כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

למה אני כל-כך אוהב את חב"ד? • טור אישי

שר הכלכלה ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, בטור מיוחד לגולשי 'בחדרי חרדים' על הקשר העמוק והאהבה שהוא רוחש לחסידות חב"ד • החזרה בתשובה המשפחתית שהחלה בילדותו כתלמיד בגן חב"ד במונטריאול • 'השירות הצבאי' הראשון על טנק חב"ד • וההתקרבות של אשתו גילת ליהדות דרך חב"ד בניו יורק • מרגש

בנט. צלם:פלאש 90
בנט. צלם:פלאש 90

אני מודה. אני אוהב את תנועת חב"ד אהבת נפש. חב"ד שינתה את חיי ואת חיי משפחתי.

הוריי גדלו בקליפורניה כמעט ללא רקע דתי. לאחר מלחמת ששת הימים הם עלו לארץ והתנדבו בקיבוץ דפנה שבצפון. כמו שני אחיי הגדולים, נולדתי בחיפה, בבית חילוני לחלוטין.

**

כשהייתי בן 3-4 אבא נשלח למונטריאול שבקנדה כשליח של הטכניון. הגענו לשם, והוריי שלחו אותי לגן היהודי שבסביבה. זה היה גן של חב"ד.

לאחר זמן קצר חזרתי הביתה עם כיפה גדולה וציצית, והתחלתי "לנדנד" להוריי מדוע אינם שומרי מצוות.

**

כך החל תהליך ארוך של חזרה בתשובה של כל משפחתי.

**

הפעם השנייה שנתקלתי בחב"ד הייתי בכיתה ב' בניו-גרזי. השתתפתי בארועי ״בצבא ה'", והייתי מקיים מצוות ומקבל נקודות ופרסים. שרתי "hashem is here" בהתלהבות וכל כך אהבתי את טנק חב"ד.

**

בזכותם, כילד ונער כבר התחנכתי בדרכי הציונות הדתית, בבית ספר בישיבה תיכונית ובבני עקיבא, וכך התעצב מסלול חיי.

**

החוויה השלישית.

אשתי גילת הגיעה מבית חילוני, ממושב כפר אוריה. כשהכרנו היה לי מאוד חשוב לקרב אותה ליהדות. אך כאן בארץ היא לא כל-כך התחברה לבתי הכנסת.

בתקופה מסויימת, ניהלתי את הסטרפ-אפ שהקמתי מניו יורק וגרמו שם.

יום אחד, הלכנו ברחוב במנהטן וראינו שלט: "מחפשים משהו מעניין לעשות? בואו ל"מניין למתחילים"!". היה נשמע לנו מעניין, אז באנו.

**

היה שם איש אחד, ג'ורג', מאוד נחמד בכיתת לימוד בבית ספר יהודי. היו מספר מועט של מתפללים והוא היה כ"כ מסביר פנים, מצחיק ומעניין. הביע עניין בכל אחד ואחת מהמתפללים בצורה מפעימה.

וכך, שבנו בשבת שאחרי. ואחרי. כך משך ארבע שנים. ודווקא בניו-יורק אשתי גילת התקרבה ליהדות. ג'ורג' הנחמד התברר לנו כג'ורג' רוהר, אחד מהתורמים הגדולים של מפעל השלוחים העצום של חב"ד, ובזכות אופיו, ההומור שלו, העניין שלו, גילת החלה תהליך עמוק של התקרבות, ג׳ורג׳ ואני בקשר קרוב מאוד לאורך השנים בזכות המפגש במיוחד הזה .

**

החוויות האישיות שלנו הותירו בי אהבה עמוקה לתנועת חב"ד המופלאה.

**

גם בלי היכרות או מפגש ישיר למדתי שהרבי מליובאויטש שקיבל במאור פנים כל אדם והקרין אהבת השם ואהבת אמת לכל בן באומה היהודית, מעולם לא התייאש מאף יהודי ונמנע מלבדוק בציציותיהם של אלו שהתדפקו על היכלו וכך חינך תנועה שלמה .

**

בכל עיר אליה אני מגיע, אני משתדל לקפוץ לבית חב"ד המקומי.

ותמיד אני מקבל את אותה חוויה מופלאה: אהבה, נדיבות, הומור משובח, יהדות, פתיחות (מקבלים כל יהודי! לא שואלים שאלות).

**

כשר לענייני תפוצות מטרתי היא לשמור על יהדותם של יהודים בכל העולם. האמת היא שחב"ד עושה עבודה זו בצורה מופלאה ובמסירות נפש. בקהילות קטנות ומרוחקות בשלג הרוסי, בעיירות בארה"ב, בדרום אמריקה, עם טיילינים בהודו ובתאילנד, ולמעשה בכל מקום על פני כדור הארץ.

**

אחיי ואחיותיי מחב"ד—תמשיכו בדרככם המופלאה!


הילד נפתלי בנט
בנט טור חבד חינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 53 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד