י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הרב מאזוז: "הרבי ניחן במבט צופה למרחקים"

בחדרי חרדים חושף: לפני כ-16 שנה שיגר הגר"מ מאזוז מכתב מפורט לידי הרב שלום דב וולפא, מהמנהיגים הבולטים של הזרם המשיחיסטי בחב"ד, ובו העלה על נס את פעילותו של הרבי וצדקת דרכו • פרסום המכתב לראשונה שופך אור על יחסו החם של הרב מאזוז לחב"ד בכלל ולרבי זיע"א בפרט, בניגוד לפרסומים השונים • ויש גם התייחסות למשיח

הרב מאיר מאזוז, צילום: עזרא טרבלסי
הרב מאיר מאזוז, צילום: עזרא טרבלסי

בחדרי חרדים חושף בפרסום ראשון מכתב בכתב ידו של הגאון הרב מאיר מאזוז, ראש ישיבת כסא רחמים ומנהיגה הרוחני של 'יחד', בו הוא כותב על הערכתו האדירה לרבי ולחב"ד.

המכתב מתפרסם על רקע הדיווחים אתמול על התנגדותו כבייכול של הגר"מ מאזוז לחב"ד, המתבססים על הקלטות בהן הוא נשמע מתנגד בחריפות למגמות בתוך חב"ד. תוכן המכתב הנחשף הבוקר בבחדרי חרדים מוכיח כי לא מיניה ולא מקצתיה, ויש להניח כי דבריו של הרב מאזוז נועדו לתקוף את הקיצוניים בחב"ד, כאלה שהותקפו גם על ידי רבנים בתוך חב"ד עצמה.

את המכתב שולח הגר"מ מאזוז לרב שלום דב וולפא מקרית גת. הרב וולפא, שלו כותב הרב בחביבות רבה, נחשב לאחד ממנהיגי הזרם המשיחיסטי בחב"ד, תמך בפרסום זיהויו של הרבי זיע"א כמשיח עוד בימי חיי הרבי ואף זכה על כך בנזיפה מהרבי עצמו, זאת למרות היותו מקורב מאד לרבי מחב"ד.

במכתבו, מכ"ה בטבת תשנ"ט, כותב הרב מאזוז: "האדמו"ר זי"ע ניחן במבט מיוחד הצופה למרחקים. וצדקה עשה איתנו הקב"ה שהזריח שמשו סמוך מיד אחרי השואה האיומה, והיה למעודד ומשיב נפש לרבבות אלפי ישראל".

הרב מאזוז ממשיך ומפרט שלושה דברים בהם זכו כולם לדעת שהרבי זיע"א כיוון לאמת: "א. שהיהדות החרדית צריכה לצאת מעמדת התגוננות למלחמת תנופה בדרכי נועם, וזה קירב מאות אלפי בעלי תשובה בדורנו. ב. בענין מיהו יהודי. ג. בעניין החזרת שטחים ואפילו דיבורים על האוטונומיה".

הרב מאזוז מסיים את המכתב ומתייחס לעניין המשיחיות בחב"ד ואומר - "יהי רצון שגם מה שפרסם הרבי זי"ע ש"עוד מעט משיח בא" יתקיים מהר מאד בימינו ולעינינו אמן".

כאמור, מכתב זה שופך אור שוב על היחס המכבד של הרב מאזוז לחב"ד בכלל ולרבי בפרט, ואף לרב וולפא, מן המנהיגים הבולטים של 'המשיחיסטים'.
חבד הרבי מאזוז אלי ישי וולפא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 46 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד