כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הגר"ש בעדני: "הכיסא חשוב לישי יותר מהכל"

"האהבה של מרן לדרעי הייתה גדולה משום שכיתת רגליו עם מרן ברחבי הארץ וכל מקום שלא היה תלמוד תורה היו פותחים"

הגר"ש בעדני: "הכיסא חשוב לישי יותר מהכל"

רבני הקהילות, ראשי הכוללים, ואברכים בני תורה בעיר בית שמש השתתפו בכינוס שנערך ע"י איגוד בני התורה בית שמש, בסימן "להיקהל ולעמוד על נפשם" וזאת עקב הסכנה לעולם התורה וחשיבות המערכה הגדולה העומדת בפתחנו.

בכינוס נשא דברים חבר מועצת חכמי התורה הגר"ש בעדני, שלמרות גילו ומזג האוויר טרח להגיע לעיר ולהביע את ההשקפה הברורה והצרופה בימים אלו. כמו"כ נטלו חלק הרה"ג רבי דוד בניזרי ראש ביהמ"ד תפארת הרשב"י, הרה"ג רבי עזרא בן שמעון מרבני ישיבת אור אליצור, ח"כ יואב בן צור, ראש העיר משה אבוטבול, ויו"ר איגוד בני תורה בית שמש אברהם פדידה.

את הכינוס פתח הרה"ג רבי דוד בניזרי ראש ביהמ"ד תפארת הרשב"י, שקרא לאברכי העיר להירתם בימים אלו ולצאת לשטח לפעול למען תנועת ש"ס. "כל אחד צריך להירתם מזמנו, לא צריך הרבה לשכנע. כל אחד הרגיש על בשרו את הקיצוצים בשנתיים האחרונות, כל ראש כולל הרגיש את המצוקות הקשות בתקציבים". הרב בניזרי התייחס למפלגתו של ישי ואמר, "רבותי. לא להתבלבל משום דבר, מרן השאיר לנו את מועצת החכמים, יש דברים ברורים".

אחריו נשא דברים הרה"ג רבי עזרא בן שמעון מרבני ישיבת אור אליצור אשר חימם את האברכים לקראת היציאה לשטח. בדבריו סיפר על מסירות נפשו של מרן זיע"א למען עולם התורה ודאגתו הרבה וקרא לאברכים להידבק בדרכו של מרן ולפעול למען התנועה הקדושה אשר תהווה חיזוק גדול לקיומו של עולם התורה.

בדבריו סיפר הרב בן שמעון, "מלפני שנים היינו מגיעים הרבה למרן זצ"ל בביתו ברחוב ז'בוטינסקי לשאול אותו שאלות. היה זה בליל שישי, הגענו למרן ומחוץ לביתו היו אנשי המזרחי שהפגינו נגדו. מרן היה בצער גדול, וביקש מאתנו להישאר עימו, ישבנו כל הלילה ולמדנו, ובבוקר יצאנו עם מרן לתפילה, כשחזרנו לביתו של מרן הם הניחו שם מקרר שחסם את דלת ביתו מכוסה בכתמי דם. מרן השתפך בבכי נורא בחושבו שפגעו באשתו. הזזנו את המקרר פתחנו את הדלת וראינו את הרבנית בבית והכל בסדר, והתחלנו להרגיע את מרן. ועם אלה הוא חובר כעת ומשתמש עם מרן. לאן הגענו", זעק הרב עזרא בן שמעון

לאחר מכן נעמד הציבור על רגליו ובשירה אדירה קיבל את בואו של חבר מועצת חכמי התורה הגר"ש בעדני. עם כניסתו של הגר"ש בעדני למעמד הביע את כאבו בפני מארגני הכינוס "אני מבטל תורה כעת ויוצא בשביל זה, ביטולה זוהי קיומה, אין מה לעשות כך צריך".

בדבריו התייחס הגר"ש למפעל הגדול אותה הקימה תנועת ש"ס מוסדות התורה בכל רחבי הארץ ואמר "היו הרבה מקומות בארץ שאין בכלל תלמודי תורה, היום אין מקום כזה שאין בו תלמוד תורה. ואת זה תנועת ש"ס עשתה".

הגר"ש הדגיש את פעולותיו הרבות של יו"ר התנועה הרב אריה דרעי, "האהבה של מרן ליו"ר התנועה הרב דרעי הייתה גדולה וזאת משום שהיה מכתת רגליו יחד עם מרן זצ"ל ממקום למקום וכל מקום שלא היה תלמוד תורה היו הולכים ופותחים, כך גם אל המעיין היו מגיעים ילדים בלי כיפות היום כולם בני תורה וכל זה בזכות תנועת ש"ס". הגר"ש ציין את מצב הרשת והחובה לחזק את תנועת ש"ס כדי שיוכלו להמשיך לפעול בהקמת המוסדות "מצב הרשת קשה, ב"ה הצלחנו להביא נדיבי עם שיתמכו, לולי זה הכל היה קורס, אנחנו צריכים להמשיך את זה, וזה רק ע"י שנחזק את ש"ס".

בדבריו התייחס הגר"ש לאותם המתלבטים וזעק בכאב, "לא להתבלבל, המטרה של ש"ס לא כסאות, המטרה להגדיל תורה, אסור לנו להתבלבל ממפלגות אחרות שמנסים להשתמש בשמו של מרן זיע"א, גם כשהיה אצלי בקשתי ממנו לא לפגוע בש"ס ועכשיו אני רואה שהוא פוגע, אני כועס על מעשיו זה לא מה שהוא סיכם איתי, כנראה שהכסא חשוב לו יותר מהכל ובשביל הכבוד הזה להגיע לכסא כל האמצעים כשרים" אמר הגר"ש בכאב גדול.

"ברוך ה' יש אצלנו אחדות מלאה, הרב אריה דרעי כפוף למועצת חכמי התורה, היא מינתה אותו והוא עושה הכל לפי מה שמועצת חכמי התורה מורה לו", הבהיר הגר"ש.

























בעדני ישי דרעי כנס גלריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד