כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

רבני אירופה יקבלו שיעורי אבטחה

רבני אירופה המתכנסים בפראג, יקבלו שיעורי באבטחה והגשת עזרה ראשונה, בעקבות האירועים האחרונים

רבני אירופה יקבלו  שיעורי אבטחה

עשרות רבנים ישתתפו בשבוע הבא בכנס בנושא שבת, קהילה ומשפחה שייערך בפראג שבצ'כיה

בעקבות גל מעשי הטרור והאנטישמיות בחודשים האחרונים, יקבלו הרבנים שיעורים בסיסיים בהגשת עזרה ראשונה והתנהגות בשעת חירום.

כנס רבנים יתקיים בשבוע הבא בפראג שבצ'כיה, בהשתתפות למעלה ממאה רבנים מרחבי אירופה.

ההחלטה על קיום הכנס והנושאים שיועלו בו באה בעקבות פניות רבות של רבנים מרחבי אירופה אל ראשי 'מרכז רבני אירופה' , שעניינם האדישות היהודית בקהילות השונות.

סמנכ"ל 'מרכז רבני אירופה' הרב אריה גולדברג מביא כדוגמא את אחת הפניות שהגיעה אל 'מרכז רבני אירופה' מרב ותיק באחת הקהילות היהודיות שכתב לו: "אצלנו הבעיה הגדולה ביותר היא האדישות. פעם אנשים היו באים אל הרב ומערימים עליו קושיות הלכתיות ועניינים אמוניים. היה דו שיח בין הרב לבין הקהילה. כיום, לצעירים ואפילו למבוגרים פשוט לא אכפת מהנושא".

לבקשת הרבנים ובעקבות שורה של אירועי טרור ואנטישמיות בעולם, בהם נפגעו יהודים, גיבש 'מרכז רבני אירופה', בסיוע הארגונים 'זק"א', ו'ישראלייף', תוכנית למצבי חירום. מתי גולדשטיין ראש אגף 'מגן – זק"א', ודובי מייזל סמנכ"ל 'ישראלייף-איחוד הצלה', יעבירו במהלך ימי הכינוס הכשרה בסיסית לרבנים העומדים בראש קהילות יהודיות ברחבי העולם שיוכלו, כל רב במקומו, לתת מענה לכל אירוע חירום.

אנשי הקהילות הוסיפו כי מעבר לפגיעה הפיזית בחברי הקהילה, על ראשי הקהילה גם להתמודד עם תוצאות המעשים האנטישמיים בכל הנוגע להיבטים של החוסן הקהילתי וההשלכות של אובדן אמון התושבים, במצב של חוסר מוכנות בעת שמתרחש אירוע כמו גם במהלך תהליך השיקום והחזרה לשגרה.
אירופה כנס פראג ישראל טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד