ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

גם באנטוורפן מבכים: אבל יחיד עשי לך

יוסף קורניק בטור הספד אישי ל'רב של אירופה', הגר"א הלפרין זצ"ל, שכל חייו היו במטרה 'להציל ולקרב עוד יהודי'

יוסף קורניק עם הגר"א הלפרין זצ"ל
יוסף קורניק עם הגר"א הלפרין זצ"ל

כשנפוצה ההשמועה הקשה על פטירתו של הגאון הצדיק רבי אלחנן הלפרין זצ"ל, הרגשנו תחושת אבל באנטוורפן, בכל בתי המדרשות סיפרו בכאב על סילוקו של צדיק וקדוש, איש אשר רוח בו, שבענוות חן בלתי מצויה הצליח להטביע חותם בל ימחה לא רק על יהדות לונדון, אלא על כל אירופה כולה.

זכיתי אבלחט"א לקרבתו של הרב זצ"ל, והבוקר חזרתי לאותם רגעים נעלים, לאותם זמנים במחיצתו, לאותם ימים נסערים, בהם הייתי עד לשיחות עד מעמקי הנפש להציל עוד יהודי, עוד נפש. כמה פעל והתמסר להקים עוד מקווה, להקים עוד שיעור ביהדות.

לא היה זה קל כלל ועיקר באותם הימים, אבל הרב זצ"ל שאותו עניין רק 'יהדות נטו' הלך ללא מורא ללא פחד, וצעד בראש התומכים בעשייה הברוכה למען חיזוק הקהילות היהודיות בכל רחבי אירופה, גם במקומות שעדיין אין בהם קהילות חרדיות גדולות.

הביקורים בהיכלו הצנוע היו רבים, לא אוכל לשכוח איך נכנסתי לביתו בגולדרס גרין, חיפשתי אותו והוא היה צפון בחדר ספריו, למד ועיין בספרים הקדושים בהתמדה מופלאה. לפתע הרים את עניו וראה אותי, הוא הבין מיד למטרת בואי, וביקש לשמוע ולדעת מה התקדם בקהילות השונות, מי בנה והיכן נבנה עוד מקווה, עוד מקום חדש ליהדות.

במהלך השנים קיבלתי ממנו מכתבים רבים, שאלות בהלכה העברנו אליו מקהילות רבות, תמיד היו תשובות ברורות ונעימות, ואם לא הבין את השאלה, היה מתקשר לשאול, ראינו את האכפתיות שהיתה לו מכל הקהילות, היה לו חשוב לעזור ככל שניתן לביסוס הקהילות בדרכי תורה והלכה צרופה.
יום פטירתו של גאון וצדיק זצ"ל הוא יום עצוב לכל יהדות אירופה, בלונדון ילכו אחר מיטתו אלפים, אך אלפים אחרים הפזורים על פני כל אירופה, אולי שמעו את שמעו, אבל לא יודעים כמה התמסר אליהם וכמה היה חשוב לו כי גם במקומות נדחים יהיו קהילות למופת, ולחדש את המלוכה כמו בימים שלפני חורבן יהדות אירופה.

בכאב ובתוגה
יוסף קורניק
אנטוורפן
יוסף קורניק הרב הלפרין אבל אירופה אנטוורפן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד