כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

לאחר גל הפיטורים: מינויים חדשים במשטרה

לאחר מחסור בתפקידי פיקוד במשטרת ישראל, אישר השר אהרונוביץ שורת מינויים חדשים

אהרונוביץ', פלאש90
אהרונוביץ', פלאש90

בסיום סבב ראיונות, אישר השר לביטחון הפנים, ח"כ יצחק אהרונוביץ' את המלצת המפכ"ל דנינו למינויים הבאים בפיקוד המשטרה:

• ניצב בנצי סאו ימונה למ"מ סמפכ"ל, זאת נוסף על תפקידו כמפקד מחוז ת"א.

• ניצב ירון בארי ימונה לראש אגף התנועה.

• תנ"צ גילה גזיאל תמונה לראש אגף משאבי אנוש ותקודם לדרגת ניצב.

• תנ"צ שלומי מיכאל ימונה למפקד מחוז ש"י ויקודם לדרגת ניצב.

מינויים אלה אושרו כמינויים חריגים בתקופת הבחירות על ידי היועמ"ש לממשלה בשל הצורך המבצעי באיוש התפקידים ולאחר שהמועמדים חתמו על תצהיר תעסוקתי בו התחייבו שאין בעברם עבירות בתחום השחיתות הציבורית ועבירות חמורות.

מינויים אלה התאפשרו לאחר קבלת התייחסות ואישור מחלקת לחקירות שוטרים במשרד המשפטים. תצהיר זה מיושם לראשונה כחלק מהליך מינויים וקידום בכירים.

המחסור התפקידי פיקוד בכירים, נוצר בעיקר בעקבות פיטורי שלושה ניצבים והתפטרות ארבעה נוספים במהלך השנתיים האחרונות.

אתמול ערך מפכ"ל המשטרה ביקור עבודה באילת, ובמסגרת שיחה עם שוטרי המרחב התייחס לנגע הצרעת הפושה ובכירי הארגון "ההערכה היא שהפתיחות הזאת, האווירה החדשה שנוצרה תייצר עוד תלונות ותביא עוד אנשים להתלונן ולכן יהיו עוד מקרים, צריך להבין את זה".

בכנס מפקדים שהתקיים לפני שבוע וחצי במכללה הלאומית לשוטרים בבית שמש, הדגיש המפכ"ל "מי שלא מתאים לערכי הארגון, מי שדרכינו לא נראית לו, לא מתאימה לו שיתכבד ויעזוב שפשוט יילך. מי שנשאר איתנו יצטרך לעמוד בכל הדרישות הערכיות, המוסריות, הפיקודיות שכרוכות בלבישת מדים של משטרת ישראל".

רשימת המפוטרים




במהלך השנתיים האחרונות, שבעה קצינים בדרגת ניצב פוטרו את התפטרו מהמשטרה:

• ניצב חגי דותן מפקד מחוז חוף במשטרה, נחקר בתחילת פברואר במח"ש במשך 12 שעות בחשד לביצוע מעשים חמורים, תוך ניצול יחסי מרות. הוא לא נעצר והורחק לשבועיים מהמשטרה, והבוקר פוטר.

• ניצב ניסים מור, סמפכ"ל המשטרה, נחקר בינואר 2015 בחשד למעשים אסורים ופגיעה בשוטרת זוטרה. שבוע לאחר מכן הודיעו לו המפכ"ל כי בניגוד לבקשתו, הוא מדיח אותו מתפקידו.

• עוד בינואר 2015, נחקר במשך כ-9 שעות מפקד משטרת מחוז ש"י, ניצב קובי כהן, בחשד לקיום קשר עם פקודה. בעקבות חקירתו, פנה הניצב למפכ"ל ופרש משורות המשטרה.

• בספטמבר 2014, ניצב יוסי פריינטי מפקד משטרת ירושלים הודיע במפתיע על פרישתו - שנתיים לאחר מינויו. אחת ההערכות היא שתלונה שהוגשה נגדו לפני כ-5 שנים, תצוף שוב - והוא בחר שלא להתמודד על התפקיד ולפרוש. "אני לא רוצה להיות חלק מהמשחק של המפכ"לות", אמר בפרישתו.

• שלושה שבועות קודם לכן, הודיע גם ניצב ברונו שטיין מפקד מחוז מרכז על פרישתו מהמשטרה, זאת באותו יום בו התפרסם ב'הארץ' כי חגג באירוע פרטי עם הפרקליט החשוד בתיווך לשוחד עו"ד רונאל פישר.

• ניצב מנשה ארביב מפקד להב 433 יצא לחופשה בינואר 2014, לאחר שנחשד בקבלת שוחד וטובות הנאה מאנשי הרב יאשיהו פינטו - אך הוא הכחיש זאת. כחודש לאחר מכן הודיע על פרישתו משורות הארגון. "אדון פינטו ושותפיו מנסים לתפור לי תיק", אמר עם פרישתו.

• ניצב ניסו שחם הוצא לחופשה כפוייה במהלך יולי 2012, בגין חשד לעבירות שביצע לכאורה בשוטרות תחת פיקודו. באוקטובר 2013, לאחר כתב אישום חמור שהוגש נגדו הוא פוטר מהמשטרה. "אני קורבן למשהו בפרקליטות", אמר בראיון למשה נוסבאום.
משטרה ניצבים מינויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד