כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

כתב אישום נגד מחבל האוטובוס מתל אביב

חמזה מחרור, תושב טול כרם בן 23, מואשם בניסיון לרצח המוני, חבלה בכוונה מחמירה ושהייה בלתי חוקית

פיגוע הדקירה. צילום: פלאש 90
פיגוע הדקירה. צילום: פלאש 90

פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) הגישה היום (ה) כתב אישום לביהמ"ש המחוזי בעיר נגד חמזה מחרוך, תושב טול כרם בן 23, בגין עבירות של ניסיון רצח (ריבוי מקרים), חבלה בכוונה מחמירה (ריבוי מקרים) ושהייה בלתי חוקית. הנאשם דקר נוסעים בקו 40 של חברת דן בינואר 2015.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רותי שביט- אושרי, הנאשם הינו תושב טול כרם ואין לו היתר כניסה ו/או שהייה בישראל. בתקופה שלאחר מבצע "צוק איתן" באוגוסט האחרון, גמלה בליבו של הנאשם, הכוונה לבצע פיגוע בשטח מדינת ישראל במטרה לרצוח מספר רב של ישראלים, בתקווה שבסופו של אירוע יומת ויזכה למעמד "שהיד".

הנאשם גם פנה למספר מחבריו הקרובים והציע להם להשתתף עימו בביצוע הפיגוע, אך אלו דחו את הצעתו ואף הזהירו אותו מביצוע מהלך שכזה. בנוסף, הנאשם השתתף בתהלוכות של ארגון ה"חמאס" בשטחים וכן ביקר בתפילות במסגדים, מתוך תקווה שיגוייס על ידי פעילי חמאס שינחו ויממנו את ביצוע הפיגוע. הנאשם שקל לבצע את הפיגוע בירושלים או באחד מהמחסומים בכניסה לישראל, אך בסופו של דבר החליט שאזורים אלו מאובטחים ברמה גבוהה ויקשו עליו להשלים את משימתו. לפיכך החליט לבצע את הפיגוע באמצעות סכין, שניתן להסתירה בקלות, בתל-אביב.

לחץ כאן לצפייה בסלולר ובטאבלטים

תיעוד שהגיע לידי דורון הרמן מחדשות 10

ביום 18.1.15 או בסמוך לכך, החליט הנאשם לממש את כוונותיו באופן עצמאי. הוא פנה וביקש מאביו 300 ש"ח, כשהוא מוסר לאביו שמדובר בסכום שהוא זקוק לו על מנת להוציא תעודת חשמלאי. באמצעות כרטיס האשראי של האב הנאשם משך סכום של 300 ש"ח. הנאשם גם פנה לבן דודו וביקש את עזרתו בקבלת מספר טלפון של אדם אשר יסייע בהברחתו לתוך שטחי מדינת ישראל. עם קבלת מספר הטלפון יצר הנאשם קשר עם אותו אחר וזה הורה לו, בתמורה לתשלום של 200 ש"ח, להגיע ב- 21.1.15 בשעה 03:00 לנקודת מפגש בטול כרם. ב- 20.1.15 בשעות הערב קנה הנאשם סכין בחנות כלי בית בטול כרם והצטייד במברג.

ב-21.1.15 סמוך לשעה 03:00 הגיע הנאשם לנקודת המפגש בטול כרם כשהוא מצויד בסכין ובמברג. הנאשם פגש את האחר אשר הסיעו למחסום חווארה. לאחר מכן, עלה הנאשם לרכב אשר הוביל אותו ואחרים נוספים לאזור התחנה המרכזית הישנה בתל-אביב.

הנאשם הגיע לאזור התחנה המרכזית הישנה סמוך לשעה 07:00 ולאחר מכן המתין בתחנת האוטובוס ברחוב הגליל. משהגיע אוטובוס מס' 40 של חברת דן עלה הנאשם לאוטובוס ושילם לנהג באמצעות שטר של 50 ש"ח והתיישב במושב הסמוך לנהג.

הנאשם המתין מספר דקות על מנת שהנהג יגביר את מהירותו, מתוך כוונה שפגיעה בנהג תביא לפגיעה גם בכלי רכב אחרים בכביש. אז קם הנאשם, שלף את הסכין, ניגש לנהג האוטובוס ודקר אותו מספר דקירות בבית החזה, מתוך כוונה לגרום למותו. מיד ובסמוך הסתובב הנאשם, בעוד האוטובוס ממשיך בנסיעתו, והחל לדקור את נוסעי האוטובוס מתוך כוונה לגרום למותם. בשלב מסוים, הצליח נהג האוטובוס לבלום ולעצור את האוטובוס וכן לפתוח את דלתות האוטובוס. כתוצאה מהעצירה הפתאומית איבד הנאשם את שווי משקלו ונפל והנוסעים ניצלו עובדה זו ונמלטו מהדלתות הפתוחות. בשלב זה נמלט הנאשם מהאוטובוס.

עם רדתו מהאוטובוס החל הנאשם לרוץ לכיוון רחוב יצחק שדה. במהלך מנוסתו, הבחין הנאשם באחת מנוסעות האוטובוס שנדקרה על ידו, נמלטת מהמקום. הנאשם שב ותקף אותה בגבה. הנאשם המשיך בבריחתו כשכוחות המשטרה דולקים אחריו. למרות האמור, לא נרתע הנאשם ומשהבחין בעוברת אורח שצועדת ברחוב, תקף אותה ודקר אותה בחלק האחורי של צווארה. הנאשם נעצר רק לאחר מרדף בסופו נורה ברגלו על ידי כוחות הביטחון.

במעשיו המתוארים לעיל, ניסה הנאשם לרצוח את הנהג, עשרה מנוסעי האוטובוס ועוברי אורח או לגרום לחלקם חבלות חמורות. כתוצאה ממעשיו, נפצעו הנוסעים פציעות בדרגות חומרה שונות, כולל חבלות חמורות, נזקקו כולם לטיפול רפואי וחלקם עברו פרוצדורות רפואיות ואשפוז.
אישום דוקר ערבי מחבל פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד