י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

על שרה שמענו, ומה עם בעלה של ציפי? • טור

עו"ד יצחק שינפלד תמה היכן התקשורת כשמדובר בלבני, בהרצוג או באיווט, ומדוע התעלמה בעבר מנשות ראשי ממשלה?

על שרה שמענו, ומה עם בעלה של ציפי? • טור

היה או לא היה? גלידה פיסטוק או שוקו-מוקה? רהיטי גן חדשים או מטבח חלופי? העיסוק האובססיבי בשרה נתניהו בכדי לנגח את בעלה רוה״מ מוצדק. במידה, במנין ובמשורה. לא כשזה הופך להיות ״לב העניין״. התנהלות הגב. נתניהו בעייתית! בהחלט לא מידתית. ההתמקדות בה כ״ליבת״ מערכת הבחירות הנוכחית מעלה תמיהות קשות בלשון המעטה.

היו לנו עוד נשות רוה״מ שלא התנהגו כ״נופת צופים״. התקשורת הייתה מודעת. סיקרה, דיווחה והסתפקה בכך. מספרים על אשת רוה״מ שאיש שב״כ הלך איתה צמוד ולא למטרות ביטחונה האישי... אלא בכדי להחזיר את ״סחיבותיה״ מהחנויות בהן ביקרה. שמעתם על כך? ניסו לחסל לבעלה את הקריירה, בגין ״אשתו הקלפטומנית״? לא!

בטקס חתימת הסכם השלום עם ירדן, עיכבה אשת רוה״מ דאז פלוגת חיילים בחום כבד, בכדי לחפש לה סיכת זהב שאבדה! לא מצאו. זה מצטרף לעוד גינוני קיסרות שהגב. הנכבדה דאז, נהגה וסיגלה לעצמה. היא לא ראתה את זה בבית אביה. היא סיגלה זאת לעצמה במהלך הקריירה המוצלחת של בעלה בכל תחנות חייו. התקשורת סיקרה, נדה בראשה, עקצה ולא מיררה את חיי בעלה. יקיר השמאל וממילא התקשורת.

עוד ועוד סיפורים, מסופרים ומדווחים. מעולם לא עשו בהם שימוש נקלה בכדי להחליף שלטון.

משפחת נתניהו קנתה לעצמה בדין וביושר לפחות חלק מהסיפורים. תקשורת הגונה חייבת לדווח עליהם. אולי אפילו יימצאו אנשים שזה ישפיע על אופן הצבעתם. מסופקני. בטוח! שזה מלכד את המחנה הביתי, מחזיר לבית טועים וספקנים ובשוליים, אולי מקומם אוהבים וחברים וגורר אותם ליתר מאמץ למען הרעיון. בסגנון 'התקשורת נגדנו - נראה לה.....', ויצא שכרם בהפסד.

מה שברור. מוכח! וללא ספק. התקשורת ובפרט העתונות, ממקדת ומתמקדת בתקיפת נתניהו, משפחתו, פעולותיו, פעליו, דעותיו וממילא נלחמת במחנה הימין ונוטשת לחלוטין את הביקורת והסיפורים של-ועל המרכז-שמאל ושמאלה.

ציפי ליבני זיגזגה ב-4 קדנציות עוקבות, ב-4 מפלגות שונות על הסקאלה הפוליטית. מהסמן הימני שבליכוד, עד למצב שבו היא עומדת משמאלו של בוז׳י. משמאלו, אפילו לא מימינו. תקשורת הגונה הייתה עושה ממנה קציצות ומטעמים. זאת, עוד לפני איזכורי פרשת הזיופים בהתמודדות שלה מול שאול מופז. מאשימים את הגב. שרה אשתו של... בהתערבות ומעורבות פסולה? מה עם נפתלי האדון-הבעל של... שבוחש בכל וביד כל.

קראתם? שמעתם? דווחתם? רק בשולי השוליים. העיתונות החופשית בישראל לא חוקרת ולא חושפת פרשיות וסיפורים על ״המיינסטרים״ שהיא מאמצת לחיקה. שיטת ״האתרוג״ המפורסמת. המטרה מקדשת את האמצעים.

בוז׳י הרצוג. הבן של. נכד של. המועמד החליפי לנתניהו. האמת, ״בחור טוב״ במובן החיובי של המילה. שר רווחה לשעבר, לא בלט במיוחד, ״לא לחיוב ולא לשלילה״. פרווה. לא עשה את המסלול הקבוע. מטכ״ל, שר, שר בכיר. רקורד נקי אך לא מרשים. העיתונות אף לא מנסה לשאול ולהקשות כיצד הוא מוכן ומתכונן להעמיס את המטלה הכבדה על כתפיו? בטחון ישראל, יחסיה עם העולם. הוא נגד נתניהו אז הוא ״שייך״ לטובים. אוטומטית.

איווט ליברמן. כ״כ הרבה נכתב עליו בעבר. כ״כ מעט עכשיו. הפרשיות הכלכליות והכספים שראשי מפלגתו נחקרים עליהם, לא מדגדגים את איווט האיום. לשעבר שנוא נפשה של התקשורת. שאלתם למה? לא בגלל מצבו הנואש בסקרים. רק בגלל שגם הוא חבר לקואליציית ״רק לא נתניהו״, בסיטואציה מסוימת. זה הסוד! סוד גלוי.

יאיר לפיד. שר אוצר גרוע. פוליטיקאי כושל. כמעט בכל מעשיו, פעולותיו כשר בכיר ומחוקק, נכשל. חיזוק מעמד הביניים, מע״מ אפס זוכרים? סנקציות פליליות ללומדי תורה! זו הצלחתו היחידה, שלעולם לא תמומש. הוא עצמו כבר מודה בכך. הדיקטטור שבהבל פיו, ממנה, מדיח, מסלק ומפטר. דיקטטור במאה ה-21 ולא בתחפושת. מפלגה ללא שמץ דמוקרטיה אפילו ״בכאילו״. לפיד שימר לעצמו את הזכות להרכיב את הרשימה ומועמדיה לשרים-תפקידים עד קץ כל הדורות. ח״כ שהעזה לסטות מהקו שקבע היו״ר ו...נזיפה שגררה דמעות ו...הגב. אינה. רוממות הדמוקרטיה בלשונו ושבט חובלים בידיו. ״הגמדים״ הם מכונים במסדרונות הכנסת. למפלגות החרדיות הוא נותן מוסר על דמוקרטיה ופלורליזם. איה חבריו, רעיו מהעיתונות החוקרת? אלמו! נעלמו? זו עיתונות???

זהבה גלאון. האשה שלקחה מפלגה וריסקה אותה. ממפלגה ותיקה מבוססת, עם קהל מצביעים מסורתי בסגנון המפלגות החרדיות. נשארה מרץ כמפלגה המבוססת על גבול אחוז החסימה. יושבת הראש, הסתבכה וחזרה והסתבכה באמירות על ״גבול ההסכמה הלאומית״. מפלגה ציונית שהפכה בהנהגת הגב. גלאון לפוסט ציונית וכושלת. התקשורת, והעיתונות הכתובה מחבקות, מסקרות, מתארות את ה״כלום״. לדעתם זו התקווה לקואליצית שמאל. שמרץ תשאר על המפה ולא תבזבז עשרות אלפי קולות. אג׳נדה עיתונאית במיטבה. ״תקשורת מגויסת״.

כחלון. ״טפלון״. הצלחה אחת משמעותית רשומה על שמו. הורדת המחירים הסלולריים. נכון. ו.......? חוץ מזה? ובנוסף? איזו עוד הצלחה מוחצת שתבסס את מעמדו כפועל ישועות? עושה נפלאות? התקשורת התמסרה. שטיח לרגליו. שום תחקירי עומק. כחלון נטול ראיונות ללא כפפות. ״טפלון״ כבר אמרנו? הסיכוי שבעזרת הקולות שיעביר מהימין לשמאל, תוקם ממשלת ״שמאל״! מעביר את התקשורת המגויסת על דעתה.

איני ״חסיד״ שוטה של נתניהו. כבר ״ביקרתי״ אותו ואת משפחתו ולא בלשון רכה. הפגיון שתקע בלב ״עולם התורה״ ולומדיה לא ישכח לו במהרה. פרוסת הלחם שנטל מפיות רעבים, תינוקות של בית רבן, תזכר לו לדראון עולם. כל זמן שהיה שמץ של סיכוי להחלפתו ע״י מועמד אחר מהמחנה הימני קראתי וקיוותי לכך ״נואשות״. הליכוד היה צריך להחליפו. כך אני מאמין.

בצוק העיתים ובדיעבד שבדיעבד, לאור הדמויות החליפיות. זה הרע במיעוטו. לו בוז׳י היה לבדו, היינו חייבים לתת לו צ׳אנס. כשציפי לשמאלו וחליפתו... ברוטציה. אנו לומדים מספר דברים.
א. גם הוא לחיץ, סחיט, לא מאמין בעצמו וביכולותיו.
ב. יכולותיו במו״מ מזרח תיכוני ״חלשות״ עד לא קיימות. השיריונים והמעמד שנתן לציפי ליבני, ללא מפלגה, גם ללא האישים שליוו אותה, מעלות גיחוך ומבוכה. זאת ביום טוב.
ג. הרשימה השמאלנית ״שונאת דת ודתיים״ שלצידו מוכיחה ששליטתו במפלגה ובאנשיה ״אפסית״ לא קיימת. תמרור אזהרה למנהיג שרוצה להנהיג.
ד. בוז׳י יודע לצחוק על עצמו. תכונה מבורכת. רק שבוז׳י גם לא סומך על עצמו. הוא מכיר את הסחורה מקרוב.

ללא ספק מנדט לכאן או לשם עלולים לשנות את התמונה. יחסי הכוחות כמעט שווים. השנאה לביבי כנראה בצדק, מעבירה גם אנשי ימין מובהקים על דעתם. משפחת נתניהו המתנשאת, קנתה זאת לעצמה ובעצמה. דו״ח מבקר המדינה ״חמור״ הוא מראה על זלזול, אטימות, ובעיקר התנשאות. זה אולי לא כסף גדול. וודאי לא יחסית לבית הנשיא ובזבוזיו. תחושת ״העליונות״ שנובעת מהרבה שנים בתפקיד, מקוממת. תעמוד כמו גבר ותאמר: למדתי, הפנמת, אתקן, גם זה לא. חבל.

באם נתניהו יבחר לכשייבחר, גם אז אנו חייבים לו כתף קרה וחשדנית. לא התמסרות, שותפות עם הרבה חשדנות. עברו הימים של ״ביבי טוב ליהודים״. ביבי שותף ובדיעבד.
פיסטוק שוקו נתניהו הגינות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד