כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

"יש כמה שהורו לא להצביע ש"ס, צ"ע אם הם חכמים"

הגאון הרב מסעוד בן שמעון נגד הרב מאזוז: "אין ספק מוציא מיד ודאי. מי עשה אתכם בני תורה? מי הכניס אתכם לישיבות?"

הרב בן שמעון, צילום: יעקב כהן
הרב בן שמעון, צילום: יעקב כהן

מתקפה חריפה כנגד מפלגת יחד והעומד בראשה ח"כ אלי ישי: הגאון רבי מסעוד בן שמעון ראש ישיבת 'אור אליצור' נשא הצהריים (ה') דברים חריפים בפני בחורי הישיבה ואברכי הכולל, בסיום 'שעור כללי' השבועי שנשא בהיכל הישיבה.

ראש הישיבה פתח את דבריו ואמר: "אני מחויב לדבר על תקופה זו ולומר דעת תורה ברורה מה יעשה אדם - ראשית, יחיד ורבים הלכה כרבים ובפרט שכל חכמי התורה הולכים בדרך אחת אפילו ששמעתי שיש כמה חכמים אומרים אחרת, צריך עיון אחרי מה שאומרים האם הם עדיין נחשבים חכמים אבל וודאי שהלכה כרבים".

ראש הישיבה המשיך ואמר "קיימא לן אין ספק מוציא מיד ודאי. תנועת ש"ס תמיד עזרה לישיבות ולבני התורה, ושם ספק כלל האם יעזרו". כאן זעק ראש הישיבה - "צריכים לדעת מי עשה אתכם לבני תורה? מי הביא אתכם לישיבות? רק מרן זצוק"ל. אז היכן הכרת הטוב למרן ולתנועתו?".

"כעת, כשאתם הולכים למשפחותיכם, תאמרו להם זה דעת התורה של הישיבה אנחנו מוקירי טובה למרן וכולם כל המשפחה ללא עוררין יצביעו ש"ס בלבד. 'עץ חיים היא למחזיקים בה ותומכיה מאושר', מי שתומך הלאה בתנועת ש"ס זכאי להבטחה של 'תומכיה מאושר' ומי שלא תומך אלא מצביע לאחרים צריך עיון האם לא נכלל במבזי התורה ומחליש כוח הישיבות".
בן שמעון שס דרעי ישי לימוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 112 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד