ספרים עתיקים. אך בזה הסיפור לא תם, יהודה ארנד, איש אמונו של דייטש שכמובן הצטרף למסע, גילה לפתע שבתמונת המחזור של ישיבת סלבודקא התלויה בבית משפחת לוצקי נמצא גם סבו. ארנד הנרגש כמעט והזמין את אחיו מהלשכה הבני ברקית של 'דגל', אליהו, לצפות גם הוא במאורע.





עוד בעניין האח הצעיר לבית ארנד, שנצפה במוצאי שבת בפאתי העיר בני ברק עם עוד שלושה בכירים ממפלגות שונות. לייבל'ה הצליח לזהות את אבי אבוחצירא, איש אמונו של איווט, את אושי מדינה ממערכת ההסברה הרחבה מיני ים של ש"ס, ועוד מקורב של ישי שלייבל'ה כמעט זיהה, ואז נזכר שאסור לו לזהות אותו... למרות חילוקי הדעות הקשים, ניכר שהארבעה נהנו בסך הכול והשיחה קלחה.

ואפרופו בני ברק: חנוך זייברט, ה'ראיס' שלא מפספס אף שמחה, לימד גם את סגנו הדגלאי מנחם שפירא פרק בהלכות 'השתתפות באירועים שיש בהם הערינג'. בזה אחר זה הגיעו שפירא וזייברט לשמחת הפארשפיל בסאדיגורה לאחל מזל"ט. עוד באח"מים שהשתתפו: הח"כים האגודאים פרוש, ליצמן ואייכלר.






הפנצ'ר של ארליך
הוא רק יצא מהשטיבלא'ך, וכבר נתקע לו הרכב: לייבל'ה תיעד השבוע את יקיר המדור ובעל כפולת העמודים אריה ארליך, ברחוב פחד יצחק בביתר כשהוא מפגין כישורים יוצאי דופן.





לייבל'ה השתתף השבוע בהשקת הספר המדובר על מוישה אבוטבול שנערכה 'סמוך ונראה' למוקד הפגנת שחרור סרבני ההתייצבות, וצפה ביעקב ריבלין מעלעל בשקיקה בין העמודים. לייבל'ה משוכנע שהעיתונאי הותיק מחזיק בביתו כמה וכמה ספרים עבי כרס פרי עטו, שיראו יום אחד את אור הדפוס וירעידו את אמות הסיפים.





ומי שנצפה גם הוא מעמיק בספר, לא אחר מאשר אדריכל הניצחון הגדול בבחירות החוזרות בבית שמש, ח"כ מאיר פרוש.





איש מקהלת 'שירה' זאבי פריד נצפה השבוע בלונדון עם הקולגה מוישי רוט. השניים השתתפו בחתונה שערך הנגיד הגוראי מאיר מלניק. לייבל'ה משוכנע שמדובר בשילוב מוזיקלי מנצח.





מצווה גורררת לקוח: כמה שבועות אחרי שמשרד הפרסום 'בראשית' זכה בתקציב הפרסום של יהדות התורה למגזר הכללי - הגיע למשרד לקוח חדש. מדובר ברשת המשקפיים 'קרולינה' השייכת למספר שותפים, בהם אשת העסקים המפורסמת בשם ב. רפאלי. אולי בראשית יצליחו לשכנע כעת את הגברת להצביע ליהדו"ת בכדי למנוע בכיה לדורות.

אריאל גובי, מנהל מערכת עיתון השבוע בירושלים, הודיע השבוע על פרישה לטובת ג'וב מפתה בתחנת הרדיו קול חי. לייבל'ה מאחל בהצלחה.

ומי שהפתיע הבוקר הוא ישורון תורג'מן המכונה שושו, שחזר למיקרופון של קול ברמה, ויסקר את החצרות הספרדיות ואת ש"ס. לייבל'ה תוהה מה יעשה שושו עם ה'שאריות'?

ואילו ישראל כהן מהדק את קשריו עם צמד הישישים של ערוץ 10, ולא מפספס שום הזדמנות לעשות עימם סלפי כנהוג.



פינת המזל טוב:
ברכת מזל טוב לרב חיים מרדכי הערץ, איש אמונם של גדולי ישראל וידידו משכבר של לייבל'ה, לרגל שמחת נישואיו הערב בלייקווד.

ומי שמכונה שר העסקנים בארה"ב, אברהם יעקב פרידמן, השיא בשבוע שעבר את בנו בכורו. כולם כולם הגיעו לשמחה ואיחלו מזל טוב.





מזל טוב לאלי( אליקו) כהן, אחד מהאנשים הסובבים את רב הכותל שמואל רבינוביץ, לרגל הולדת בתו 'משי'. אמנם הברכות נשלחות קצת באיחור - אך עדיף מאוחר מאשר לעולם לא.

ואילו חזקי שכטר, פעם אתר קול חי והיום מטה יחד, חבק השבוע תאומים. לייבל'ה מאחל פעמיים מזל טוב.



החידה השבועית
באיזה אירוע שהתרחש לפני 3 שנים חבר אלי ישי לאנשי הימין ותקף נציגים בכירים מהמגזר הערבי, תוך שהוא מנפנף לנגד עיניהם בראש עיר חרדי ותיק ומצליח. ומדוע נזכר לייבל'ה בסיפור המדובר דווקא השבוע?

בין הפותרים יוגרל פרס כלשהו מטעם שר הפנים.
לייבלה בחירות אדר שמחות רכילות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד