י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

איך להיות סנדק ולהגיע לברית בשלג כבד?

הגר"ש מועלם הוזמן לשמש סנדק בברית מילה למשפחה של בעלי תשובה, אך נתקע בשלג • כיצד נפתרה הבעיה?

איך להיות סנדק ולהגיע לברית בשלג כבד?

מה קורה כשבחוץ הכל לבן, השלג עמוק – אך ההורים הנרגשים המכניסים את בנם לבריתו של אברהם אבינו מצפים לסנדק שיגיע מגבעת שאול בירושלים לשכונת רמת שלמה הצפונית?

מספר הסנדק, הרה"ג שמעון מועלם, נשיא מוסדות שירה לציון: "אנחנו מחזקים בעלי תשובה ברחבי הארץ, אנשים חמים ואוהבי תורה. מדי פעם כשנולד בן זכר בקהילה – מכבדים אותנו בסנדקות. אך להיות סנדק ביום שלג כבד? זאת חוויה מיוחדת. זאת הפעם הראשונה. איך מגיעים? דבר ראשון חשבתי על יד שרה".

הפנייה להבאת הרב אל המשפחה הנרגשת היתה רק אחת מתוך 1,200 פניות שהגיעו למוקד השלג המיוחד שנפתח ביד שרה החל מסמוך לחצות של יום חמישי ובזרם גובר משעה שש וחצי בבקר של יום שישי כאשר העיר כוסתה במעטה עבה של שלג. מבקשות לסיוע להסעת חולים לטיפולים דחופים כטיפול דיאליזה. ועד לבקשות לסיוע בהבאת אורחים נכבדים להשתתפות בשמחות.



הרב מועלם מוסיף כי הוא הופתע לגלות כאשר נריה ביר, הנהג הוותיק והמיומן מנכוניות יד שרה, הגיע אליו עם הנכונית – המכונית המיוחדת להסעת מתקשים בתנועה שהוכשרה להסעה גם בשלג כבד.

הרב אחרי ההסעה: "אתם אנשים אוהבי חסד מכל המגזרים ובלי הבדל. הגיע הנהג והוא היה כל כך אדיב. חיכה וחיכה ולא זירז אותנו. אתם ארגון נפלא".

ההורים המאושרים, משפחת בוחבוט, היו נרגשים מאד כאשר הרב הגיע להכנסת התינוק אליאב משה בבריתו של אברהם אבינו.

בקרב הקרואים כיבד את ההורים והמעמד בנוכחותו גם הגאון הרב ראובן אלבז. שאמר לנציג 'יד שרה': "חזק וברוך לארגון שלכם שעושה דברים גדולים מאד ולנשיאו הרב אורי לופוליאנסקי שימשיך ויזריח את אור החסד. אנחנו אוהבים אותו אהבת נפש".







יד שרה שלג ברית סנדק חסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד