כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

רבני ישראל התכנסו: "לתת כלים בידי הרב" • צפו

עשרות רבנים השתתפו בכנס השנתי של ארגון הרבנים, בו נטלו חלק בין השאר גם הרבנים הראשיים לישראל • סיקור ותיעוד

רבני ישראל התכנסו: "לתת כלים בידי הרב" • צפו

החל מיום חמישי ועד ליום ראשון מתקיים הכנס השנתי של רבני ערים, מועצות אזוריות ומושבים מכל רחבי הארץ. את הכנס יזם כמידי שנה יו"ר ארגון הרבנים הרה"ג יוסף שלוש שלוש, רב המועצה האזורית דרום השרון, ובמהלכו יתקיימו דיונים בנושאים הלכתיים הקשורים לפעילותם היומית של רבני ישראל.

את מושב הפתיחה כיבדו בנוכחותם הרב הראשי לישראל הרה"ג דוד לאו, הרב יונה מצגר, רבה של גבעתיים הרב יוסף גליקסברג, נציג ש"ס בהסתדרות ר' רפי מלאכי.

מנחה הכנס הרב שלמה בן עזרא פתח את מושב הדיונים הראשון בסקירה כללית של מצב הרבנים בהתיישבות וקרא לרבני הערים לקחת חלק במחאה הזו. הרב בן עזרא הדגיש כי אם תהיה שתיקה מצד רבני הערים בסוף מצב זה יגיע גם אליהם ואז זו תהיה נקודת אל חזור מבחינת מעמד כלל רבני ישראל.

בהמשך נשאו דברים הרב מצגר, יו"ר הכינוס הרב יוסף שלוש וחבר מועצת הרבנות הראשית ורבה של גבעתיים הרב יוסף גליקסברג. את המשא המרכזי במושב הפתיחה נשא הרה"ר לישראל הגאון רבי דוד לאו, שציין כי גם כשכבר יש תוכן ראוי לפעילותו של רב בישראל, מוטלת גם החובה לשמור על המעטפת ולכן לא ניתן להעמיד את הרבנים רק במקום של דרישות ולא במקום של נתינת כלים כדי להתמודד עם הקשיים בהם נתקל כל רב. חובתנו כיום זה לעמוד ביחד ולתת זה לזה את החיזוק כדי לטכס עצה כיצד לתת את הכלים הנכונים אותם הוא הגדיר כלי עבודת הקודש.

בחלקו השני של יום הדיונים התקיים פאנל אותו הנחה העיתונאי גואל ועקנין ובו נטלו חלק ח"כ משה גפני מיהדות התורה ויצחק וקנין מש"ס. במהלך הדיון אמר גפני כי הוא לא מבין מדוע סגן השר בן דהן התחמק מלהיות נוכח כאן ולא בא לספק תשובות על השאלות הקשות ועל הממצב הקשה אליו נקלעו רבני ישראל במשמרת שלו. גפני אף הוסיף כי כבר בזמן שכיהן כיו"ר ועדת הכספים הוא פעל לטובת רבני ישראל ואף קיים מספר ישיבות עבודה בעניין עם נציגי הרבנים בלשכתו בכנסת.

ח"כ יצחק וקנין טען כי למרות שש"ס החזיקה במהלך השנים במשרד הדתות עדיין היו קשיים גדולים לבצע רפורמות לטובת הרבנים בגלל עתירות שהוגשו בעבר ע"י ארגוני הרפורמים בישראל ובפרט כנגד מינוי רבנים חדשים בהתיישבות. וקנין הדגיש כי למרות הקשיים בשום שלב בו החזיקה ש"ס במשרד הדתות לא אירעה פגיעה במעמדם של הרבנים. וקנין אף סיפר שכנציג ש"ס בהתיישבות הוא פעל המון למען רבני ההתיישבות ואף כיום הוא נלחם למענם בוועדות השונות שהוקמו כדי לבסס את מעמדם של הרבנים.

בהמשך הדיון אמר ח"כ גפני כי לאור הפגיעה הקשה בשנתיים האחרונות, פגיעה שנעשתה בחסות מפלגת הבית היהודי יהיה מוטל על ראשי המפלגות החרדיות לעשות הסכם שיתוף פעולה גם בנושא מעמדם ושכרם של רבני המושבים והמועצות האזוריות ולהכניס את זה כתנאי במסגרת ההסכמים הקואליציוניים וכמובן לדרוש שמשרד הדתות יהיה בידיים חרדיות..

בכנס נכחו הרב עזריה בסיס, ראש העין. הרב יוסף גליקסברג, גבעתיים. הרב מיכאל ועקנין, יקנעם. הרב אליהו מלכה, כרמיאל. הרב אברהם יוסף, חולון. הרב אליהו אלחרר, מודיעין. הרב דניאל ברמוחה, מצפה רמון. הרב מרדכי בית אל, קרית טבעון. הרב פנחס כהן, נתיבות. הרב דוד אוחיון, אלפי מנשה. הרב יצחק ורנר, חדרה.

ביום חמישי בערב התכנסו נציגי הרבנים למפגש עם הראשון לציון והרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף כדי לדון בנושאים שעל הפרק כ"כ שהה הראשל"צ בשבת בצוותא חדא עם הרבנים ואף מסר סדרת שיעורים בהלכה ובאגדה בערב שבת ובשבת בצהריים.









רבנים כנס יצחק יוסף פאנל מיכאל ועקנין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד