א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

תוצאות השלג: אין לימודים, הרכבת הקלה הושבתה

ילדי ירושלים, בית שמש וביתר עילית נשארו בבית • התחזית: השלגים ייפסקו בהדרגה הלילה, אך ימשיך להיות קר

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי

בעקבות השלג הכבד שפקד אזורים גדולים במדינת ישראל, לא מתקיימים לימודים היום (ו) בכל מוסדות החינוך ב: ירושלים, בית שמש, קרני שומרון, המועצה האזורית מטה יהודה, ביתר עילית, מעלה אדומים, כל הישובים מצפון לנהריה, פסוטה, חורפיש, מצפה הילה, מעלות, תרשיחא, מתת, שתולה, ערמשה ואבו סנאן.

בעקבות השלג הכבד על מסילת הרכבת הקלה בירושלים, נתקעו 2 קרונות ריקים אשר גלגליהן יצאו מהפסים. צוותי כיבוי נקראו לסייע באמצעות לחץ מים וציוד מכני, להפשיר את הקרח מעל הפסים ולהשיב באמצעות כך את גלגלי הקרונות אל הפסים.

במהלך שעות הלילה הפעילה סיטיפס רכבות תפעוליות ללא נוסעים בניסיון למנוע היערמות שלג על גבי המסילות וזאת בסיוע מפלסות. בשל עוצמתו של השלג הכבד, שתיים מהרכבות נתקעו לאורך המסילה. הצוותים התפעוליים עסקו במשך כל הלילה וממשיכים לעסוק בשעה זו בפינוי התוואי והחזרת הרכבות לדפו. בשל השלג הכבד שנערם על התוואי ובשל העובדה כי הרכבת אינה מותאמת לנסיעה בשלג גבוה לא ינתן במהלך היום שירות.

שדה התעופה ראש פינה נסגר עקב שלג.

באתר החרמון גובה השלג ברכבל התחתון שני מטר ובעליון שנים וחצי. אנשי האתר עובדים עם כל הכלים והצוותים ועושים את כל המאמצים לפתוח את החרמון בהקדם האפשרי.

שלג ירד גם במועצה המקומית עומר בנגב, אך הלימודים מתקיימים כרגיל.

מרשות המים נמסר, כי מפלס הכנרת הבוקר עומד על 212.28- עלייה של 5.5 ס״מ מאתמול, 8 ס״מ מתחילת המערכת.

רכבת ישראל: בשל מזג האוויר הסוער התגלו מספר קשיים במסוטים שעל קו בית שמש ירושלים. המשמעות - תנועת הרכבות בקו זה תרד לתדירות של אחת לשעה וחצי - שעתיים, בשיטת 'מלא וסע'. צוותים טכניים של רכבת ישראל נמצאים בשטח כל העת ומטפלים בנדרש.

במהלך היממה האחרונה התקבלו, מרגע פתיחת מוקד המידע המשטרתי שמספרו 110, כ-70,000 שיחות. יש לציין כי מרבית הפניות בנושא הסדרי התנועה, במהלכן הודגש ע"י המשטרה להמנע מתנועה בצירים מושלגים.

מחברת החשמל נמסר כי לפני שעה קלה אירעה הפסקה בעיר ערד עקב נזק שנגרם לקו מתח עליון. עובדי חברת החשמל נמצאים במקום לטיפול בתקלה. למרבית הציבור, הוחזרה אספקת החשמל הסדירה למעט כמה אזורים בעיר. כוחות מתוגברים של חברת החשמל פועלים לאיתור מקום התקלה ולהשבת החשמל לכלל התושבים.

הכבישים החסומים:
שוטרי ומתנדבי אגף התנועה פרוסים ברחבי הארץ, בכבישים הבינעירוניים, ועוסקים בניהול התנועה וחסימת צירים המהווים סכנה למשתמשי הדרך.

להלן הצירים החסומים:
צפון:
כביש 91, השריון- עין זיון.
כביש 98, רמת מגשימים- אלוני הבשן.
צומת המפלים- מג'דל שמס.
כביש 99 מפל סער- מסעדה.
כביש 959, גונן- ווסט.
כביש 978, ווסט.
כביש 866, חנניה- מירון.
כביש 899, צומת כח- ישע.
כביש 864, בית ג'אן- ראמה.

ירושלים:
כביש 1, משער הגיא -ירושלים.
כביש 443, מצומת שילת - ירושלים.
כביש 375, צור הדסה- האלה.
כביש 395, אשתאול- צובה.

שי:
כביש 5, חוצה שומרון אריאל.

דרום:
כביש 90, מבוקק- מצוקי דרגות.
כביש 304, ירוחם- דימונה.
כביש 31 נפתח לתנועה

הצפון מושבת:
בהערכת מצב שהתקיימה הבוקר בחמ"ל העירוני של עיריית ירושלים בהשתתפות כל גורמי החירום, עדכנו הגורמים השונים כי השלג נערם לכ-25 ס"מ וכי לא היו אירועים חריגים במהלך הלילה. צירי התנועה המרכזיים לירושלים חסומים בשעה זו.

במרכז הרפואי זיו בצפת טופלו עד כה 5 אנשים שהחליקו ונפלו בשלג. כולם במצב קל עם חבלות כהות ושברים. עד כה לא טופלו מקרי היפותרמיה.

עדכון תחבורה ציבורית בצפון:
מטולה- אין שירות כלל
קרית שמונה- בינעירוני ואזורי, עובד לכיוון דרום
חצור- אין שירות
קצרין - אין שירות
צפת - אין שירות
גליל עליון - אין שירות
גליל מערבי- שירות דליל בצירים פתוחים בלבד
כרמיאל - עובד רגיל
961- מבית שאן למישור אדומים
947- עובד עד נתב"ג

התחזית:
תחזית מזג האוויר, באדיבות השרות המטאורולוגי: היום גשם לפרקים ברוב אזורי הארץ מלווה בסופות רעמים ורוחות חזקות. שלג יוסיף לרדת בהרי הצפון, בהרי המרכז כולל ירושלים ובהר הנגב. חשש משיטפונות והצפות במקומות המועדים. יוסיף להיות קר במיוחד. הלילה גשם לפרקים ברוב אזורי הארץ מלווה בסופות רעמים בודדות. השלגים ייפסקו בהדרגה. קר במיוחד. עדיין קיים חשש משיטפונות והצפות במקומות המועדים. צפת 0 מעלות; חיפה 4; ירושלים 1; תל אביב והמרכז 6; שפלה 5; באר שבע 4; אילת 7.

בשבת: גשם מקומי בעיקר בדרום הארץ ובמרכזה. עדיין קיים חשש משיטפונות בנחלי הדרום והמזרח. ינשבו רוחות ערות בעיקר בדרום הארץ. במהלך היום הגשמים יחלשו בהדרגה.

ביום ראשון: מעונן חלקית עם עליה בטמפרטורות וירידה בלחות. עדיין קר מהרגיל.

ביום שני: מעונן ברובו עם עליה נוספת של הטמפרטורות. בהרי הצפון ינשבו רוחות מזרחיות ערות.
שלג חינוך ירושלים בית שמש עדכונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד